Ρεπορτάζ αποκαλύπτει το πως οι διάσημοι αντιμετωπίζονται διαφορετικά από όλους τους άλλους στο Facebook

Παύλος Παπαπαύλου
Ρεπορτάζ αποκαλύπτει το πως οι διάσημοι αντιμετωπίζονται διαφορετικά από όλους τους άλλους στο Facebook
Νέα ομάδα που καλείται να λύσει τα ζητήματα, σαφώς με μικρότερες συνέπειες.

Η Wall Street Journal φέρνει στο δημοσιότητα ένα ρεπορτάζ που έχει προκαλέσει ήδη αναστάτωση στο εσωτερικό του Facebook. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται, η γνωστή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης έχει μια ειδική ομάδα αντιμετώπισης προβλημάτων με λογαριασμούς 5.8 εκ. διακεκριμένων χρηστών που παραβιάζουν τους κανόνες της.

Το πρόγραμμα αντιμετώπισης αυτών των «προβλημάτων PR» (όπως χαρακτηρίζονται) ονομάζεται “XCheck” και όταν εμφανιστεί μια παραβίαση όρων στο λογαριασμό ενός σημαντικού χρήστη, το θέμα μεταφέρεται σε μια διαφορετική ομάδα εσωτερικών υπαλλήλων του Facebook. Εκεί γίνεται ένας πιο αναλυτικός έλεγχος, σε αντίθεση με οτιδήποτε θα γινόταν σε έναν απλό χρήστη, όπως πχ. μια αυτόματη ποινή κάποιων ωρών/ημερών.

Όπως αναφέρεται στην Wall Street Journal, αναρτήσεις από VIP accounts που παραβίαζαν τους κανόνες δεν διαγράφηκαν, ενώ δεν τους επιβλήθηκε και καμία απολύτως ποινή. Στη λίστα αυτή των VIPs χρηστών περιλαμβάνονται celebrities, πολιτικοί και χρήστες με μεγάλη επιρροή. Στόχος του προγράμματος είναι να αντιμετωπίσει τα αρνητικά σχόλια για το ίδιο από τους διακεκριμένους αυτούς χρήστες, που συνήθως έχουν και αρκετά μεγάλο αριθμό ακολούθων και φίλων.

Περιγράφεται, δε, χαρακτηριστικά το περιστατικό με τον Βραζιλιάνο superstar Νειμάρ που ανέβασε γυμνές φωτογραφίες μιας γυναίκας που τον κατηγορεί για σεξουαλική παρενόχληση. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, μια τέτοια ανάρτηση θα είχε κατέβει άμεσα λόγω του γυμνού, ωστόσο το σύστημα για τους διακεκριμένους χρήστες, απλά μετέφερε το ζήτημα σε άλλη εσωτερική ομάδα ελέγχου και εν τέλει αφαιρέθηκε με μεγάλη καθυστέρηση (υπολογίζεται ότι το είδαν 60 εκ. χρήστες), χωρίς την παραμικρή συνέπεια για τον ποδοσφαιριστή.

Υπολογίζεται πως πέρσι μόνο οι χρήστες παρακολούθησαν 16 δισεκατομμύρια φορές περιεχόμενο που παραβιάζει τους κανόνες και αναρτήθηκε από αυτήν την ομάδα διακεκριμένων χρηστών.

Μετά το ρεπορτάζ, το Facebook τοποθετήθηκε αναφέροντας πως η δημοσίευση βασίζεται σε παλαιότερες πληροφορίες και πως η εταιρεία προσπαθεί καθημερινά να βελτιώσει το σύστημα cross check.