Οδηγούμε το νέο Hyundai i20 με τους 100 ίππους (pics & vid)

Νίκος Γιαννούλας
Οδηγούμε το νέο Hyundai i20 με τους 100 ίππους (pics & vid)
Η 3η γενιά του επιτυχημένου κορεατικού σουπερμίνι είναι η πιο σύγχρονη και ώριμη, προσφέροντας τεχνολογία, χώρους και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα

Στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, εκείνη των σουπερμίνι, το i20 της Hyundai αποτελούσε ήδη από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς μια από τις πιο σοβαρές προτάσεις. Έχοντας πλέον φτάσει στην 3η γενιά του, συνεχίζει να πρωταγωνιστεί αλλά στο «οπλοστάσιό» του έχει προσθέσει αρκετά παραπάνω όπλα από τους προκατόχους του.

Φρέσκο και δυναμικό εξωτερικό

Το καινούριο i20 είναι πραγματικά καινούριο. Μπορεί οι διαστάσεις (4,04 μήκος, 1,775 πλάτος, 1,45 ύψος) σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά να είναι παρόμοιες αλλά αν τα βάλεις δίπλα-δίπλα θα διαπιστώσεις λίγες ομοιότητες. Το νέο i20 είναι πιο δυναμικό, χαρακτηριστικό που τονίζεται από το γεγονός ότι είναι λίγο χαμηλότερο και φαρδύτερο. Η Hyundai ονομάζει αυτήν τη σχεδιαστική φιλοσοφία Sensuous Sportiness και το νέο i20 είναι τυπικός εκφραστής της.

Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί η μεγάλη γρίλια και τα νεύρα στο καπό, που δίνει την εντύπωση ότι είναι σχετικά μακρύ. Στο πλάι του αμαξώματος οι έντονες ακμές στις πόρτες ενισχύουν την «επιθετικότητα» Στο πίσω μέρος κυριαρχεί η σχεδίαση των φώτων, που εκτείνονται αρκετά στο πλάι και σχηματίζουν μια χαρακτηριστική «διχάλα», ενώ ακολουθούν και τη «μόδα» της ενιαίας λωρίδας που ενώνει τα δύο σώματα. Συνολικά το νέο i20 είναι φρέσκο, προσεγμένο και δεν περνάει απαρατήρητο.

Ευρυχωρία και τεχνολογία στο εσωτερικό

Εντελώς καινούριο είναι και το εσωτερικό του i20. Εδώ κυριαρχούν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10” (στάνταρ στις υβριδικές εκδόσεις) και η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, που είναι τοποθετημένη σε σωστό ύψος και απόσταση, κάτι που βοηθά τον οδηγό στο χειρισμό του συστήματος πολυμέσων και των υπολοίπων λειτουργιών. Το λογισμικό της Hyundai έχει κάποιες μικρές ιδιοτροπίες, κυρίως με την αποθήκευση ραδιοφωνικών σταθμών, ωστόσο κρίνεται αρκετά εύκολο στο χειρισμό του. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων δεν προσφέρει μεγάλες επιλογές παραμετροποίησης αλλά είναι ιδιαίτερα ευχάριστος και ευανάγνωστος, αλλάζει χρώμα ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης και προσφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Οι χώροι για τους επιβάτες στο εσωτερικό του νέου Hyundai i20 είναι, όπως ήταν και στο προηγούμενο, πολύ καλοί. Και οι εμπρός και οι πίσω επιβάτες θα έχουν επαρκή χώρο για πόδια και κεφάλια ενώ θα βολέψουν τα μικροαντικείμενα και θα μπορέσουν να φορτίσουν τις συσκευές τους. Στη Hyundai έχουν επιλέξει να τοποθετήσουν σκληρά πλαστικά σε όλες τις επιφάνειες, κάτι που αρχικά προκαλεί ένα «σήκωμα του φρυδιού» αλλά δείχνουν ιδιαίτερα ποιοτικά, όπως και η συναρμογή τους. Ο χώρος αποσκευών προσφέρει 262 λίτρα χώρου, τιμή που δεν εντυπωσιάζει καθώς στο πάτωμά του φιλοξενεί την μπαταρία.

