Test Drive Ford Mustang Mach-E RWD ER: Taser (vid)

Νίκος Γιαννούλας
Test Drive Ford Mustang Mach-E RWD ER: Taser (vid)
Με αυτή την πισωκίνητη έκδοση της Mustang Mach-E, η ηλεκτροκίνηση αρχίζει να αποκτά χαρακτήρα.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν χαρακτηριστεί πολλές φορές ως άνευρα, αδιάφορα, «μίξερ». Κυρίως από άτομα που έχουν οδηγήσει τις πρώιμες μορφές τους ή κρίνουν από τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Σίγουρα πέρασε μια εποχή όπου η αυτοκινητοβιομηχανία δεν ήξερε αν ο ηλεκτρισμός είναι καλός μόνο για τις λευκές ηλεκτρικές συσκευές ή και για τα αυτοκίνητα. Με αποτέλεσμα να δώσει μεγάλες ποσότητες τροφής στους σκεπτικιστές.

mustang mach-e

Από την άλλη πλευρά η ταχύτατη εξέλιξη των ηλεκτρικών οχημάτων ανάδειξε πολύ γρήγορα όλα τα εγγενή πλεονεκτήματα που τα συνοδεύουν, αμβλύνοντας ταυτόχρονα τα ελάχιστα αρνητικά. Η Ford με την πρώτη ώριμη, αμιγώς ηλεκτρική της προσπάθεια, είχε ως στόχο να αντικρούσει στην πράξη τις προκαταλήψεις. Και ενώ η πρώτη εκδοχή της Mustang Mach-E που οδηγήσαμε με την κίνηση σε όλους τους τροχούς και την ισχύ των 351 ίππων έδωσε το στίγμα της επιτυχίας αυτής της προσπάθειας, η πισωκίνητη εναλλακτική της και αντικείμενο αυτής της δοκιμής, ήρθε να βάλει τελεία και παύλα στο ζήτημα.

Το «σπορ» ερώτημα

Ως SUV, η Mustang Mach-E δεν μπορεί να είναι «σπορ» με την ανόθευτη έννοια το όρου. Ταυτόχρονα ως ηλεκτρική και μάλιστα με αυξημένη εμβέλεια, δεν μπορεί να είναι ελαφριά, λόγω της τεράστιας συστοιχίας μπαταριών ονομαστικής χωρητικότητας 98,8 kWh. Έχει, έτσι, δύο εγγενή μειονεκτήματα αξεπέραστα αν θέλει να διεκδικήσει σπορ δάφνες, αλλά πολύ εύκολα αναστρέψιμα αν θέλει να είναι απλά συναρπαστική.

mustang mach-e

Με το μεγάλο βάρος κατανεμημένο ανάμεσα στους δύο άξονες και πολύ χαμηλά, πίσω κίνηση, 294 ίππους ισχύος και 430 Nm ροπής διαθέσιμα με το άγγιγμα του γκαζιού, η Mustang Mach-Ε δίνει υποσχέσεις οδηγικού ηλεκτροσόκ. Και τις τηρεί στο ακέραιο. Ειδικά καθώς -και αυτό μας έφτιαξε τη μέρα- διαθέτει επιλογή απενεργοποίησης του Traction Control. Εύλογα θα αναρωτηθείτε αν θα υπάρξει έστω και ένας αγοραστής της Ford Mustang Mach-E, ο οποίος αφού θα έχει δει περίπου 60.000 ευρώ να κάνουν φτερά από το λογαριασμό του, θα αρχίσει περιχαρής τα «παντιλίκια» παίζοντας ρώσικη ρουλέτα με τη μεγάλη αδράνεια της μάζας, που περιμένει να μετατρέψει κάθε μικρή αστοχία σε μεγάλη επισκευή στο φανοποιείο.

