Ένας χρόνος από το GP που ο Γκροζάν ξεγέλασε το θάνατο (vid)

Πάνος Σεϊτανίδης
Ένας χρόνος από το GP που ο Γκροζάν ξεγέλασε το θάνατο (vid)
Συμπληρώθηκαν δώδεκα μήνες από το συγκλονιστικό ατύχημα του Γάλλου στο GP του Μπαχρέιν.

Μπορεί τα γενέθλια του Ρομέν Γκροζάν να είναι στις 17 Απριλίου αλλά ποιος να τον αδικήσει που πλέον θα σβήνει κεράκια και στις 29 Νοεμβρίου; Σαν σήμερα το 2020, ο Γάλλος οδηγός πραγματικά ξεγέλασε το θάνατο, καθώς αναδύθηκε από τις φλόγες και επιβίωσε του πιο τρομακτικού ατυχήματος στη σύγχρονη ιστορία του της Formula 1.

Ο γεννημένος στη Γενεύη οδηγός έσβησε το πρώτο του κεράκι και το μοιράστηκε μέσω social media, με το χαμόγελο στη φωτογραφία να είναι το χαμόγελο του ανθρώπου που είχε μία δεύτερη ευκαιρία στη ζωή.

Ακόμα και ένα χρόνο μετά, τα σημάδια στα χέρια του δεν έχουν επουλωθεί πλήρως, πριν μερικές ημέρες έκανε την τελευταία όπως ελπίζει επέμβαση. Μικρό, αισθητικό τίμημα, ενός συμβάντος που θα μπορούσε πολύ εύκολα να έχει εξελιχθεί σε δυστύχημα. Όμως τότε, ήταν πολλές μικρές/μεγάλες λεπτομέρειες που επέτρεψαν στον 35χρονο πλέον Ρομέν, να είναι κοντά μας για να εξιστορεί εκείνες τις στιγμές.

Ήταν ο πρώτος γύρος του νυχτερινού Grand Prix του Μπαχρέιν, όταν στο «στρίμωγμα» των πρώτων στροφών, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου της Haas. Βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 3 και η VF-20 καρφώθηκε με 221 χιλιόμετρα/ώρα στις μεταλλικές armco μπαριέρες. Δεν ήταν σημείο επικινδυνότητας, δεν είχε προστατευτικό τοίχο από ελαστικά ή τις προηγμένες μπαριέρες TechPro που διαθέτουν αφρώδες υλικό που απορροφά τις δυνάμεις πρόσκρουσης.

Ήταν αυτό που λέμε «freak accident», κάτι που δεν είχε προβλεφθεί και που αποτέλεσε οδηγό για νέα μέτρα ασφαλείας που θα σώσουν ζωές στο μέλλον. Γιατί η συγκεκριμένη ζωή, σώθηκε από ένα θαύμα. Για άλλους… εξ άνωθεν, για άλλους… τεχνολογικό. Διαλέγουμε τη δεύτερη κατηγορία.

Το μονοθέσιο του Γκροζάν κόπηκε στα δύο αλλά όχι σε προβλεπόμενο σημείο. Η «μπανιέρα» του κόκπιτ άντεξε της πρόσκρουσης των 53G, όμως καρφώθηκε στις μπαριέρες τις οποίες άνοιξε στα δύο σαν κονσερβοκούτι. Εκεί, το «halo» έκανε τη δουλειά του και με το παραπάνω. Φτιαγμένο από τιτάνιο και σχεδιασμένο να αντέχει τα πάντα, αποτέλεσε ασπίδα για τον οδηγό της Haas. Χωρίς αυτό, δεν είναι υπερβολή να πούμε πως θα είχε αποκεφαλιστεί όπως το 1974 στο GP των Ηνωμένων Πολιτειών ο Χέλμουτ Κένιγκ.

Αντίθετα, ο Γκροζέν δεν δέχθηκε καν χτύπημα στο κεφάλι, άρα κατάφερε να διατηρήσει τις αισθήσεις του. Να αντιδράσει. Να παλέψει για να επιβιώσει. Ο απεγκλωβισμός του δεν ήταν εύκολος και χρειάστηκε να κάνει τη δουλειά του και ο πυρίμαχος εξοπλισμός αφού η άμορφη μάζα φλεγόταν από το καύσιμο που υπήρχε στο σύστημα τροφοδοσίας του μονοθεσίου. Η στολή φτιαγμένη από Nomex, που φέτος βελτιώθηκε και μπορεί να αντιστέκεται σε θερμοκρασίες 800 βαθμών Κελσίου για 20 δευτερόλεπτα. Αυτό τον έσωσε. Τα εσώρουχα, η μπαλακλάβα, τα γάντια, ακόμα άντεχαν για 11 δευτερόλεπτα, γι’ αυτό και ο Γάλλος είχε εγκαύματα στα χέρια, με τα οποία πάλεψε για να βγει από την πύρινη παγίδα θανάτου.

Και πίσω από τις μπαριέρες, τον περίμενε ο γιατρός της F1, Ian Roberts, που άπλωσε το χέρι μέσα στις φλόγες, για να επαναφέρει τον Γκροζάν στον κόσμο των ζωντανών. Δεν είχε έρθει ακόμα η ώρα του.

Και πλέον, ο Γάλλος γιορτάζει δύο φορές κάθε χρόνο. Τη μέρα που γεννήθηκε και τη μέρα που σώθηκε σαν από θαύμα.

Φωτογραφία: Haas F1 Team

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!