H FIA καταργεί την αρχή της ομοφωνίας στις αποφάσεις της

Gazzetta team
H FIA καταργεί την αρχή της ομοφωνίας στις αποφάσεις της
Ως ήττα της Ferrari σχετικά με τη διαμάχη για τους ετήσιους προϋπολογισμούς των ομάδων της Formula 1 ερμηνεύεται η απόφαση της FIA να άρει την υποχρέωση ομοφωνίας για τη λήψη αποφάσεων εξαιτίας της κρίσης του κορονοϊού.

Mέχρι τώρα αρκούσε να θέσει βέτο μία ομάδα της Formula 1, για να μπλοκαριστεί μία πρόταση στο συμβούλιο του αθλήματος. Αυτό αποτελεί πλέον παρελθόν, καθώς η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου FIA άλλαξε εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού τον δικό της Διεθνή Κώδικα Αθλημάτων, ώστε να μην απαιτείται ομοφωνία στο μέλλον για τη λήψη αποφάσεων, αλλά να αρκεί η πλειοψηφία. Μετά τη συγκεκριμένα τροποποίηση αναφέρεται στο απόσπασμα του σχετικού άρθρου του Αθλητικού Κώδικα ότι «σε εξαιρετικές καταστάσεις και εφόσον θεωρεί η FIA απαραίτητη μία αλλαγή, για να διασφαλίσει το καλό ενός πρωταθλήματος, αρκεί μία πλειοψηφική απόφαση των συμμετεχόντων».

Ferrari εναντίον όλων

Η συγκεκριμένη επαναδιατύπωση θα μπορούσε να έχει άμεσες επιπτώσεις για τη Formula 1 από το 2021 και μετά, αφού λειτουργεί υπέρ των ομάδων που δηλώνουν αντίθετες στο προβλεπόμενο ανώτατο όριο του ετήσιου προϋπολογισμού τους. Σύμφωνα με την πλειοψηφία των ομάδων, το όριο έχει διαμορφωθεί πολύ ψηλά με βάση την κρίση εξαιτίας του κορονοϊού και τον αγώνα επιβίωσης που δίνουν, οπότε ζητούν να μπει ο πήχης χαμηλότερα.

Μόνον η Ferrari βρίσκεται αντίθετη σε αυτή την άποψη και θα μπορούσε να την μπλοκάρει μέχρι τώρα με ένα βέτο, όμως μετά την αλλαγή του Κώδικα δεν είναι πλέον κάτι τέτοιο δυνατόν. Το ανώτατο όριο των προϋπολογισμών των ομάδων της Formula 1 έχει καθοριστεί για το 2021 στα περίπου 160 εκατ. ευρώ, χωρίς να περιλαμβάνονται σε αυτά οι αποδοχές των οδηγών και οι δαπάνες για μάρκετινγκ και προβολή.

Πρωτοστατεί η McLaren

O διευθυντής της ομάδας της McLaren, Ζακ Μπράουν.

Ορισμένες ομάδες, όπως η McLaren, ζητούν μία δραστική μείωση του ορίου ακόμη και κάτω από τα 100 εκατ. ευρώ, προκειμένου να αντεπεξέλθουν στα μειωμένα έσοδα εξαιτίας του κορονοϊού. Η Ferrari αρνείται να πέσει το όριο τόσο χαμηλά και αντιπροτείνει με τη σειρά της τα 135 εκατ. ευρώ, ώστε να μη χρειαστεί να απολύσει ή να μεταθέσει ένα μέρος του προσωπικού της ομάδας σε άλλα τμήματα της εταιρείας στο Μαρανέλο.

Με την κατάργηση της ομοφωνίας θεωρείται λοιπόν βέβαιο, ότι θα έχουμε μείωση των ανώτατων ορίων των προϋπολογισμών των ομάδων από το 2021, καθώς η Ferrari θα αναγκαστεί να γίνει διαλλακτικότερη και να συναινέσει σε μία ενδιάμεση λύση για να γλιτώσει από τις σκληροπυρηνικότερες προτάσεις τύπου McLaren.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!