Formula 1: Ο «Σκληρός του Μαϊάμι»

Formula 1: Ο «Σκληρός του Μαϊάμι»
Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε μία… προσωπική νίκη στο Grand Prix της F1 στη Φλόριδα και ο Π. Σεϊτανίδης εξηγεί το γιατί!

Ας είμαστε ειλικρινείς. Από τη στιγμή που ανακοινώθηκε η διεξαγωγή ενός Grand Prix του μαγικού κόσμου της Formula 1 στο Μαϊάμι, το ξέρατε πως αργά ή γρήγορα θα βλέπατε ένα τέτοιο τίτλο. Ανεξαρτήτως προσώπων ή ομάδων. Τιμής ένεκεν στα νιάτα μας, βρε αδερφέ!

Βέβαια το αφήγημα θα ήταν πιο ταιριαστό αν στην κορυφή βρισκόταν μία F1-75 για να «δέσει» με τη θρυλική, κατάλευκη Ferrari Testarossa. Ή αν επικρατούσε η Mercedes και βάζαμε τους Τζορτζ Ράσελ και Λούις Χάμιλτον στους ρόλους των Σόνι Κρόκετ και Ρικάρντο Ταμπς.

Μαξ Φερστάπεν

Αλλά και πάλι, όσα έκανε στο Μαϊάμι ο Μαξ Φερστάπεν αρκούν για να του δώσουν τον τίτλο του «σκληρού». Όχι, δεν το παράκανε όπως άλλοτε - δείχνει άλλωστε απαλλαγμένος σε μεγάλο βαθμό φέτος από τη χαρακτηριστική του, αχαλίνωτη μανία να είναι μπροστά σε κάθε μάχη. Αδιαφορώντας αν αυτή αποτελεί μόνο ένα μέρος του ευρύτερου «πολέμου».

Ήταν εντός ορίων fair play αλλά δίχως όρια στο τι μπορεί να πετύχει. Έδειξε μέταλλο και σε ένα αγωνιστικό τριήμερο που θα μπορούσε να εξελιχθεί πολύ διαφορετικά, εκείνος πήρε τη μέγιστη δυνατή συγκομιδή των 25+1 πόντων και ροκάνισε τη διαφορά από την κορυφή. Θα εξηγήσω το γιατί, χωρίζοντας το έργο σε πέντε πράξεις.

Παρασκευή σαν να ήταν 13

Για όλους τους οδηγούς, ο πέμπτος αγώνας της χρονιάς αποτελούσε ένα ταξίδι στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα. Μπορεί να είχαν δουλέψει πολύ στους προσομοιωτές αλλά σε ένα νέο αγωνιστικό πεδίο τα δεδομένα από τη δουλειά των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής συνήθως ισοδυναμούν με χρυσάφι.

Μαξ Φερστάπεν

Κι ενώ ο Σαρλ Λεκλέρ έκανε 25+20 γύρους στις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών, ο Ολλανδός πρόλαβε να κάνει 14 στο FP1 μέχρι τη στιγμή που βρήκε στον τοίχο. Θεατής στη συνέχεια, έχασε χρόνο και στο FP2 γιατί οι μηχανικοί του άλλαξαν κιβώτιο ταχυτήτων στην RB18. Κι όταν βγήκε στην πίστα, ένα πρόβλημα στα υδραυλικά έφερε επί τόπου πρόωρο game over. Σύνολο 15 γύροι σκάρτοι.

Χαμένη μέρα λοιπόν και παρά αυτό το σημαντικό μειονέκτημα, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής παρουσιάστηκε άκρως ανταγωνιστικός στη μάχη της pole position. Ήταν ταχύτερος όλων στην πρώτη ζαριά του Q3 και ηττήθηκε στο νήμα στη δεύτερη, όπου ένα λάθος κατέστρεψε τη δική του προσπάθεια. Πολλοί ξαφνιάστηκαν όταν τον είδαν τόσο ικανοποιημένο με την τρίτη θέση. Σπάνια τόση χαρά παρότι πίσω και από τις δύο Ferrari αλλά υπήρχε λόγος γι’ αυτό.

