Η ιστορία του Εθνικού μας αγώνα και ο τρόπος που επανήλθε στο WRC

Γιώργος Βαρίνος
Η ιστορία του Εθνικού μας αγώνα και ο τρόπος που επανήλθε στο WRC
Το Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί τη μοναδική διοργάνωση μηχανοκίνητου αθλητισμού σε επίπεδο Παγκόσμιου Πρωταθλήματος που λάμβανε χώρα στην Ελλάδα σταθερά εδώ και 60 χρόνια. Διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 1952 και αποτελεί ένα από τα διαχρονικά και μακροβιότερα Ράλλυ στην παγκόσμια ιστορία αγώνων.

Με την ευκαιρία της ανακοίνωσης πως ο Εθνικός μας αγώνας συμπεριλαμβάνεται πλέον στο καλεντάρι του WRC ας κάνουμε μια ιστορική αναφορά στο Ράλλυ Ακρόπολις.

Το 1951, από μια ιδέα μιας ομάδας οδηγών και με την βοήθεια της Shell, διοργανώθηκε ένας αγώνας 1.923 χιλιομέτρων. Ένα από τα ιδρυτικά μέλη του, ως πρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων (ΕΛΠΑ), υπήρξε ο παράγοντας του Παναθηναϊκού, Απόστολος Νικολαΐδης το όνομα του οποίου άλλωστε έχει το γήπεδο της Λεωφόρου. Ο αγώνας ξεκίνησε από την Αθήνα και πέρασε κατά σειρά από τις πόλεις Τρίπολη, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Καβάλα, Θεσσαλονίκη με τον τερματισμό να γίνεται στην Αθήνα. Την επόμενη χρονιά (1952) η ΕΛΠΑ αναλαμβάνει την διοργάνωση του αγώνα και το 1953 ο αγώνας γίνεται διεθνής. Το 1960 ο αγώνας συμπεριλαμβάνεται στους αγώνες του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος. Από το 1973 συμπεριλαμβάνεται στο παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Επίσης περιλαμβάνεται στα πανελλήνια πρωταθλήματα και κύπελλα κλάσεων, στο κύπελλο της FIA για αυτοκίνητα παραγωγής και στο παγκόσμιο κύπελλο για κατασκευαστές αυτοκινήτων τουρισμού.

Το χρονικό της προσπάθειας ένταξης του αγώνα στο WRC

To 2013 ήταν η τελευταία χρονιά που το Ράλλυ Ακρόπολις πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Π.Π.Ρ. Από τότε πέρασαν οκτώ χρόνια, για να κινητοποιηθεί και πάλι η οργανωτική επιτροπή και η πολιτεία, ώστε το Ακρόπολις να επιστρέψει στο WRC.

Οι πρώτες επαφές από την πλευρά του του Υφυπουργού Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη με τον WRC Promoter (εταιρεία που διαχειρίζεται τα εμπορικά δικαιώματα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ) ξεκίνησαν τον Απρίλιο του 2020.

Εντοπίζοντας τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν άλλοι διοργανωτές λόγω της πανδημίας, δηλώσαμε ως χώρα την πρόθεσή μας να διοργανώσουμε έναν αγώνα του WRC, διευκολύνοντας κατά κάποιον τρόπο τον οργανωτή. Στη συνέχεια, η ομάδα του υφυπουργού επεξεργάστηκε ένα σχέδιο για τη διενέργεια στην Ελλάδα ομαδικών δοκιμών (group test) όλων των κατασκευαστών αυτοκινήτου που συμμετέχουν στο Πρωτάθλημα.

Το πλάνο αυτό αν και προχώρησε και έλαβε την έγκριση της Διεθνούς Ομοσπονδίας και του διοργανωτή, δεν πραγματοποιήθηκε λόγω αδυναμίας των κατασκευαστών να βρουν κοινή ημερομηνία διεξαγωγής.

Η «ατυχία» αυτή δε πτόησε την ομάδα Αυγενάκη και, με δεδομένο ότι υπήρχε δυναμική και η αμέριστη υποστήριξη της ελληνικής Κυβέρνησης, συνεχίστηκαν οι επαφές για να συμπεριληφθεί το Ράλλυ Ακρόπολις ξανά στο ημερολόγιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Για το συντονισμό των απαραίτητων ενεργειών αναφορικά με την προσπάθεια επιστροφής του αγώνα στο ημερολόγιο, όπως και με τη διαχείριση της διοργάνωσης, ο Υφυπουργός Αθλητισμού, τον Ιούνιο του 2020, προχώρησε στη σύσταση της «Οργανωτικής Επιτροπής Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού».

Το Σεπτέμβριο του 2020, εκπρόσωπος του οραγωνωτή επισκέφθηκε τη χώρα μας και συναντήθηκε με τον Υφυπουργό Αθλητισμού κ. Λ. Αυγενάκη ώστε να συμφωνήσουν τους όρους επιστροφής του Ράλλυ Ακρόπολις. Η συνάντηση αυτή έβαλε τις βάσεις για την επιστροφή του αγώνα. Οι λεπτομέρειες της επιστροφής του Ράλλυ Ακρόπολις καθορίστηκαν αναλυτικά σε ένα Μνημόνιο Συνεργασίας, το οποίο υπεγράφη από τον WRC Promoter, τον Υφυπουργό Αθλητισμού και τον Πρόεδρο της ΟΕΔΜΑ και συνάδελφο δημοσιογράφο, Τάκη Πουρναράκη.

