Ράλλυ Ντακάρ ΕΔ8: Πρωτιά Audi/Έκστρομ, μειώνει τη διαφορά ο Λεμπ (vid)

Πάνος Σεϊτανίδης
Ράλλυ Ντακάρ ΕΔ8: Πρωτιά Audi/Έκστρομ, μειώνει τη διαφορά ο Λεμπ (vid)
Ο Αλσατός έκοψε άλλα 7 λεπτά από το προβάδισμα του Αλ-Ατίγια ενώ στις μοτοσυκλέτες είχαμε νέα ανατροπή!

Άλλη μία ημέρα συναρπαστική ημέρα στο στο πλαίσιο του 44ου Ράλλυ Ντακάρ, που έφερε ξανά νέα δεδομένα στους δύο τροχούς και οδήγησε σε μείωση των διαφορών στους τέσσερις! Όλα αυτά, στα 395 χρονομετρημένα χιλιόμετρα με εκκίνηση στο Αλ Νταουαντίμι και τερματισμό στο Γουαντί Αντ Νταουασίρ της Σαουδικής Αραβίας.

Αυτοκίνητα

Η Audi Sport ήταν η μεγάλη πρωταγωνίστρια της ημέρας, αφού όχι απλά έφτασαν και τα τρία RS Q e-tron στον τερματισμό – το έκαναν και σε πολύ ανταγωνιστικές θέσεις! Ο Ματίας Έκστρομ πανηγύρισε την παρθενική πρωτιά του σε ειδική του Ντακάρ, τον πλαισίωσε ο Στεφάν Πετερανσέλ που ήταν μόλις 49 δευτερόλεπτα πιο αργός ενώ ο Κάρλος Σάινθ ήταν τέταρτος, μόνο 3 δευτερόλεπτα πίσω από τον «Κυνηγό» του Σεμπαστιέν Λεμπ.

Ο Αλσατός ήταν ο κερδισμένος της ημέρας, αφού ροκάνισε άλλα επτά λεπτά από το προβάδισμα του Νάσερ Αλ-Ατίγια. Ωστόσο, ο Καταριανός εξακολουθεί να έχει υγιές προβάδισμα με το Toyota Hilux.

Στη γενική τρίτος παραμένει ο Σαουδάραβας Γιαζίντ Αλ Ρατζί της Overdrive Toyota, ενώ τέταρτος ανέβηκε ο Πολωνός Γιακούμπ Πρζιγκόνσκι με X-Raid Mini JCW, αντί του Λούσιο Αλβάρες της Overdrive Toyota που ήταν ο μεγάλος χαμένος της ημέρας αφού έχασε σχεδόν 5 ώρες και έπεσε στην 22η θέση της γενικής.

Το Top-5 της γενικής κατάταξης:
1. Νάσερ Αλ Ατίγια (QAT) Toyota Gazoo Racing 27h45m52s
2. Σεμπαστιέν Λεμπ (FRA) BRX +37:58
3. Γιαζίντ Αλ Ρατζί (SAU) Overdrive Toyota +53:13
4. Γιακούμπ Πρζιγκόνσκι (POL) X-Raid Mini JCW +1:28:06
5. Ορλάντο Τερανόβα (ARG) BRX +1:31:39

Μοτοσυκλέτες

Μία ακόμα ημέρα πλήρους ανατροπής, με τον Βρετανό Σαμ Σάντερλαντ να σημειώνει τον καλύτερο χρόνο για λογαριασμό της Gas Gas και να αναλαμβάνει τα ηνία στη γενική κατάταξη, παρότι είχε ξεκινήσει την ημέρα τέταρτος! Πίσω του πλασαρίστηκαν ο Πάμπλο Κουιντανίγια της Monster Energy Honda και ο Ματίας Γουόλκνερ της KTM, που παραμένουν επίσης στο παιχνίδι διεκδίκησης της νίκης.

Συγκεκριμένα,, ο Αυστριακός ανέβηκε στη δεύτερη θέση της γενικής ενώ ο Χιλιανός στην τέταρτη, την ώρα που ο μέχρι πρότινος πρωτοπόρος Άντριεν Φαν Μπέβερεν της Monster Yamaha, βρίσκεται πλέον ανάμεσά τους. Ο Γάλλος ήταν ένατος στην ΕΔ8, έχασε δέκα λεπτά και μαζί το προβάδισμα. Μόλις 5μιση λεπτά χωρίζουν τους προαναφερθέντες και το ντέρμπι καλά κρατεί!



Όσο για την ελληνική συμμετοχή και τον Βασίλη Μπούδρο, σημείωσε τον 93ο χρόνο, όμως στη γενική κατάταξη κέρδισε έδαφος αφού ανέβηκε στην 80η θέση ανάμεσα σε 129 πλέον αναβάτες.

