Αγορά αυτοκινήτου, Ιανουάριος-Ιούνιος: Άνοδος από το 2020, πτώση από το 2019

Αγορά αυτοκινήτου, Ιανουάριος-Ιούνιος: Άνοδος από το 2020, πτώση από το 2019
Οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων στο πρώτο 6μηνο του 2021 δίνουν εικόνα επιστροφής στην κανονικότητα

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΕΑ) έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία για τις ταξινομήσεις νέων οχημάτων στην Ελλάδα τον Ιούνιο του 2021 αλλά και το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου, το πρώτο 6μηνο δηλαδή της χρονιάς που διανύουμε. Στα στοιχεία αυτά, που προέρχονται από την ΕΛΣΤΑΤ, φαίνεται αρκετά μεγάλη άνοδος στις ταξινομήσεις νέων οχημάτων σε σχέση με το 2020, ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τον Μάρτιο της περσινής χρονιάς ξεκίνησε το καθολικό λοκ-ντάουν λόγω της πανδημίας Covid-19 και τα νούμερα επηρεάστηκαν πολύ.

Η σύγκριση με το 2019 είναι αντιπροσωπευτική

Για το λόγο αυτόν, έχει νόημα να συγκρίνουμε τις φετινές ταξινομήσεις με τις αντίστοιχες του 2019. Όπως παρατηρούμε στο σχετικό πίνακα, που μπορείτε να δείτε παρακάτω, τον φετινό Ιούνιο Οι ταξινομήσεις ήταν 5,7% αυξημένες από πέρυσι, ενώ για το διάστημα του 6μήνου ήταν μειωμένες κατά 11,0%. Ωστόσο, σημαντικό στοιχείο αποτελεί ότι λόγω της έλλειψης ημιαγωγών στην παγκόσμια αγορά, οι παραδόσεις νέων αυτοκινήτων γίνονται με χαμηλότερο ρυθμό από τον κανονικό.

Αύξηση στις ταξινομήσεις παρατηρείται και στον τομέα των νέων δικύκλων (άνω των 50 κ.εκ.), όπου εκτός από την αναμενόμενη άνοδο σε σχέση με το 2020, στο πρώτο 6μηνο της φετινής χρονιάς υπάρχει αύξηση 18/6% σε σχέση με το 2019.

Ιούνιος 2021Ιούνιος 2020Ιούνιος 2019Μεταβολή 2021/2020Μεταβολή 2021/2019
Καινούργια επιβατικά13.8778.24913.13368,20%5,70%
Καινούργια φορτηγά92378681417,40%13,40%
(ελαφρά και βαρέα)
Καινούργια λεωφορεία611946221,10%32,60%
Καινούργια δίκυκλα5.7014.8895.09716,60%11,90%
(πλέον των 50 cc)
Ιανουάριος - Ιούνιος 2021Ιανουάριος - Ιούνιος 2020Ιανουάριος - Ιούνιος 2019Μεταβολή Ιαν.-Ιουν. 2021/2020 Μεταβολή Ιαν.-Ιουν. 2021/2019
Καινούργια επιβατικά58.36436.57065.55759,60%-11,00%
Καινούργια φορτηγά 5.4343.5004.23955,30%28,20%
(ελαφρά και βαρέα)
Καινούργια λεωφορεία20114426739,60%-24,70%
Καινούργια δίκυκλα 22.62115.55119.08045,50%18,60%
(πλέον των 50 cc)

Τα σουπερμίνι βασιλεύουν

Κοιτάζοντας τις κατηγορίες (Segments) των νέων επιβατικών αυτοκινήτων για το πρώτο 5μηνο, παρατηρούμε ότι τα σουπερμίνι (Β Segment) παραμένουν στην κορυφή των προτιμήσεων των αγοραστών, κερδίζοντας με διαφορά το μεγαλύτερο μερίδιο, που φτάνει στο 50,8%. Ακολουθεί η κατηγορία των μικρομεσαίων (C Segment) με 29,6%. Από τα καινούρια επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τo 6μηνο σχεδόν τα μισά (45,7%) ήταν SUV. Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις ταξινομήσεις ανά κατηγορία.

