Δοκιμάζουμε τα νέα Honda Jazz (pics & vid)

Νίκος Γιαννούλας
Δοκιμάζουμε τα νέα Honda Jazz (pics & vid)
Για πρώτη φορά μόνο υβριδικό και με έκδοση Crosstar, το νέο Honda Jazz είναι στην ουσία δύο αυτοκίνητα, με πολλά κοινά χαρακτηριστικά.

Στην τέταρτη γενιά του, το εκ γενετής ρηξικέλευθο μικρό Honda διατηρεί στον απόλυτο βαθμό το χαρακτήρα του. Του οποίου το βασικό χαρακτηριστικό είναι η κορυφαία πρακτικότητα. Διανθισμένη πλέον με υβριδική τεχνολογία, η οποία θα δούμε στη συνέχεια ποια οφέλη εξασφαλίζει.

Πάμε σαν άλλοτε

Παρότι το νέο Jazz δεν έχει σχεδόν κανένα αισθητικό και μηχανολογικό δεσμό με το μοντέλο της τρίτης γενιάς, έχει κληρονομήσει όλα τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά πρακτικότητας, ευρυχωρίας και άνεσης που ανέκαθεν το χαρακτήριζαν.

Με λίγα λόγια, το Jazz είναι ότι πιο ευφυές σε διαμόρφωση εσωτερικού μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα στην κατηγορία B. Με μήκος μόλις 4,04 μέτρα μπορεί να φιλοξενήσει άνετα πέντε ενήλικες, έχει διαθέσιμο όγκο για τις αποσκευές 304 λίτρα και ταυτόχρονα τα καθίσματα του πέφτουν με μια κίνηση, αποκαλύπτοντας έναν τεράστιο ενιαίο χώρο.

Πέραν των παραπάνω που αρκούν για να το κάνουν ανταγωνιστικό αμιγώς οικογενειακών αυτοκινήτων της αμέσως επόμενης κατηγορίας C, το Jazz έχει επιπλέον το φανερό άσσο των magic seats, εξαιρετική ορατότητα, και ένα πολύ ποιοτικό εσωτερικό στο οποίο τριγμοί και κραδασμοί λάμπουν δια της απουσίας τους.

Το ταμπλό είναι υλοποιημένο με σκληρό πλαστικό τυπικής ορατής ποιότητας, τα ψηφιακά όργανα ωστόσο όπως και η οθόνη του συστήματος mutlimedia έχουν εξαιρετική εργονομία, μεγάλες ενδείξεις και άψογη αντίθεση, που τα καθιστά πολύ εύκολα ορατά σε όλες τις συνθήκες.

Πλήρες και βάλε

Δεν είναι μόνο οι χώροι στο νέο Jazz που παραπέμπουν σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Οι 10 αερόσακοι, η πλήρης σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης Honda Sensing, το πληρέστατο σύστημα multimedia με όλες τις διαθέσιμες λύσεις συνδεσιμότητας και οθόνη των 9'', οι αυτοματισμοί σε φώτα, υαλοκαθαριστήρες και κλιματισμό είναι συνήθως ίδια οικογενειακών μοντέλων με αυξημένο δέμας.

Όλα τα παραπάνω, μαζί με το αυτόματο κιβώτιο για το οποίο θα αναφερθούμε στη συνέχεια, συνθέτουν ένα ιδιαίτερα χαλαρωτικό περιβάλλον για τον οδηγό και τους επιβάτες. Επιπρόσθετα, όλοι έχουν στη διάθεσή τους πολύ πρακτικές θήκες και θέσεις τακτοποίησης μικρών αντικειμένων, θύρες USB και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Η έκπληξη

Ο λόγος για το σύστημα κίνησης του νέου Honda Jazz. Αν και μέχρι σήμερα η Toyota έκλεβε τις εντυπώσεις με το πιο αποδοτικό υβριδικό σύστημα στην πράξη, έτσι όπως το γνωρίσαμε στη νέα Corolla και το νέο Yaris, το Jazz βάζει υποψηφιότητα για την κορυφή.

Κατ΄αρχάς, το σύστημα της Honda περιλαμβάνει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης 1.5 λίτρων που λειτουργεί σύμφωνα με την αρχή του Atkinson και παρουσιάζει πολύ υψηλή θερμοδυναμική απόδοση που φτάνει το 40,5%. Αυτός συνδυάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 109 ίππων που δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς και έναν ακόμα πιο μικρό, ο οποίος λειτουργεί κυρίως ως γεννήτρια και μίζα.

Η μέγιστη ισχύς που ανακοινώνεται είναι αυτή των 109 ίππων του βασικού ηλεκτρικού κινητήρα, με ροπή 253 Nm. Αυτό, διότι παρότι ο θερμικός κινητήρας συμβάλλει στην κίνηση του αυτοκινήτου, κατά βάση έχει το ρόλο της γεννήτριας. Η δύναμη μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου eCVT, δηλαδή ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Το τελευταίο διαθέτει και θέση λειτουργίας B, με την οποία το υβριδικό σύστημα πραγματοποιεί τη μέγιστη ανάκτηση ενέργειας κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης.

Παρά τα πολλά συστήματα, το βάρος του νέου Honda Jazz παραμένει στο πλαίσιο της κατηγορίας μεγέθους του ακόμα και συγκριτικά με συμβατικά μοντέλα, ήτοι στα 1.246 κιλά. Ως αποτέλεσμα, οι 109 ίπποι και η τροφαντή ροπή αρκούν για σβέλτη μετακίνηση, με μέγιστη ταχύτητα 175 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ.

Το αποτέλεσμα όλου του παραπάνω «εργοστασίου» παραγωγής ενέργειας είναι υπερθετικό. Άσχετα αν κινείσαι με το δεξί πόδι σε mode αγκύλωσης ή έχεις βαλθεί να τρυπήσεις το πάτωμα με το γκάζι, το Jazz θα κάψει από 3,9 λίτρα/100 χλμ. έως 4,9.

Τέτοιες τιμές κατανάλωσης μέχρι σήμερα είχαμε δει μόνο στο Toyota Yaris, όχι χωρίς σχετική προσοχή. Στην περίπτωση του Jazz δεν χρειάζεται να είσαι γκουρού της οικονομικής οδήγησης. Το αυτοκίνητο θα βρει τον τρόπο να σε απομακρύνει μόνιμα από το πλησιέστερο πρατήριο καυσίμου, όποιος κι αν είναι ο τρόπος που οδηγείς.

Η οικονομία είναι σίγουρα το highlight του μοντέλου. Την ίδια στιγμή όμως η λειτουργία του κιβωτίου, η απόδοση της ισχύος, το γεγονός ότι το σύστημα παρά την πολυπλοκότητά του δεν παρουσιάζει καμία λειτουργική ιδιαιτερότητα, ο χαμηλός θόρυβος και η ευκολία χρήσης, καθιστούν το νέο Jazz ελιξίριο ευτυχίας στις καθημερινές μετακινήσεις.

Πολυεργαλείο

Ένα αυτοκίνητο χρηστικού προσανατολισμού δεν περιμένει κανείς να συμπεριφέρεται ως Bugatti Chiron αναφορικά με τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Εκεί λοιπόν που περιμένεις το Jazz μάλλον αδιάφορο, διαψεύδεσαι πανηγυρικά. Δεν είναι σπίρτο που πυροδοτεί πυροτεχνήματα απόλαυσης, ωστόσο έχει την ακρίβεια που απαιτείται για να κινείσαι χωρίς περίεργες αντιδράσεις σε σφιχτές διαδρομές και τη σταθερότητα που χρειάζεται στον αυτοκινητόδρομο.

Ως συμπέρασμα, το Jazz είναι ό,τι καλύτερο θα μπορούσε να προσφέρει ένας συνδυασμός των θετικών στοιχείων όλων των μοντέλων της κατηγορίας. Εξαιρουμένης της αισθητικής, που είναι προφανώς υποκειμενική και στα δικά μας μάτια υστερεί, σε όλα τα αντικειμενικά δεδομένα που συνθέτουν το Jazz, δεν έχεις παρά να βγάλεις το καπέλο.

Και ένα Crossstar

Μπορεί η Honda να διατήρησε τον «πολυμορφικό» χαρακτήρα του πρώτου Jazz και στο μοντέλο τέταρτης γενιάς, η τάση όμως των crossover αυτοκινήτων δεν θα μπορούσε να την αφήσει ανεπηρέαστη. Ιδού λοιπόν το Jazz Crosstar, που στην ουσία αποτελεί μια διαφορετική έκδοση εξοπλισμού του Jazz, με bonus την κατά 3 περίπου μεγαλύτερη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος.

Λίγο πιο ψηλή θέση οδήγησης, η θεωρητική ικανότητα ευκολότερης διάσχισης χωματόδρομων και τα αισθητικά στοιχεία περιπέτειας όπως τα πλαστικά προστατευτικά σε θόλους και μαρσπιέ και οι ράγες οροφής μαζί με τους μεγαλύτερους τροχούς συνθέτουν το κυρίως μενού του περιπετειώδους Jazz.

Εσωτερικά η σχεδίαση δεν αλλάζει, αν και σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του Jazz η βασική Crosstar έχει επιπρόσθετα στοιχεία, όπως ένθετα υφάσματος σε ταμπλό και επενδύσεις θυρών, δέρμα σε τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, διαφορετικές επενδύσεις καθισμάτων και πλουσιότερο εξοπλισμό κυρίως άνεσης και ευκολίας.

Μηχανολογικά -αν εξαιρεθεί το διαφορετικό set up της ανάρτησης- τίποτα δεν αλλάζει, ενώ και η αίσθηση οδήγησης παραμένει αυτούσια. Η άνεση βελτιώνεται λόγω μεγαλύτερης διαδρομής των αμορτισέρ, ενώ και κάποια στοιχεία εξοπλισμού, όπως η κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα πλοήγησης και το σύστημα εισόδου και λειτουργίας χωρίς κλειδί, διευκολύνουν την καθημερινότητα.

Πρακτική διαφορά στις επιδόσεις δεν υπάρχει ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα, ωστόσο στην κατανάλωση παρατηρήσαμε μια ελάχιστα πιο λαίμαργη διάθεση κατά 0,2 λίτρα/100 χλμ., η οποία όμως μπορεί να έχει να κάνει με τους διαφορετικούς οδηγούς, τα διανυθέντα χιλιόμετρα, το είδος των διαδρομών και πολλούς ακόμα παράγοντες.

Ναι μεν αλλά

Εκτός από τους οδηγούς που έχουν ως πρώτο μέλημα την απόλαυση της οδήγησης, το νέο Jazz θα ικανοποιήσει στο έπακρο κάθε άλλον . Την ίδια στιγμή όμως, τιμολογιακά τίθεται σε σύγκριση με μεγαλύτερα και συνολικά εξίσου αξιόλογα μοντέλα, ακόμα και εντός της γκάμας της Honda. Η βασική τιμή του Jazz Hybrid είναι τα 22.450 ευρώ, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής με επίπεδο εξοπλισμού Elegance, τιμάται 24.700 ευρώ.

Για τις συγκρίσεις σας, το πολύ μεγαλύτερο και συνολικά εξαιρετικό Honda Civic με τον κινητήρα turbo του λίτρου και 129 ίππους, τιμάται 22.950 ευρώ.

Και αν τιμολογιακά το Jazz βρίσκεται ήδη σε μειονεκτική θέση στην αρένα της αγοράς, το Jazz Crosstar μάλλον έχει πέσει στο καναβάτσο. Η βασική -αν και πλουσιότατα εξοπλισμένη- έκδοση του μοντέλου κοστίζει από 28.650 ευρώ. Το πολύ μεγαλύτερο και εξαιρετικό HR-V της Honda, με ισχύ 130 ίππων και αυτόματο κιβώτιο κοστίζει κατά τι λιγότερο και η όποια σύγκριση τους δεν μπορεί παρά να σημαίνει το Βατερλό του Jazz Crosstar.

Ακολουθήστε την σελίδα του InMotion στο Facebook!