Το 41% των αγοραστών θέλει το επόμενο αυτοκίνητό του να είναι ηλεκτρικό

Κώστας Παστρίμας
Το 41% των αγοραστών θέλει το επόμενο αυτοκίνητό του να είναι ηλεκτρικό
Σημαντική μεταβολή στις τάσεις της αγοράς αυτοκινήτου διαπιστώνει έρευνα της Ernst & Young

Τα αποτελέσματα μιας πολύ ενδιαφέρουσας έρευνας δημοσίευσε η Ernst & Young (EY), σχετικά με τις προτιμήσεις των καταναλωτών για το επόμενο αυτοκίνητό τους. Η έρευνα αυτή διενεργήθηκε σε 13 χώρες (Αυστραλία, Καναδάς, Κίνα, Γερμανία, Ινδία, Ιταλία, Ιαπωνία, Νέα Ζηλανδία, Σιγκαπούρη, Νότια Κορέα, Σουηδία, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο) και συμπληρώθηκαν πάνω από 9.000 ερωτηματολόγια.

Το πιο ενδιαφέρον συμπέρασμα από την έρευνα είναι ότι τέσσερις στους δέκα (41%) από τους ερωτηθέντες που σκοπεύουν να αγοράσουν αυτοκίνητο στο επόμενο διάστημα είπαν ότι το θα ήθελαν να είναι με κάποιο τρόπο εξηλεκτρισμένο, δηλαδή είτε αμιγώς ηλεκτρικό είτε υβριδικό. Το ποσοστό αυτό είναι κατά 11 μονάδες αυξημένο σε σχέση με την προηγούμενη έρευνα της ίδιας εταιρείας τον Νοέμβριο.

EY

Τα ποσοστά αυτά, ωστόσο, διαφέρουν αρκετά από χώρα σε χώρα. Για παράδειγμα, στις ΗΠΑ το 66% των αγοραστών προτιμούν αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης και μόνο το 28% προτιμά ηλεκτρικό ενώ στην Κίνα η εικόνα είναι αντεστραμμένη, με το 43% να προτιμά θερμικό κινητήρα και το 48% ηλεκτρικό.

Η ανησυχία για το περιβάλλον είναι ο κύριος λόγος που οδηγεί στην αγορά ηλεκτρικού οχήματος, και 78% όσων σκοπεύουν να αγοράσουν ένα τέτοιο είπαν ότι η πανδημία της Covid-19 αύξησε την ευαισθητοποίησή τους στα περιβαλλοντικά θέματα και μάλιστα το 66% είναι διατεθειμένο να πληρώσει ακριβότερα για την αγορά του.