Η Mercedes-Benz ετοιμάζεται να γίνει πλήρως ηλεκτρική

Κώστας Παστρίμας
Η Mercedes-Benz ετοιμάζεται να γίνει πλήρως ηλεκτρική
Η Mercedes-Benz θα παρουσιάσει τρεις νέες φουλ ηλεκτρικές πλατφόρμες το 2025 και θα γίνει πλήρως ηλεκτρική μάρκα μέχρι το τέλος της δεκαετίας

Η Mercedes-Benz δημοσιοποίησε τα πλάνα της για τα επόμενα χρόνια και -όπως όλων των κατασκευαστών- το μέλλον της είναι ηλεκτρικό. Η γερμανική εταιρεία επιταχύνει τη μετάβασή της προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό, που θα τον έχει πετύχει μέχρι το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε στις αγορές που το επιτρέπουν, και φυσικά προς ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών.

Το πρώτο στάδιο του σχεδίου είναι μέχρι το 2022 η Mercedes-Benz να έχει αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις (BEV) σε κάθε segment της αγοράς. Μετά, από το 2025 και έπειτα, όλα τα νέα μοντέλα που θα παρουσιάζει θα είναι μόνο ηλεκτρικά και οι πελάτες της θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μια ηλεκτρική έκδοση για όλα τα μοντέλα της γκάμας της.

mb

Ο CEO της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG, Όλα Καλένιους, δήλωσε σχετικά: «Η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα γίνεται όλο και ταχύτερα, ιδιαίτερα στην πολυτελή κατηγορία, που ανήκει η Mercedes-Benz. Το σημείο καμπής έρχεται όλο και πιο κοντά και εμείς θα είμαστε έτοιμοι, όταν οι αγορές θα στραφούν στην ηλεκτροκίνηση στο τέλος της δεκαετίας. Αυτό το βήμα σηματοδοτεί μια τεράστια ανακατανομή κεφαλαίου. Διαχειριζόμενοι αυτόν τον ταχύτερο μετασχηματισμό, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζουμε τους στόχους κερδοφορίας, ια εξασφαλίσουμε τη διαρκή επιτυχία της Mercedes-Benz. Χάρη στο εξειδικευμένο και κινητοποιημένο έμψυχο δυναμικό μας, είμαι βέβαιος ότι θα είμαστε επιτυχημένοι σε αυτήν τη νέα εποχή».

Οι νέες πλατφόρμες

Η βάση της μετάβασης της Mercedes-Benz προς τον εξηλεκτρισμό θα είναι οι τρεις βασικές αρχιτεκτονικές που θα παρουσιαστούν το 2025 και θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικές.

ΜΒ.ΕΑ: Θα είναι η βασική πλατφόρμα για όλα τα μεσαία και μεγάλα μοντέλα, πρόκειται για τη ραχοκοκκαλιά της ηλεκτρικής γκάμας, καθώς θα είναι κλιμακούμενη και αρθρωτή, θα μπορεί δηλαδή να αποτελέσει τη βάση πολλών διαφορετικών μοντέλων.

AMG.EA: Θα είναι η πλατφόρμα αποκλειστικά για τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της Mercedes-Benz.

VAN.EA: Θα είναι η πλατφόρμα για τα επαγγελματικά ηλεκτρικά οχήματα της εταιρείας. Τα μελλοντικά βαν και ελαφριά επαγγελματικά οχήματα θα βασίζονται σε αυτήν.

Καθετοποίηση της παραγωγής

Η Mercedes-Benz θέλει να έχει το σχεδιασμό, την εξέλιξη και την παραγωγή των συστημάτων ηλεκτροκίνησης κάτω από την ίδια στέγη και για το λόγο αυτόν αγόρασε τη βρετανική εταιρεία παραγωγής ηλεκτροκινητήρων YASA. Με αυτήν την εξαγορά απέκτησε την τεχνογνωσία για να μπορεί να παράγει τους υπερ-αποδοτικούς ηλεκτρικούς κινητήρες νέας γενιάς.

