Volvo: Πολύ πιο ρυπογόνα η κατασκευή των ηλεκτρικών οχημάτων

Κώστας Παστρίμας
Volvo: Πολύ πιο ρυπογόνα η κατασκευή των ηλεκτρικών οχημάτων
Η κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου εκπέμπει 70% περισσότερους ρύπους από ότι ενός συμβατικού αλλά αυτή ισοσκελίζεται κατά τη διάρκεια της χρήσης του.

Mια μελέτη της Volvo Motors λέει ότι η διαδικασία κατασκευής του ηλεκτρικού κουπέ SUV C40 Recharge παράγει 70% περισσότερες εκπομπές από αυτήν του αντίστοιχου XC40 με κινητήρα εσωτερικής καύσης . Ωστόσο, όταν λαμβάνεται υπόψη η διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου, το συνολικό αποτύπωμα άνθρακα του ηλεκτρικού οχήματος είναι μικρότερο σε σύγκριση με αυτό του οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Όταν χρησιμοποιείται η μέση παγκόσμια παροχή ενέργειας, ένα Volvo C40 Recharge θα χρειαστεί να διανύσει 68.300 μίλια (109.918 χλμ.) προτού «ισοφαρίσει» σε εκπομπές ρύπων το XC40 με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σε αυτό το σενάριο, αυτό είναι πάνω από το ήμισυ της διάρκειας ζωής του αυτοκινήτου. Ωστόσο, στη διάρκεια της ζωής του, το ηλεκτρικό θα έχει 15% λιγότερες συνολικές εκπομπές από το θερμικό όχημα.

volvo

Η λειτουργία του C40 στην Ε.Ε. διπλασιάζει τη συνολική μείωση των εκπομπών στο 30% και μειώνει το σημείο «συμψηφισμού» στα 48.000 μίλια (77.248 χλμ). Και αν το C40 φορτίζεται με ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται μόνο με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το αποτύπωμα άνθρακα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι το μισό από αυτό του συμβατικού και έρχονται στα ίσια σε κάτι παραπάνω από 30.000 μίλια (48.280 χλμ).

Το συμπέρασμα από τη μελέτη της Volvo είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι εξαρχής πιο «πράσινα» από τα συμβατικά αλλά με την πάροδο του χρόνου γίνονται πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Ωστόσο, ακόμα και όταν βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα και μοιράζονται πολλά εξαρτήματα, η κατασκευή ενός ηλεκτρικού οχήματος οδηγεί σε σημαντικά περισσότερες εκπομπές ρύπων, με τις μπαταρίες από μόνες τους να αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα τρίτο αυτών. Αυτό ουσιαστικά επιβαρύνει τα ηλεκτρικά έχουν ήδη ένα μεγάλο αποτύπωμα άνθρακα προτού καν βγουν από τη γραμμή συναρμολόγησης, πράγμα που σημαίνει ότι, ανάλογα με τη φόρτιση, χρειάζονται χρόνο για να φτάσουν με μοντέλα που κινούνται με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!