Ζωντανός κινητήρας, ήπιο υβριδικό σύστημα

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός τρικύλινδρος 1000άρης τούρμπο της Hyundai, που στην περίπτωσή μας αποδίδει 100 ίππους και συνδυάζεται με ένα υβριδικό σύστημα 48V, που βρίσκεται εκεί για να βοηθά όταν ζητείται επιτάχυνση και να συνεισφέρει έτσι στην οικονομία καυσίμου. Μπορεί επίσης να συνδυαστεί με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων ή με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Στην πράξη όλο το σύνολο δείχνει πολύ καλά μελετημένο και τα επιμέρους στοιχεία του συνεργάζονται αρμονικά. Ο κινητήρας έχει ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία και αποδίδει τη μέγιστη ισχύ του ήδη από τις 4.500 σ.α.λ. Έχει καλή απόδοση και αξιοπρεπείς επιδόσεις (11,4 δευτ. για το 0-100 km/h και 185 km/h μέγιστη ταχύτητα). Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal. Sport) με το τρίτο να είναι φυσικά το πιο «ζωντανό».

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά είμαι ότι το υβριδικό σύστημα όταν το αυτοκίνητο ρολάρει με χαμηλές ταχύτητες απεμπλέκει (και σβήνει) τον κινητήρα και εμφανίζει την ένδειξη «Sailing». Το κιβώτιο ταχυτήτων επίσης έχει καλή λειτουργία, επιλέγοντας σχεδόν πάντα τη σωστή σχέση και διατηρώντας τις στροφές του κινητήρα ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Με όλα αυτά υπόψη, ο οδηγός μπορεί να διατηρήσει την κατανάλωση καυσίμου αρκετά χαμηλά χωρίς να χρειάζεται να προσπαθήσει πολύ. Στη δοκιμή μας είδαμε τιμή 6,6 l/100 km, που κρίνεται άκρως ικανοποιητική.

Δυναμικό και στο δρόμο

Η επιθετική σχεδίαση του νέου i20 εκφράζεται και μέσα από την οδική του συμπεριφορά. Η ρύθμιση των αναρτήσεων είναι αρκετά σφικτή και αυτό έχει εμφανές όφελος στο πώς το αυτοκίνητο «πατάει» στο δρόμο. Οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρές και ο έλεγχος του αμαξώματος είναι εύκολος, παρότι το τιμόνι δεν δίνει πολλές πληροφορίες. Όταν ο οδηγός θα θελήσει να ανεβάσει ρυθμό θα νιώσει αμέσως σιγουριά και δεν θα βρεθεί προ εκπλήξεων. Το αντίτιμο της σπορτίφ συμπεριφοράς (και των 17ρηδων τροχών) είναι ότι οι ανωμαλίες του οδοστρώματος γίνονται λίγο παραπάνω αισθητές, χωρίς όμως να ενοχλούν ιδιαίτερα. Στον αυτοκινητόδρομο το i20 παραμένει σταθερό σε όλες τις συνθήκες και μάλιστα η ποιότητα κύλισης είναι τέτοια που παραπέμπει σε μεγαλύτερη κατηγορία.

Το i20 της 3ης γενιάς έχει έρθει για να διεκδικήσει τη θέση στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων της κατηγορίας του όχι γιατί είναι value for money, όπως ίσως είναι η «κατεστημένη» εικόνα για τα μικρά Hyundai, αλλά γιατί έχει τα σχεδιαστικά, ποιοτικά και δυναμικά χαρακτηριστικά για να θεωρείται μία από τις κορυφαίες προτάσεις. Οι τιμές ξεκινούν από 12.990 για τη βασική ατμοσφαιρική έκδοση ενώ η υπερ-πλούσια έκδοση της δοκιμής μας φτάνει στα 19.000 ευρώ. Η Hyundai προσφέρει 5ετή εγγύηση χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων αλλά και πέντε χρόνια οδική βοήθεια και ετήσιο έλεγχο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!