Όλα για όλα στην εκκίνηση

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα δεν είχε την καλύτερη των αντιδράσεων και φάνηκε πως θα αρκούνταν στο να ακολουθήσει τους κόκκινους. Όμως αυτό θα ήταν καταστροφικό. Αν έμενε πίσω από τον Κάρλος Σάινθ, ο Λεκλέρ θα έχτιζε διαφορά που θα μπορούσε να αποδειχθεί καθοριστική.

Έτσι ο Μαξ επέμεινε και στο πλασάρισμα για τη δεξιά στροφή ένα, άργησε να φλερτάρει με το φρένο, τοποθετήθηκε στην εξωτερική και απαίτησε τη θέση από τον Ισπανό στην αλλαγή κατεύθυνσης προς την αριστερή στροφή 2.

Κίνηση με ρίσκο αλλά καθώς ο Σάινθ μετρούσε δύο συνεχόμενες εγκαταλείψεις στον πρώτο γύρο, λογικό ήταν να μη το παρακάνει στην κόντρα. Συναίνεσε λοιπόν ο Τζούνιορ και ο Φερστάπεν μπήκε σφήνα ανάμεσα στις Ferrari.

Το καθοριστικό προσπέρασμα

Γίνεται μεγάλη κουβέντα για την υψηλή τελική ταχύτητα της RB18 και την ανωτερότητα που είχε σε αυτόν τον τομέα. Εύλογο όταν το Σάββατο το speed trap έπιασε τον Φερστάπεν στα 334.3 χιλιόμετρα/ώρα ενώ ο Λεκλέρ ήταν στα 325.6. Όμως στον αγώνα, η διαφορά αυτή απλά δεν υπήρχε. Στα 328.5 χιλιόμετρα/ώρα ο Μαξ, στα 326.4 ο Σαρλ, σύμφωνα πάντα με τα επίσημα στοιχεία της FIA. Χρειάστηκε λοιπόν η βοήθεια του DRS.

Από τη στιγμή που αυτό ενεργοποιήθηκε, με τη συμπλήρωση δηλαδή τριών γύρων στο Miami International Autodrome, ο παγκόσμιος πρωταθλητής κόλλησε πίσω από τον αντίπαλό του. Και στην αυγή του ένατου γύρου, ανοίχτηκε δεξιά και πήρε τη θέση.

Ο Λεκλέρ χαρακτήρισε καθοριστικό αυτό το προσπέρασμα, καθώς στο δεύτερο stint, με τη σκληρή γόμα, η Ferrari έδειχνε αν όχι ταχύτερη, τουλάχιστον ισοδύναμη. Αν λοιπόν είχε κρατήσει τα ηνία μέχρι τα pit stop, δύσκολα θα τα έχανε μετά.

Ξέρει να παίζει και άμυνα

«Σαν καλό σέντερ φορ» λένε οι στίχοι του τραγουδιού, «σαν καλός quarterback» έλεγε η διασκευή του Φερστάπεν. Επιθετικά τα είχε πάει καλά, είχε εκτοπίσει και τις δύο Ferrari. Όμως μετά την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας, έπρεπε να δείξει πως ξέρει να παίζει και άμυνα. Δεν τον έχουμε συνηθίσει σε αυτό το ρόλο. Μ το αυτοκίνητο ασφαλείας να μηδενίζει τις διαφορές και τον Λεκλέρ να πατάει καλύτερα στα σκληρά πλέον Pirelli, οι τελευταίοι δέκα γύροι εξελίχθηκαν σε θρίλερ.