Στο μνημόνιο αυτό συμφωνήθηκε το Ράλλυ Ακρόπολις να ανακοινωθεί ως αναπληρωματικός αγώνας στο ημερολόγιο του 2021 και στην περίπτωση που δεν προέκυπτε ευκαιρία διεξαγωγής του, η θέση του θα ήταν εξασφαλισμένη για το 2022.

Έπειτα από μια σειρά εξελίξεων ο αγώνας συμπεριλήφθηκε στο φετινό ημερολόγιο, ως ο 10ος γύρος στην σειρά του θεσμού, με ημερομηνία διεξαγωγής τις 9-12 Σεπτεμβρίου. Παράλληλα, είναι εξασφαλισμένη η θέση του και στο ημερολόγιο του 2022.

Τι δήλωσε ο Υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης

«Tον Ιούνιο του 2020, κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, ανέλαβα προσωπικά τη δέσμευση ότι η Ελλάδα θα επιστρέψει στην θέση που της ανήκει στο παγκόσμιο motorsport». Σήμερα, από τα γραφεία της Οργανωτικής Επιτροπής Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, εδώ στο ΟΑΚΑ, βρίσκομαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω ότι η δέσμευση αυτή έγινε πραγματικότητα.

Η επάνοδος του Acropolis Rally of Greece στο ημερολόγιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, αποτελεί γεγονός. Φέτος, 9-12 Σεπτεμβρίου, οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων, οι κορυφαίοι οδηγοί στον κόσμο, δεκάδες τηλεοπτικά δίκτυα, και φίλοι του Ράλλυ Ακρόπολις απ’ όλο τον κόσμο θα ξαναζήσουν ένδοξες στιγμές.
Τα φώτα του παγκόσμιου motorsport και του αθλητισμού γενικότερα στρέφονται ξανά στην Ελλάδα. Στην αναγεννημένη και φωτεινή Ελλάδα που ακτινοβολεί σε όλον τον κόσμο! Το μεγαλύτερο παγκόσμιο γεγονός, ο ιστορικός μας αγώνας με την αδιάλειπτη παρουσία του από το 1952, το Ράλλυ Ακρόπολις, μετά από οχτώ χρόνια απουσίας, επιστρέφει έχοντας μάλιστα εξασφαλίσει την παρουσία του στο θεσμό για τη διετία 2021-2022. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί την επισφράγιση πολύμηνων ενεργειών. Παρόλες τις ενδείξεις ότι αυτό που προσπαθουσάμε να καταφέρουμε ήταν αδύνατο, εμείς τα καταφέραμε.
Σήμερα, ο στόχος μας είναι να διοργανώσουμε το κορυφαίο Ακρόπολις όλων των εποχών και να επιτύχουμε την καλύτερη διοργάνωση του θεσμού για το 2021. Δεν ξεχνάμε, όμως, τη δέσμευσή μας απέναντι στην κοινωνία για την οδική ασφάλεια. Το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις εκτός από τις πολλές καινοτομίες που θα ενσωματώσει, θα έχει σαφή μηνύματα και δράσεις σε όλη τη χώρα για την προώθηση της οδικής ασφάλειας.
Η πολιτεία, για πρώτη φορά στα χρονικά της διοργάνωσης, αναλαμβάνει να εγγυηθεί το οργανωτικό και εφόσον απαιτηθεί το οικονομικό σκέλος του αγώνα, με πολλές οικονομικές και πολιτιστικές προεκτάσεις, καθώς το Ράλλυ Ακρόπολις θα προβληθεί διαδικτυακά παγκοσμίως και τηλεοπτικά από 65 τηλεοπτικά δίκτυα, σε 155 χώρες και 840 εκ. τηλεθεατές.
Για τη διοργάνωση του Ράλλυ Ακρόπολις έχει ήδη συσταθεί Οργανωτική Επιτροπή, η οποία εργάζεται πάνω στο σχεδιασμό και στην υλοποίησή του. Λεπτομέρειες όπως η περιοχή που θα φιλοξενήσει τον αγώνα, οι διαδρομές του κ.α., θα ανακοινωθούν στο αμέσως προσεχές διάστημα.
Θέλω να ευχαριστήσω τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για την υποστήριξή του, τους επιτελείς του WRC Promoter και της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας FIA για την άριστη συνεργασία και την εμπιστοσύνη που έδειξαν στο πλάνο μας, όπως και όλα τα μέλη της Επιτροπής που δούλεψαν μεθοδικά για να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Από σήμερα κιόλας ξεκινάμε την οργάνωση του κορυφαίου αγώνα του θεσμού! Του Ράλλυ Ακρόπολις, που στην ιστορία του Motorsport έχει γραφτεί με χρυσά γράμματα και αυτή την παράδοση θα συνεχίσουμε!
Εργαζόμαστε ώστε να αποτελέσει τον πιο άρτιο οργανωτικά, τον πιο εντυπωσιακό και με το μεγαλύτερο όφελος για τη χώρα μας.
Η Ελλάδα είναι εδώ! Είναι παρούσα! Είναι εξωστρεφής! Κινείται με αυτοπεποίθηση, δημιουργεί εξελίξεις και πρωταγωνιστεί! Σε όλους τους τομείς! Ξεκινάμε!»

Όλοι οι νικητές του Ράλλυ Ακρόπολις

Ακολουθήστε την σελίδα του InMotion στο Facebook!