Volkswagen ID.4 GTX: Το... GTI της ηλεκτροκίνησης! (pics)

Πέτρος Σηφαλάκης
Volkswagen ID.4 GTX: Το... GTI της ηλεκτροκίνησης! (pics)
Η νέα σπορ έκδοση του Volkswagen ID.4 ονομάζεται GTX, έχει 300 ίππους, 480 χιλιόμετρα αυτονομία και προσφέρει οδηγική απόλαυση μαζί με ταχύτατες επιδόσεις.

Αρκετοί θεωρούν ότι η ηλεκτροκίνηση δεν μπορεί να συνδυαστεί με σπορ χαρακτήρα, μια άποψη που είναι αδιαμφισβήτητα λάθος. Η Volkswagen έχει ήδη κάνει τα πρώτα της μεγάλα βήματα στην ηλεκτρική τεχνολογία και το ID.3, μαζί με το ID.4, μας δίνουν μια ιδέα για το τι θα ακολουθήσει από τη γερμανική μάρκα. Παράλληλα, μια σπορ έκδοση του ID.4 μόλις παρουσιάστηκε, οπότε η γκάμα του αρχίζει να αποκτά ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον.

Το νέο ID.4 GTX λοιπόν, είναι το... GTI της ηλεκτρικής εποχής. Μαζί με τα GTI, GTE, GTD και R, συμπληρώνει την γκάμα επιδόσεων της Volkswagen και σίγουρα στο μέλλον ο κωδικός GTX θα συνοδεύσει πολλά ηλεκτρικά μοντέλα. Το ID.4 βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα MEB του ομίλου Volkswagen και η GTX έκδοση έχει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν τοποθετημένο στον πίσω άξονα και έναν, τοποθετημένο στον εμπρός.

Συνολικά, το σύστημα αποδίδει 300 ίππους. Σύμφωνα με το εργοστάσιο τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Η ύπαρξη ενός κινητήρα σε κάθε άξονα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία τετρακίνησης, όχι με τους «παραδοσιακούς» τρόπους που έχουμε μάθει από τα μοντέλα με μοτέρ εσωτερικής καύσης, αλλά με παρόμοιο αποτέλεσμα.

Το αυτοκίνητο αντιλαμβάνεται τις συνθήκες και με βάση τα στοιχεία που συλλέγει, κρίνει πόση ροπή πρέπει να δώσει σε κάθε άξονα ξεχωριστά ή και σε κάθε τροχό ξεχωριστά, ώστε να παρέχει τη μέγιστη πρόσφυση στον οδηγό. Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι θα υπάρχει και ένα ειδικό πακέτο Sports Pack με το οποίο η απόσταση από το έδαφος θα μειώνεται κατά 15 χιλιοστά, ενώ θα συνοδεύεται και από το σύστημα DDC (γνωστό και ως Adaptive Chassis Control) το οποίο προσαρμόζει ιδανικά το ID.4 GTX για γρήγορη οδήγηση.

Η μπαταρία που συνοδεύει το αυτοκίνητο ζυγίζει συνολικά 490 κιλά, όμως τοποθετείται χαμηλά μειώνοντας σημαντικά το κέντρο βάρους και βοηθώντας στο ζύγισμα, το οποίο στην περίπτωση του ID.4 αγγίζει το τέλειο. Έχει χωρητικότητα 77 kWh και μπορεί να δώσει έως και 480 χιλιόμετρα αυτονομίας με μια φόρτιση.

Αισθητικά, από τις φωτογραφίες βλέπουμε ότι το ID.4 GTX διαφέρει αρκετά από τα υπόλοιπα ID.4. Οι τροχοί αποκλειστικής σχεδίασης, οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, αλλά και η μειωμένη απόσταση από το έδαφος το διαφοροποιούν αμέσως, δίνοντάς του μια νέα ταυτότητα. Μελλοντικά δεν αποκλείεται να δούμε μια πλήρη γκάμα γρήγορων ηλεκτρικών Volkswagen. Φήμες λένε ότι εκτός των GTX, το τμήμα R της μάρκας ετοιμάζει ηλεκτρικές προτάσεις, οπότε έρχονται πολλά ενδιαφέροντα νέα από τους Γερμανούς...

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!