Τα 10 σημαντικότερα «Σαν σήμερα»: Ο Χίτλερ ανακοίνωσε την δημιουργία του θρυλικού «Σκαραβαίου» (vid)

Newsroom
Τα 10 σημαντικότερα «Σαν σήμερα»: Ο Χίτλερ ανακοίνωσε την δημιουργία του θρυλικού «Σκαραβαίου» (vid)
Η ιστορία του «Σκαραβαίου» άρχισε κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 1930 στη ναζιστική Γερμανία.

Η ιστορία του «Σκαραβαίου» ταυτίζεται με αυτή της αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen κι αρχίζει κάπου στα μέσα της δεκαετίας του 1930, στη Ναζιστική Γερμανία. Το 1934 ο Φερδινάνδος Πόρσε έστειλε τα σχέδιά του στην κυβέρνηση του Γ΄ Ράιχ για ένα αυτοκίνητο που θα απευθυνόταν κυρίως στις λαϊκές τάξεις.

Η κυβέρνηση του Χίτλερ είδε με ενδιαφέρον την πρόταση. Το «λαϊκό αυτοκίνητο» θα μπορούσε να είναι όχημα για την άνοδο της βιομηχανικής Γερμανίας, αλλά και προπαγανδιστικό όπλο στα χέρια των Ναζί. Το 1933, το Εθνικοσοσιαλιστικό Κόμμα αναρριχάται στην εξουσία και ο Χίτλερ χρηματοδοτεί το πρόγραμμα ενώ ζητά από τον Φερδινάνδο Πόρσε ένα αυτοκίνητο μικρό, ανθεκτικό, με αξιόπιστο κινητήρα, χαμηλή κατανάλωση και μέγιστη τιμή πώλησης τα 990 μάρκα.

Επιπλέον βασική οδηγία, ήταν να μπορεί να μεταφέρει 4 ενήλικες ή 2 ενήλικες και 3 παιδιά, με ταχύτητα 100 χλμ. την ώρα (Volkswagen: «αυτοκίνητο του λαού»). Ο Πόρσε ξεκίνησε να δουλεύει σε ένα αγροτόσπιτο ενός εντελώς άσημου χωριού. Τον Οκτώβριο του 1935 ο πρόγονος του «σκαθαριού» με μεγάλη μυστικότητα ήταν έτοιμος.

Εγκαίνια Σκαραβαίου

Σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά, στις 15 Φεβρουαρίου 1936, ο Χίτλερ ανακοινώνει επισήμως την κατασκευή του «Σκαραβαίου» και ο Πόρσε παρουσιάζει τα σχέδιά του. Πολλοί ήταν εκείνοι που είπαν πως το σχέδιο του Πόρσε ήταν κλεμμένο και διασκευασμένο σχέδιο της Τσέχικης εταιρίας Tatra. Στις 3 Ιουλίου 1938 παρουσιάστηκε στο Βερολίνο το πρώτο «σκαθάρι» που ο Χίτλερ βάφτισε «λαϊκό αμάξι».

Το αυτοκίνητο ήταν αρχικά γνωστό ως «Käfer», δηλαδή «Σκαθάρι» στα γερμανικά, και από αυτό προήλθε και η γνωστή λαϊκή ονομασία σε πολλά κράτη, όπως «Σκαραβαίος» στην Ελλάδα και «Beetle» στις αγγλόφωνες χώρες. Ειδικότερα η λέξη «Beetle», υιοθετήθηκε στις ΗΠΑ ως το επίσημο όνομα του μοντέλου μόλις τον Αύγουστο του 1967.

Προηγουμένως ήταν γνωστό ως «VW Type 1», υποδηλώνοντας ότι ήταν το πρώτο μοντέλο στην ιστορία της Volkswagen, ενώ στην Ευρώπη αναφερόταν επίσημα ως το VW 1100, 1200, 1300, 1500 ή 1600, ανάλογα με τον κυβισμό της κάθε έκδοσης, και αυτές ήταν οι ονομασίες που αναγράφονταν στο πίσω μέρος των οχημάτων.

Τα σημαντικότερα γεγονότα της 15ης Φεβρουαρίου

1564: Γεννήθηκε ο Γκαλιλέο Γκαλιλέι, γνωστός στην Ελλάδα ως Γαλιλαίος, Ιταλός αστρονόμος και φυσικός, που υποστήριξε την ηλιοκεντρική θεωρία, την οποία εξαναγκάστηκε από την Ιερά Εξέταση να απαρνηθεί.

1857: Λήγει η κατοχή της Αθήνας και του Πειραιά από τους Αγγλογάλλους. Είχε επιβληθεί από τις 12 Μαΐου του 1854, λόγω της επιμονής του βασιλιά Όθωνα να αναλάβει εκστρατεία για την απελευθέρωση της Θεσσαλίας.

1936: Ανακοινώνεται η δημιουργία του «λαϊκού αυτοκινήτου». Πρόκειται για τον δημοφιλέστατο έως και σήμερα «σκαραβαίο» της Volkswagen.

1951: Ο βουλευτής του Λαϊκού Κόμματος και τέως Υπουργός Μεταφορών Πάνος Χατζηπάνος καταδικάζεται από το Ειδικό Δικαστήριο (Υπουργοδικείο) σε 2 μήνες φυλάκιση με τριετή αναστολή για απιστία κατά του Δημοσίου, σχετικά με σκάνδαλο μεταφοράς των καυσίμων.

1961: Συντρίβεται στο Βέλγιο η πτήση 548 της Sabena, σκοτώνοντας 75 άτομα, συμπεριλαμβανομένης και ολόκληρης της αμερικανικής ομάδας καλλιτεχνικού πατινάζ μαζί με αρκετούς προπονητές και μέλη της οικογένειάς τους.

1974: Η άντληση πετρελαίου από το πρώτο στρώμα των κοιτασμάτων της Θάσου φτάνει τα 10.000 βαρέλια ημερησίως.

1989: Η Σοβιετική Ένωση ανακοινώνει ότι και ο τελευταίος της στρατιώτης έχει αποχωρήσει από το Αφγανιστάν.

1991: Η Τσεχοσλοβακία, η Ουγγαρία και η Πολωνία υπογράφουν τη Συνθήκη του Βίσεγκραντ για τη φιλελευθεροποίηση των αγορών τους.

1999: Ο ηγέτης του κουρδικού PKK, Αμπντουλάχ Οτσαλάν, φεύγει από την ελληνική πρεσβεία στην Κένυα, αλλά συλλαμβάνεται από Κενυάτες αστυνομικούς και παραδίδεται στους Τούρκους διώκτες του.

2005: Εγκαινιάζεται η δημοφιλής ιστοσελίδα ανταλλαγής βίντεο YouTube.