SegmentΙούνιος 2021Ιούνιος 2020ΔιαφοράΙανουάριος -Ιούνιος 2021Ιανουάριος -Ιούνιος 2020Διαφορά
(μονάδες μεριδίου)(μονάδες μεριδίου)
A12,40%7,50%510,20%8,90%1,3
A-SUV1,20%1,40%-0,21,20%1,70%-0,6
A TOTAL13,70%8,90%4,711,40%10,60%0,8
B26,90%28,30%-1,428,80%28,90%-0,1
B-SUV23,90%17,90%621,20%18,10%3,1
B TOTAL50,80%46,20%4,750,00%47,00%3
C11,80%15,70%-412,50%13,50%-1
C-SUV17,90%23,70%-5,820,10%22,40%-2,2
C TOTAL29,60%39,40%-9,832,70%35,80%-3,2
D1,70%1,20%0,51,80%1,40%0,4
D-SUV2,20%2,70%-0,52,30%2,60%-0,3
D TOTAL3,90%3,90%04,20%4,00%0,1
E0,10%0,20%-0,10,10%0,20%-0,1
E-SUV0,40%0,30%0,10,40%0,30%0,1
E TOTAL0,50%0,50%00,50%0,50%0
F-G0,10%0,10%00,00%0,10%0
F-G-SUV0,10%0,10%00,10%0,10%0
F-G TOTAL0,20%0,20%00,20%0,20%0
SPORTS0,20%0,20%00,20%0,20%0
MPV0,20%0,10%0,10,20%0,10%0
MPV-M/COMBI0,90%0,70%0,20,80%1,50%-0,7
100,00%100,00%0100,00%100,00%0
(Εκ των οποίων SUV45,70%46,10%-0,445,40%45,30%+0,1)

Σημαντική άνοδος σε υβριδικά και ηλεκτρικά

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον ωστόσο στα στοιχεία του ΣΕΕΑ εντοπίζεται στην κατανομή ανά καύσιμο των νέων ταξινομήσεων. Τα βενζινοκίνητα παραμένουν στην πρώτη θέση με ποσοστό 56,2%, αλλά, όπως και τον προηγούμενο μήνα, τα υβριδικά (HEV) ξεπέρασαν τα πετρελαιοκίνητα. Το ποσοστό των HEV υβριδικών έφτασε στο 20,4% (από 12,6% πέρυσι) ενώ τα ντίζελ έπεσαν στο 14,7% (από 28,5% στο αντίστοιχο διάστημα του 2020). Μεγάλο άλμα και στα επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά (BEV και PHEV), που αύξησαν το μερίδιό του στο 5,9% (από 1,6% πέρυσι). Στην Ευρωπαϊκή Ένωση ωστόσο τα ντίζελ είναι πάνω από τα υβριδικά αλλά το ποσοστό των επαναφρτιζόμενων ηλεκτρικών είναι αρκετά μεγαλύτερο (13,9%). Αναλυτικά όλα τα στοιχεία στον πίνακα που ακολουθεί.

Ιούνιος 2021Ιούνιος 2020Διαφορά (μονάδες μεριδίου)Ιανουάριος –Ιανουάριος –Διαφορά (μονάδες μεριδίου)Μερίδιο αγοράςΜερίδιο αγοράςΔιαφορά (μονάδες μεριδίου)
Ιούνιος 2021Ιούνιος 2020στην ΕΕστην ΕΕ
Ιαν.-Μαρ. ‘21*Ιαν.-Μαρ. ‘20*
Βενζίνη56,20%56,20%052,20%56,70%-4,542,20%52,30%-10,1
Πετρέλαιο14,70%28,50%-13,818,70%27,60%-8,923,20%29,90%-6,7
Υβριδικά (HEV)20,40%12,60%7,821,20%12,90%8,318,40%9,40%9
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)5,90%1,00%4,95,50%1,00%4,513,90%6,80%7,1
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)1,00%1,60%-0,61,10%1,70%-0,62,40%1,60%0,8
Υγραέριο 1,80%0,10%1,71,30%0,00%1,3
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

Μεγάλες αυξήσεις σε όλη την Ευρώπη

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Απρίλιο πολύ ανοδικά, σε σχέση με το περσινό διάστημα, που καθορίστηκε από την πανδημία. Ο παρακάτω πίνακας μας δίνει τα στοιχεία.

Μάιος 2021Μάιος 2020ΜεταβολήΙανουάριος –Μάιος 2021Ιανουάριος –Μάιος 2020Μεταβολή
ΕΕ(1)891.665581.18653,40%4.314.2643.331.84029,50%
ΕΕ 14(2)781.329515.87951,50%3.813.8332.928.76030,20%
ΕΕ(1) + EFTA(3)927.058603.58953,60%4.480.5533.461.71629,40%
Ελλάδα10.8504.497141,30%44.48728.32157,10%

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!