Επανάσταση στη διαδικασία φόρτισης ετοιμάζει η Ford

Κώστας Παστρίμας
Επανάσταση στη διαδικασία φόρτισης ετοιμάζει η Ford
Συνεργασία Ford με το πανεπιστήμιο Περντιού για ψυχόμενο καλώδιο γρήγορης φόρτισης.

Μπορεί μια νέα τεχνολογία πάνω στην οποία δουλεύει η Ford να βρίσκεται στο πρώτο στάδιο της εξέλιξης ωστόσο έχουμε να κάνουμε με κάτι επαναστατικό. Η Ford παρόλα αυτά προχώρησε στην δημοσίευση στοιχείων για την έρευνα που όπως όλα δείχνουν θα μπορούσε να μειώσει δραστικά τον χρόνο φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Να τον μειώσει σε σημείο που θα συναγωνίζεται ένα κλασικό γέμισμα στο βενζινάδικο.

Πρόκειται για ένα καινοτόμο σύστημα ψύξης στο καλώδιο φόρτισης το οποίο μειώνει δραματικά τη διάρκεια φόρτισης. Η τεχνολογία εξελίχθηκε από τη Ford και το Πανεπιστήμιο Περντιού με τις δύο πλευρές να καταφέρνουν να δημιουργήσουν ένα καινοτόμο ενεργό ψυκτικό παράγοντα, ο οποίος έχει την ιδιότητα να μεταβάλλει τη κατάστασή του από υγρό σε ατμό και σε συνδυασμό με τις εξελίξεις στην τεχνολογία φόρτισης οχημάτων, να μειώνει το μέσο χρόνο επαναφόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων.

ford

Οι δύο πλευρές έχουν ολοκληρώσει ένα σημαντικό πρώτο στάδιο δοκιμών χωρίς όμως ακόμα να τους έχει χορηγηθεί δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το νέο καλώδιο φόρτισης. Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Περντιού μελετούν μια εναλλακτική μέθοδο ψύξης σχεδιάζοντας ένα καλώδιο φόρτισης ικανό να μεταφέρει περισσότερο ρεύμα. Το καλώδιο χρησιμοποιεί υγρό ως ενεργό παράγοντα ψύξης, το οποίο είναι ικανό να απάγει περισσότερη θερμότητα αλλάζοντας
την κατάστασή του από υγρό σε ατμό – κάτι που αποτελεί βασική διαφορά μεταξύ αυτής της λύσης και της τρέχουσας τεχνολογίας υδρόψυξης που διατίθεται στην αγορά.

Η ιδέα για αυτή την τεχνολογία προέρχεται με βάση την κατανόηση από την ομάδα της Ford των προκλήσεων που επιφυλάσσουν οι ταχύτεροι ρυθμοί φόρτισης, καθώς και από την εξειδίκευση των ερευνητών του Περντιού. Καθώς η τεχνολογία προχωρά, οι ομάδες συνεργάζονται τακτικά για να εξετάζουν τα τελευταία αποτελέσματα των δοκιμών και να παρέχουν το απαραίτητο feedback σε νευραλγικούς τομείς.

Πάντως, το καλώδιο πάνω στο οποίο δουλεύουν οι άνθρωποι της Ford και του πανεπιστημίου δεν πρόκειται να το δούμε στην αγορά στο άμεσο μέλλον.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!