Το TikTok προωθεί στεροειδή σε εφήβους που θέλουν να μοιάσουν με τον Captain America (vid)

Επιμέλεια: Newsroom
Το TikTok προωθεί στεροειδή σε εφήβους που θέλουν να μοιάσουν με τον Captain America (vid)
Η πλατφόρμα του TikTok είναι ευρέως αποδεκτό ότι αποτελεί ένα σημαντικό δίαυλο επικοινωνίας και μπορεί να επηρεάσει κάτι πολύ την κοινή γνωμή.

Σε μια ανησυχητική αποκάλυψη, το TikTok χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο ως κανάλι μάρκετινγκ για την προώθηση παράνομων στεροειδών και φαρμάκων bodybuilding στην τεράστια βάση χρηστών του, στοχεύοντας ιδιαίτερα σε ευαίσθητους εφήβους. Αυτή η ανησυχητική τάση αποκαλύφθηκε σε μια ολοκληρωμένη έκθεση του μη κερδοσκοπικού οργανισμού, του Κέντρου για την Αντιμετώπιση του Ψηφιακού Μίσους (CCDH).

Η μελέτη του CCDH έριξε φως στο γεγονός ότι το TikTok φιλοξενεί πλέον πλήθος βίντεο που ενθαρρύνουν ενεργά τη χρήση αυτών των προϊόντων τόσο για αισθητικούς όσο και για αθλητικούς σκοπούς. Το ακόμη πιο ανησυχητικό είναι ότι αυτά τα βίντεο συχνά αναρτώνται από άτομα με επιρροή που υποβαθμίζουν τους πιθανούς κινδύνους για την υγεία που σχετίζονται με αυτές τις ουσίες.

@tomasobeid Lightweight! #ronniecoleman #yeahbuddy #fyp #gymtok #steroids #protein #foryou #creatine #tren #motivation #relatable ♬ Part of me hardstyle remix - Raskal

Το TikTok, με το εντυπωσιακό αριθμό των 87 εκατομμυρίων χρηστών στις Ηνωμένες Πολιτείες, σημαντικό μέρος των οποίων είναι ανήλικοι, βρίσκεται υπό αυξημένο έλεγχο. Η πλατφόρμα έχει αντιμετωπίσει επικρίσεις για την καλλιέργεια μιας «τοξικής» κουλτούρας διατροφής, την προώθηση επιπόλαιων δαπανών, ακόμη και για τη διάδοση κινεζικής προπαγάνδας.

Η μελέτη του CCDH επικεντρώθηκε κυρίως σε βίντεο του TikTok που προωθούσαν μια κατηγορία ουσιών που είναι γνωστές ως φάρμακα που μοιάζουν με στεροειδή (SLDs) και περιλαμβάνουν αναβολικά-ανδρογόνα στεροειδή (AAS), πεπτίδια και επιλεκτικούς διαμορφωτές υποδοχέων ανδρογόνων (SARMs). Είναι συγκλονιστικό ότι τα βίντεο που περιείχαν hashtags σχετικά με τα SLDs προβλήθηκαν από Αμερικανούς χρήστες εκπληκτικές 587 εκατομμύρια φορές τα τελευταία τρία χρόνια.

Η αποκάλυψη αυτή υπογραμμίζει την επιτακτική ανάγκη για αυξημένη ευαισθητοποίηση, ρύθμιση και υπεύθυνο περιεχόμενο σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok.