Οδηγούμε το Ford Puma 1.0 EcoBoost DCT

Νίκος Γιαννούλας
Οδηγούμε το Ford Puma 1.0 EcoBoost DCT
Η Ford εφοδιάζει το δυναμικό Puma με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και του δίνει άλλο ένα δυνατό χαρτί στη μάχη της πιο ανταγωνιστικής κατηγορίας

Το Ford Puma με το που εμφανίστηκε στο αυτοκινητικό στερέωμα έκανε αμέσως αισθητή την παρουσία του. Στοχεύοντας στο κέντρο της ιδιαίτερα δημοφιλούς κατηγορίας των μικρών SUV, η πρόταση της Ford επανέφερε ένα αναγνωρίσιμο όνομα μοντέλου αλλά μας έδειξε ένα εντελώς διαφορετικό και φρέσκο αυτοκίνητο. Το Puma της νέας εποχής είναι επιθετικό, γεμάτο καμπύλες και υπόσχεται συγκινήσεις τόσο αισθητικές όσο και οδηγικές.

Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS DCT

Στους πολύ σκληροπυρηνικούς της αυτοκίνησης δεν αρέσουν τα SUV. Ο τεράστιος όγκος των πωλήσεών τους όμως δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης στις επιλογές των κατασκευαστών. Και κάθε καινούριο μοντέλο που παρουσιάζεται είναι και πιο χαρισματικό, πιο προσεγμένο, πηγαίνοντας άλλο ένα βήμα προς το οριστικό τέλος αυτού του ντιμπέιτ. Το Ford Puma είναι ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα. Μπορεί να βασίζεται στο Fiesta, ωστόσο είναι σημαντικά μεγαλύτερο σε διαστάσεις και στους τρεις άξονες (Μ/Π/Υ: 4.186 x 1.805 x 1.537). Μπορεί να φέρει το όνομα ενός κουπέ που παρουσιάστηκε πριν από μια δεκαετία, αλλά είναι ένα μικρό SUV. Και παρότι η πρακτικότητα είναι, τουλάχιστον ονομαστικά, ο πυρήνας κάθε μοντέλου της κατηγορίας, στη Ford επέλεξαν να βάλουν στο πρώτο πλάνο την αλληλεπίδραση με τον οδηγό.

Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS DCT

Ιδανικό ταίριασμα κινητήρα-κιβωτίου

Η βάση υπήρχε, με τη γνωστή, βραβευμένη σειρά των EcoBoost κινητήρων. Ο 3κύλινδρος 1000άρης με την απόδοση των 125 ίππων ήταν προφανής επιλογή για το Puma. Είναι δυνατός σε όλο το φάσμα των στροφών και δεν έχει υπερβολικές απαιτήσεις σε καύσιμο. Πλέον, συνδυάζεται με το νέο DCT (Dual Clutch Transmission) της Ford και το ταίριασμα γίνεται απόλυτο. Με το νέο κιβώτιο ταχυτήτων των 7 σχέσεων, που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, οι αλλαγές γίνονται γρήγορα, ομαλά και το κέρδος είναι ορατό τόσο στις επιδόσεις (0-100 km/h σε 10,2”) όσο και στην κατανάλωση καυσίμου και στις εκπομπές ρύπων.

Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS DCT

Το κιβώτιο, όπως όλα να νέα αυτόματα, είναι «έξυπνο». Πραγματοποιεί τις αλλαγές ταχυτήτων, συνυπολογίζοντας το πάτημα του γκαζιού, το φορτίο του αυτοκινήτου και τις συνθήκες της διαδρομής. Υπάρχουν 5 διαφορετικά προγράμματα (Normal, ECO, Sport, Slippery και Trail), που το κάθε ένα έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά. Στο ECO προφανώς στο επίκεντρο βρίσκεται η οικονομία. Στο Sport οι αλλαγές γίνονται πιο άμεσα και σε υψηλότερες στροφές. Στα Slippery και Trail η λειτουργία του ρυθμίζεται ανάλογα για ολισθηρό οδόστρωμα ή εκτός δρόμου διαδρομή. Οι εναλλαγές γίνονται με το πάτημα ενός κουμπιού και η μοναδική δυσκολία είναι η κάπως άβολη τοποθέτηση του διακόπτη μπροστά από το χειρόφρενο. Υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων με τα μικρά paddles πίσω από το τιμόνι.

Σβέλτο και οικονομικό

Στην πράξη, η λειτουργία του κιβωτίου είναι πραγματικά καλή. Στην ήρεμη καθημερινή οδήγηση έχει πάντα επιλεγμένη την κατάλληλη σχέση για να κινεί το αυτοκίνητο όσο χρειάζεται σβέλτα και οικονομικά, κυρίως στο πρόγραμμα Normal. Το ECO είναι λίγο πιο ράθυμο. Όταν ο οδηγός αποφασίσει ότι θέλει κάτι παραπάνω και γυρίσει στο Sport, τα πράγματα ζωντανεύουν. Ο ρυθμός ανεβαίνει και ο κινητήρας «στροφάρει» με ευχαρίστηση μέχρι το κόκκινο, ευχαρίστηση που τη δηλώνει ευθαρσώς «φωνάζοντας» λίγο παραπάνω.

Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS DCT

Ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου βοηθάει να κρατηθεί χαμηλά και η κατανάλωση καυσίμου. Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια οι τιμές κοντά στα 6 l/100 km είναι αυτό που θα βλέπει ο οδηγός στο trip computer ενώ αν διατηρήσει χαμηλό ρυθμό σε πιο ανοιχτές διαδρομές θα τη δει να κατεβαίνει ακόμα περισσότερο. Αν βέβαια παρασυρθεί και το δεξί πόδι αρχίσει να βαραίνει, η κατανάλωση καυσίμου αρχίζει να παίρνει την ανηφόρα. Ακόμα και τότε, όμως, συγκρατημένα. Συνολικά, στη διάρκεια της δοκιμής η μέση τιμή ήταν 6,5 l/100 km, που κρίνεται ιδιαιτέρως ικανοποιητική αν σκεφτούμε ότι το ECO δεν χρησιμοποιήθηκε καθόλου και η εναλλαγή γινόταν μόνο ανάμεσα σε Normal και (κυρίως) Sport.

Έτοιμο για όλα στο δρόμο

Η καλή λειτουργία κινητήρα και κιβωτίου όμως δεν σημαίνει πολλά αν δεν μπορεί να μεταφερθεί στο δρόμο. Στην περίπτωση του Puma δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα. Το τιμόνι είναι γρήγορο και σαφές και οι αναρτήσεις ελέγχουν αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος. Ο οδηγός θα νιώσει μεγάλη σιγουριά για να ανεβάσει ρυθμό στους άδειους επαρχιακούς δρόμους αν πάει να το παρακάνει τα αποτελεσματικά οδηγικά βοηθήματα είναι εκεί για να επαναφέρουν διακριτικά την τάξη. Στην έκδοση ST-Line της δοκιμής μας υπάρχουν συστήματα υποβοήθησης οδηγού όπως: Active Park Assist, αισθητήρες εμπρός-πίσω, Adaptive Cruise Control, Lane Keeping Alert κ.α.

Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS DCT

Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι επομένως προς τη σκληρή μεριά, κάτι που σημαίνει ότι το Puma δεν «σιδερώνει» όλες τις ανωμαλίες του δρόμου και οι πιο έντονες από αυτές γίνονται αισθητές. Σε κάθε περίπτωση όμως η άνεση είναι ικανοποιητική και η ποιότητα κύλισης υψηλή, καθώς απουσιάζουν οι αεροδυναμικοί θόρυβοι και ο κινητήρας στις χαμηλές στροφές είναι πολύ ομαλός και ήσυχος.

Ελκυστικό μέσα-έξω

Το Ford Puma είναι χωρίς αμφιβολία ένα ελκυστικό αυτοκίνητο. Οι καμπύλες γραμμές στην εξωτερική του σχεδίαση το κάνουν να δείχνει επιθετικό και ευέλικτο, ως αρμόζει σε ένα αιλουροειδές, ενώ ταυτόχρονα το κάνουν να ξεχωρίζει. Βλέποντάς το δεν γίνεται να το μπερδέψεις με κάτι άλλο.

Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS DCT

Στο εσωτερικό η καλή εικόνα συνεχίζεται. Το ταμπλό είναι όμορφο και σύγχρονο, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να δείχνουν πολύ ποιοτικά. Στο κέντρο δεσπόζει η οθόνη αφής των 8 ιντσών από όπου γίνεται εύκολα ο έλεγχος όλων των συστημάτων, ενώ υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης με Apple Car Play και Andoid Auto. Ο πίνακας οργάνων είναι επίσης ψηφιακός, και προσφέρει πλήθος πληροφοριών, ενώ αλλάζει εμφάνιση ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα λειτουργίας. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι επαρκείς. Οι εμπρός δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα ενώ οι πίσω θα νιώσουν πολύ πιο άνετα αν είναι δύο αντί για τρεις και αν οι εμπρός δεν σπρώξουν πολύ πίσω τα καθίσματά τους. Ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος (402 λίτρα) και με πολύ πρακτικό σχήμα ενώ το Megabox των 80 λίτρων κάτω από το πάτωμα αυξάνει ακόμα περισσότερο την πρακτικότητα.

Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS DCT

Η προσθήκη του αυτόματου DCT κιβωτίου στο Ford Puma έφερε μόνο πλεονεκτήματα στο ήδη πολύ δυνατό μοντέλο. Το βελτίωσε σε όλους τους τομείς και κάνει τη ζωή του οδηγού σημαντικά πιο εύκολη. Η τιμή της έκδοσης ST-Line της δοκιμής μας είναι 23.756 ευρώ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!