Το θέμα όμως δεν είναι πόσοι θα εκμεταλλευτούν τη μυώδη ροπή, την πίσω κίνηση και την απενεργοποίηση του traction για να ζήσουν τη χαρά της υπερστροφής ισχύος. Το θέμα είναι ότι το αυτοκίνητο έχει τις προδιαγραφές να την προσφέρει. Και πιστέψτε μας, την προσφέρει απλόχερα. Για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις, η Ford Mustang Mach-E δεν προσομοιάζει σε BMW E30. Το αντίθετο. Η σοφιστικέ ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, οι μεγάλοι (18 ίντσες) και φαρδιοί τροχοί, καθώς και η κατανομή του βάρους, εξασφαλίζουν πολύ υψηλό επίπεδο πρόσφυσης, ακόμα και με τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς εκτός. Με σύμμαχο το εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης, ο οδηγός μπορεί να προκαλέσει την υπερστροφή στο χώμα ή όπου οι τροχοί έχουν πολύ χαμηλή πρόσφυση και να την ελέγξει επαρκώς, χωρίς όμως δράματα.

mustang mach-e

Από την άλλη πλευρά, οι 294 ίπποι, παρότι ως αριθμός είναι πολύ χορταστικός, έχουν να κινήσουν κάτι λιγότερο από 2,2 τόνους, οπότε η επιτάχυνση μπορεί να είναι εξαιρετική, όχι όμως και καταιγιστική -ειδικά στο πρόγραμμα οδήγησης όπου προτεραιότητα έχει η οικονομία και όχι οι απόλυτες επιδόσεις. Αυτό είναι το Whisper, το Active είναι η ισορροπημένη προεπιλογή, ενώ το Untamed ανοίγει την πόρτα του στάβλου να ξεχυθούν όλα τα άλογα.

Οι αριθμοί

Το νούμερο που ανακοινώνει η Ford για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα στα 6,2 δλ. είναι άκρως εντυπωσιακό και εύκολα εφικτό από τον καθένα, ενώ τα 180 χλμ./ώρα της μέγιστης ταχύτητας επιτυγχάνονται γρήγορα, αλλά αν διατηρηθούν για αρκετή ώρα θα δείτε την αυτονομία να μειώνεται κάτω από το μισό. Πόση όμως είναι η αυτονομία; Με μια πλήρη φόρτιση και προηγούμενη δυναμική οδήγηση που έφτασε τη μέση κατανάλωση πάνω από τις 20 kWh/100 χλμ, το ψηφιακό όργανο της Mustang έδειξε 400 χιλιόμετρα. Αρκετά λιγότερα από τα 610 θεωρητικά της έκδοσης ER (Extended Range) της δοκιμής. Για όσες και όσους γνωρίζουν από ηλεκτρικά οχήματα, αυτό είναι απόλυτα λογικό σε κίνηση εκτός αστικού ιστού. Τα 610 χιλιόμετρα αντιστοιχούν σε μια κατανάλωση περίπου 13 kWh/100 χλμ., οι οποίες όμως μπορούν να επιτευχθούν μόνο με πολύ ανάκτηση στην πόλη. Στο σημείο αυτό να αποσαφηνίσουμε ότι η ωφέλιμη χωρητικότητα της συστοιχίας των μπαταριών είναι 88 kWh.

mustang mach-e

Αυτή η δυνατότητα δεν είναι εκτός καθημερινότητας, ειδικά με την επιλογή one pedal drive, όπου ενεργοποιείται η μέγιστη ανάκτηση και το μεγαλύτερο μέρος της επιβράδυνσης, αλλά και η στάση, πραγματοποιούνται μόνο με τη μείωση στην πίεση του γκαζιού και χωρίς χρήση των φρένων. Αν όμως ο οδηγός θέλει να εκμεταλλευτεί τις επιδόσεις της Mustang Mach-E, θα έχει επαρκή ενέργεια για περίπου 400 χλμ. Τα οποία δεν είναι διόλου λίγα.

Με βάση το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, η συμπεριφορά στην οδήγηση είναι αρκούντως δυναμική. Μια σφιχτή αλλά ενδοτική ανάρτηση με γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, καταφέρνει να συνδυάσει την τιθάσευση του μεγάλου αμαξώματος, την σωστή απορρόφηση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος και μεγάλη ικανοποίηση από την οδήγηση, είτε αυτή αφορά στο αστικό είτε στο υπεραστικό περιβάλλον.

Εντυπωσιακή μέσα-έξω

Για τις αισθητικές αρετές της Mustang Mach-E έχουμε ήδη αναφερθεί στην AWD εκδοχή της που δοκιμάσαμε πρώτη και αρκεί να αναφέρουμε ότι στην πραγματικότητα το αυτοκίνητο είναι πολύ πιο εντυπωσιακό και κομψό απ' ότι στην αποτύπωσή του στις εικόνες. Παρότι δεν μπορεί να θεωρηθεί συμπαγές, με μήκος 4,712 μέτρα και πλάτος 1,881, διατηρεί μια αξιοσημείωτη ισορροπία και κρύβει αριστοτεχνικά τόσο το μεγάλο όγκο, όσο και το μήκος του.