Ο Μονεγάσκος γέμισε τους καθρέφτες της RB18, χωνόταν συστηματικά στη ζώνη DRS αλλά λίγο η κατά τι χαμηλότερη τελική, περισσότερο οι τοποθετήσεις του Μαξ σε όλα τα σημεία που προσφέρονταν για προσπεράσματα, απέτρεψαν την εκ νέου αλλαγή θέσεων.

Μαξ Φερστάπεν και Σαρλ Λεκλέρ

Βέβαια πρέπει να συνυπολογίσουμε πως ο Λελκέρ προερχόταν από την πατάτα στην Ίμολα, όπου χαρακτήρισε εαυτόν «άπληστο». Εκεί το παράκανε και το πλήρωσε με 7 χαμένους βαθμούς. Δεν ήταν διατεθειμένος να ρισκάρει νέα απώλεια λόγω οδηγικού λάθους. Αφού λοιπόν είδε πως όσο κι αν ήθελε να χώσει εκεί τη μύτη της, η θηριώδης F1-75 δε θα χωρούσε στην τρύπα της βελόνας που άφηνε ανοιχτή ο Φερστάπεν, συμβιβάστηκε με τη δεύτερη θέση.

Έξυπνο και συνετό. Έχασε μία μάχη είπαμε, όχι τον πόλεμο. Έχουν διεξαχθεί 5, έχουμε μπροστά μας άλλες 17 (αν δεν αντικατασταθεί το Grand Prix Ρωσίας).

Σκληρό και το Μαϊάμι

Μετά από πολύ καιρό, είδαμε τους οδηγούς να βγαίνουν από τα μονοθέσια εμφανώς καταπονημένοι. Μούσκεμα, εξαντλημένοι, να επιζητούν μπουκαλάκια για να αναπληρώσουν τα χαμένα υγρά από την υπέρ-προσπάθεια των 57 γύρων σε αυτή την απαιτητική διαδρομή.

Προφανώς αυτό ήταν ζόρι για όλους αλλά σε τέτοιες περιπτώσεις, αυτός που έχει τα πάντα να χάσει, είναι αυτός που προηγείται. Ο Φερστάπεν κράτησε την αυτοσυγκέντρωσή του, πήρε μία πολύ σημαντική νίκη και συνεχίζει την αντεπίθεσή του. Όποτε τερματίζει, κερδίζει.

Επόμενη κόντρα, στη Βαρκελώνη στις 22 Μαϊου. Σε μία πίστα που γνωρίζουν όλοι με κλειστά μάτια. Εκεί όπου το 2016 ο Ολλανδός πανηγύρισε την παρθενική νίκη της καριέρας του. Μόνο που αυτή τη φορά, θα έχει και η Ferrari αναβαθμίσεις. Game on!

Φωτογραφίες: Red Bull Content Pool

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

Πάνος Σεϊτανίδης
Πάνος Σεϊτανίδης

Ο Πάνος Σεϊτανίδης ξεκίνησε από τα γήπεδα το 1996, αλλά η έλευση της νέας χιλιετίας τον βρήκε να επικεντρώνεται σε όσα συμβαίνουν στις ειδικές διαδρομές και τις πίστες του κόσμου. Από το 2000 έως και το 2015 ήταν ανελλιπώς μέλος της ομάδας σχολιασμού και παρουσίασης των Grand Prix της F1 σε Alpha, ΑΝΤ1 και ΝΕΡΙΤ ενώ παράλληλα είχε συμμετοχή σε πληθώρα άλλων τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών. Έχει θητεύσει σε κορυφαία περιοδικά ειδικού Τύπου (CAR, F1 Racing, Drive, Motorsport Magazine κ.α.) ενώ διαδικτυακά, «γράφει χιλιόμετρα» εδώ και δύο δεκαετίες. Είναι μέλος της οικογένειας της Liquid Media από το 2021, όταν και ανέλαβε το ρόλο του επικεφαλής περιεχομένου στο gMotion by Gazzetta.