Οι Μπαταρίες

Η ανάγκη για μπαταρίες θα «εκτοξευτεί» τα επόμενα χρόνια και στην Mercedes-Benz υπολογίζουν ότι θα χρειαστούν πάνω από 200 GWh σε χωρητικότητα. Για το λόγο αυτό σχεδιάζουν την κατασκευή οκτώ (8) Gigafactory για την παραγωγή στοιχείων μπαταρίας, μαζί με τους συνεργάτες τους ανά τον κόσμο. Οι μπαταρίες της επόμενης γενιάς θα είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό τυποποιημένες και θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο 90% των μοντέλων της μάρκας. Η Mercedes-Benz βρίσκεται επίσης σε συζητήσεις με συνεργάτες για την ανάπτυξη μπαταριών στερεάς κατάστασης (solid state batteries).

Η φόρτιση

Η Mercedes-Benz εργάζεται επίσης για τον καθορισμό νέων προτύπων στη φόρτιση: Το «Plug & Charge» θα επιτρέπει στους πελάτες να συνδέονται, να φορτίζουν και να αποσυνδέονται χωρίς τα επιπλέον βήματα που απαιτούνται για τον έλεγχο ταυτότητας και τη διαδικασία πληρωμής. Το Plug & Charge θα ξεκινήσει με την κυκλοφορία του EQS στην αγορά αργότερα φέτος. Η Mercedes me Charge είναι ήδη ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα φόρτισης στον κόσμο και περιλαμβάνει επί του παρόντος περισσότερα από 530.000 σημεία φόρτισης AC και DC παγκοσμίως. Επιπλέον, η Mercedes-Benz συνεργάζεται με τη Shell για την επέκταση του δικτύου φόρτισης. Οι πελάτες θα έχουν βελτιωμένη πρόσβαση στο δίκτυο Recharge της Shell.

mb

Το Vision EQXX

Η Mercedes-Benz εξελίσσει αυτήν τη στιγμή το Vision EQXX, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με πραγματική εμβέλεια άνω των 1.000 χιλιομέτρων, στοχεύοντας σε κατανάλωση ενέργειας που εκφράζεται με μονοψήφιο αριθμό για Kwh ανά 100 χιλιόμετρα (πάνω από 10 χλμ ανά Kwh) σε κανονικές ταχύτητες οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο. Μια διεπιστημονική ομάδα, συμπεριλαμβανομένων εμπειρογνωμόνων από το τμήμα F1 High Performance Powertrain (HPP) της Mercedes-Benz, σημειώνει ταχεία πρόοδο προς τους φιλόδοξους στόχους του έργου. Η παγκόσμια πρεμιέρα θα γίνει το 2022. Οι τεχνολογικές εξελίξεις που θα πραγματοποιηθούν με το Vision EQXX θα προσαρμοστούν και θα εφαρμοστούν για πιθανή χρήση στις νέες ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές.

Το προσωπικό

Σε συνεργασία με εκπροσώπους των εργαζομένων, η Mercedes-Benz θα συνεχίσει τον μετασχηματισμό του εργατικού δυναμικού της, κάνοντας χρήση εκτεταμένων προγραμμάτων επανειδίκευσης, πρόωρης συνταξιοδότησης, καθώς και εξαγορών. Η TechAcademies θα προσφέρει εκπαίδευση για προσόντα προσανατολισμένα στο μέλλον. Μόνο το 2020, περίπου 20.000 εργαζόμενοι στη Γερμανία εκπαιδεύτηκαν σε θέματα ηλεκτρονικής κινητικότητας. Για την υλοποίηση σχεδίων για την ανάπτυξη του λειτουργικού συστήματος MB.OS, θα δημιουργηθούν 3.000 νέες θέσεις εργασίας για μηχανικούς λογισμικού παγκοσμίως.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!