Το εσωτερικό είναι ανάλογα εντυπωσιακό, με την πολύ πλατιά και οριζόντια ψηφιακή οθόνη οργάνων εμπρός από τον οδηγό, που συμπληρώνεται από μια ακόμα τεράστια (15,5 ιντσών) κάθετα τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό, για την αποτύπωση των λειτουργιών και το χειρισμό του συστήματος πολυμέσων Ford SYNC 4Α. Το προηγμένο αυτό σύστημα λειτουργεί μέσω cloud, δίνει τη δυνατότητα πλοήγησης σε πραγματικό χρόνο, απομακρυσμένης επικοινωνίας και ελέγχου του αυτοκινήτου, online αναβαθμίσεων και φυσικά άμεσης σύνδεσης κάθε σύγχρονης ψηφιακής συσκευής μέσω Android Auto και Apple CarPlay.

mustang mach-e

Πλήρη είναι επίσης και τα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, εκ των οποίων τα πιο σημαντικά είναι αυτά της αυτόματης πέδησης με δυνατότητα ανίχνευσης πεζών και δίτροχων, του προσαρμοζόμενου cruise control και της αυτόματης στάθμευσης. Μένοντας στο εσωτερικό θα πρέπει να σημειώσουμε ότι οι διαθέσιμοι χώροι είναι άνετοι για πέντε επιβάτες, αλλά όχι ανάλογα μεγάλοι με το μήκος του αυτοκινήτου. Το ίδιο ισχύει και για το χώρο αποσκευών των 502 λίτρων, που μοιράζεται όμως στα 2, με 100 λίτρα εμπρός και 402 πίσω.

Ταχύτητα φόρτισης

Πριν κλείσουμε την αναφορά μας στη Mustang Mach-E, οφείλουμε να δούμε σε πόσο χρόνο επιτυγχάνεται η μεγάλη αυτονομία κίνησης του μοντέλου. Αν βρει κάποιος ταχυφορτιστή 150 kWh, τότε θα μπορέσει να ανακτήσει ενέργεια από το 10% έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε 45 λεπτά -ή 119 χλμ. ανά 10 λεπτά. Αυτές είναι οι μέγιστες τιμές σε ιδανικές συνθήκες. Στους συνήθεις 50 kWh ταχυφορτιστές των εθνικών μας οδών, η ικανότητα φόρτισης έως 150 kWh της Mustang πάει περίπατο και για μια φόρτιση της τάξης των επιπλέον 200 χλμ. θα πρέπει να περιμένει κανείς πάνω από 1 ώρα.

mustang mach-e

Απολαυστική, άνετη, δυναμική και με δυνατότητα να την προσαρμόσεις στις ανάγκες και στις διαθέσεις σου, η Mustang Mach-E αποτελεί ένα σημείο καμπής για τα ηλεκτρικά SUV. Μετά από αυτή, η κατηγορία δεν περιλαμβάνει μόνο εξωτικά είδη πολύ μακριά από τις έως σήμερα προσλαμβάνουσες των οδηγών. Ακόμα και ο τεχνητός ήχος V8 κινητήρα εσωτερικής καύσης που υπάρχει ως επιλογή στο μενού του συστήματος πολυμέσων συντείνει σε αυτό.

Ταυτόχρονα, η Ford Mustang Mach-E, με τη μεγάλη πραγματική της αυτονομία, μπορεί να αποτελέσει ακόμα και το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας, χωρίς σημαντικούς συμβιβασμούς και χωρίς την ανάγκη ειδικών αλγόριθμων υπολογισμού των στάσεων που πρέπει να κάνεις από το σπίτι σου στο εξοχικό σου. Το θέμα του κόστους, καθώς αυτό ξεκινά από τα 61.516 (χωρίς να υπολογίζεται η επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» στην οποία εμπίπτει), δεν είναι αμελητέο, δικαιολογείται όμως από την τεχνολογία, τις επιδόσεις, την ποιότητα και την ολιστική απόλαυση που προσφέρει η ηλεκτρική πρόταση της Ford.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!