Το Top-5 της γενικής στις μοτοσυκλέτες:
1. Σαμ Σάντερλαντ (GBR) Gas Gas 27h38m42s
2. Ματίας Ουόλκνερ (AUT) Red Bull KTM +3:45
3. Άντριεν Φαν Μπέβερεν (FRA) Yamaha Rally Team +4:43
4. Πάμπλο Κουιντανίγια (CHL) Monster Energy Honda +5:38
5. Χοάν Μπαρέντα Μπορτ (ESP) Monster Energy Honda +6:34

Quad

Τον καλύτερο χρόνο στην κατηγορία των Quad σημείωσε o Αλεξάντρ Ζιρού της Yamaha Racing-SMX-Drag’on, με τον νικητή της προηγούμενης ημέρας, τον Βραζιλιάνο Μαρσέλο Μεδέιρος να τον πλαισιώνει.

Με αυτό το πλασάρισμα, ο Γάλλος πήρε άλλα 12 λεπτά από τον Πάμπλο Κοπέτι της Del Amo Motorsports/Yamaha Rally Team και πλέον τους χωρίζουν 30 λεπτά και 47 δευτερόλεπτα!

Φορτηγά

Στην κατηγορία βαρέων βαρών, ήταν μία ακόμα ημέρα απόλυτης κυριαρχίας της KAMAZ, που είδε τα πληρώματά της να κάνουν κατάληψη στην πρώτη τετράδα και μάλιστα με διαφορά από τον πέμπτο.

Αυτή τη φορά, ταχύτερος ήταν ο Ντμίτρι Σοτνίκοφ που κατάφερε έτσι να ανοίξει τη διαφορά από τον Εντουάρντ Νικολάεφ στα 11 λεπτά!

Το Top-5 γενικής στα φορτηγά:
1. Ντμίτρι Σοτνίκοφ (RUS) Kamaz Master 30h02m36s
2. Εντουάρντ Νικολάεφ (RUS) Kamaz Master +11:25
3. Αντόν Σιμπάλοφ (RUS) Kamaz Master +40:23
4. Αλές Λοπρέ (CZE) Praga +1:29:27
5. Αντρέι Καρτζίνοφ (RUS) Kamaz Master +1:41:01

Lightweight Prototypes (T3)

Μία από τα ίδια, με τον Σεθ Κιντέρο της Red Bull Off-Road Junior Team USA να σαρώνει στα T3, αν και δίχως αντίκρισμα. Ο Αμερικανός έχει κερδίσει όλες τις ειδικές διαδρομές πλην της δεύτερης, όπου τα μηχανικά του προβλήματα τον έριξαν τόσο πίσω που δεν έχει ελπίδες για νίκη (σ.σ. είναι 21ος).

Στην ΕΔ8 τον ακολούθησε ο Σεμπάστιαν Έρικσον, όμως ο Σουηδός δεν αναθάρρησε αφού παραμένει 79 λεπτά μακριά από τον πρωτοπόρο Τσαλέκο Λόπεζ. Η νίκη είναι στα χέρια του έμπειρου Χιλιανού.

Εκτός μάχης τέθηκε η Κριστίνα Γκουτιέρες της Red Bull Off-Road Team USA που ήταν σταθερά σε θέσεις βάθρου αλλά αντιμετώπισε μηχανικά προβλήματα στο ξεκίνημα της ημέρας. Συνέχισε αλλά έχοντας χάσει πάρα πολύ χρόνο,

Το Top-5 διαμορφώνεται ως εξής:
1. Τσαλέκο Λόπες (CHL) EKS - South Racing 32h51m39s
2. Σεμπάστιαν Έρικσον (SWE) EKS - South Racing +1:19:01
3. Φερνάντο Αλβάρεζ (ESP) South Racing Can-Am +2:55:30
4. Σαντιάγκο Ναβάρο (ESP) FN Speed Team +4:50:24
5. Πάβελ Λεμπέντεφ (RUS) MSK Rally Team +4:51:35

Η επόμενη ημέρα

Η ένατη από τις δώδεκα ειδικές διαδρομές, ξεκινά και τερματίζει στο Γουαντί Αντ Νταουασίρ και μετά από 491 χιλιόμετρα, τα 287 εκ των οποίων χρονομετρημένα.

Η εκπομπή του Gazzetta για το Ράλλυ Ντακάρ

Στο video που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε τη συζήτηση του Βασίλη Ορφανού με τον Πάνο Σεϊτανίδη, για την αγωνιστική Οδύσσεια του Ράλλυ Ντακάρ.

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!