Ράλλυ Ντακάρ: Η Audi τρόμαξε τον ανταγωνισμό

Στάθης Κοκκορόγιαννης
Παρά το γεγονός πως δεν κέρδισε το φετινό Ράλλυ Ντακάρ, η Audi έκανε και με το παραπάνω αισθητή την παρουσία της στο θρυλικό αγώνα.

Το φετινό Ράλλυ Ντακάρ ολοκληρώθηκε με τον Νασέρ Αλ Ατίγια και την Toyota να κατακτούν τη νίκη. Όμως ένας νέος «παίκτης» μπήκε στο χορό των αγώνων rally raid τη φετινή χρονιά και ήδη προκαλεί ανησυχίες για το μέλλον.

Η Audi αγωνίστηκε για πρώτη φορά στην ιστορία του θρυλικού αγώνα με ένα ηλεκτρoκίνητο αγωνιστικό, το RS Q e-tron. Το καλύτερο πλασάρισμα όμως του γερμανικού αγωνιστικού ήταν η 9η θέση δια χειρός Ματίας Έκστρεμ. Όμως συνολικά σημείωσε 4 νίκες σε Ειδικές Διαδρομές, κάτι που ανησύχησε ιδιαίτερα τον ανταγωνισμό.

Οι αντίπαλες ομάδες φοβούνται πως η Audi θα επαναλάβει την κυριαρχία που είχε τη δεκαετία του ’80 στο WRC με το θρυλικό Quattro. Τη σκέψη αυτή συμμερίζεται ο πρόεδρος της Prodrive, Ντέιβιντ Ρίτσαρντς: «Πιστεύω πως ανάμεσα σε εμάς και την Toyota είναι αναμφισβήτητα τα πράγματα επί ίσοις όροις. Αλλά είναι ξεκάθαρο πως η απόδοση της Audi είναι σε άλλο επίπεδο. Το αγωνιστικό τους είναι 200 κιλά βαρύτερο και είναι και πάλι ταχύτερα από εμάς. Αν είχαν αξιοπιστία θα είχαν κερδίσει με άνεση μάλιστα. Πρέπει να βρούμε τη σωστή ισορροπία ώστε να υπάρξει ίσιος ανταγωνισμός. Η FIA πρέπει να διευθετήσει το πρόβλημα αυτό, καθώς η ίδια η FIA είχε δεσμευθεί να εξισορροπήσει τον ανταγωνισμό».

Σε ίδιο κύμα δηλώσεων βρίσκεται και ο διευθυντής του τμήματος Ντακάρ της Toyota, Γκλιν Χαλ: «Το πρόβλημα που έχουμε είναι πως τα Audi έκαναν φανταστική δουλειά να δείξουν την ταχύτητά τους. Πρέπει να δούμε το θέμα λεπτομερώς, καθώς είναι υπέρβαρα κατά 200 κιλά, αλλά κερδίζουν ειδικές διαδρομές με άνεση».

Πλέον οι ομάδες ζητούν αλλαγή στους κανονισμούς, αλλιώς ο αγώνας το 2023 κινδυνεύει να είναι ένας μονόλογος της Audi.

Δείτε τις καλύτερες στιγμές από το φετινό Ράλλυ Ντακάρ.