Επιστήμονες διχάζονται για το τι θα συμβεί στους άνδρες αν το χρωμόσωμα «ψ» εξαφανιστεί

Newsroom
Οι επιστήμονες διχάζονται μετά την ανακάλυψη ότι το χρωμόσωμα Υ εξαφανίζεται με την πάροδο του χρόνου.

Ο γενετικός δείκτης καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το φύλο που μας αποδίδεται κατά τη γέννηση, αλλά πιστεύεται ότι έχει διαλυθεί σιγά-σιγά κατά τη διάρκεια των χιλιετιών που υπάρχουν οι άνθρωποι.

Τώρα, οι ερευνητές διατυπώνουν θεωρίες για το τι θα συμβεί στους άνδρες εάν το χρωμόσωμα Υ εξαφανιστεί από τη γενετική μας σύνθεση - αλλά δεν συμφωνούν όλοι.
Ευτυχώς, το χρωμόσωμα Υ δεν είναι απαραίτητο για τη ζωή, καθώς οι γυναίκες φέρουν μόνο χρωμοσώματα ΧΧ καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής τους.

Εν τω μεταξύ, οι άνδρες θα έχουν χρωμόσωμα ΧΥ, με το τελευταίο να φέρει το γονίδιο του "κύριου διακόπτη" (SRY) που καθορίζει το βιολογικό φύλο.

Δυστυχώς όμως, το χρωμόσωμα Υ εμφανίζεται συνήθως ελαφρώς συρρικνωμένο σε σύγκριση με το αντίστοιχο.

Αυτό οδήγησε τους επιστήμονες να διεξάγουν μια μελέτη για το γιατί συνέβη αυτό, υποθέτοντας ότι το χρωμόσωμα Υ έχει εκφυλιστεί κατά τη διάρκεια των περίπου 3,5 δισεκατομμυρίων ετών που υπάρχουμε.

Αν αυτό συνεχιστεί, εκτιμούν ότι ο γενετικός δείκτης έχει περίπου 4,6 εκατομμύρια χρόνια μπροστά του προτού εξαφανιστεί εντελώς από το DNA μας.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το χρωμόσωμα Υ έχει μόνο ένα αντίγραφο - που μεταβιβάζεται από τον πατέρα στον γιο - το οποίο έχει υποβαθμιστεί με την πάροδο του χρόνου - σε αντίθεση με άλλα χρωμοσώματα που είναι σε ζεύγη.

Αν και δεν υπάρχει άμεσος λόγος ανησυχίας -ιδιαίτερα από τη στιγμή που τα ζώα δεν χρειάζονται τεχνικά χρωμοσώματα φύλου- η προφανής συρρίκνωση του χρωμοσώματος έχει προκαλέσει στους ερευνητές το ερώτημα τι θα μπορούσε να συμβεί στη συνέχεια.

Η Αυστραλή ερευνήτρια, Jenny Graves, πρότεινε ότι το Υ θα εγκαταλείψει τελικά το DNA μας - προκαλώντας ενδεχομένως προβλήματα γονιμότητας στο είδος μας στο μέλλον - λόγω έλλειψης ανδρών.