Test drive: Οδηγήσαμε το pop icon του 21ου αιώνα Renault 5 E-Tech electric

Test drive: Οδηγήσαμε το pop icon του 21ου αιώνα Renault 5 E-Tech electric

Κώστας Παστρίμας
Test drive: Οδηγήσαμε το pop icon του 21ου αιώνα Renault 5 E-Tech electric
Η αναβίωση του θρυλικού R5 είναι ένα αυτοκίνητο που φέρνει το παρελθόν στο μέλλον, με αιχμή την τεχνολογία και τον ξεχωριστό του χαρακτήρα.

Το Renault 5, ένα όνομα που για εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο ξυπνά μνήμες μιας ολόκληρης εποχής, επιστρέφει. Όχι απλά ως μια νοσταλγική αναβίωση, αλλά ως ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο που φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει την κατηγορία των compact EV, όπως ακριβώς έκανε ο προκάτοχός του τη δεκαετία του '70. Από το 1972 έως το 1985, 5,5 εκατομμύρια μονάδες της πρώτης γενιάς του Renault 5 πωλήθηκαν σε πέντε ηπείρους, καθιστώντας το ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Η κληρονομιά του συνεχίστηκε με τη δεύτερη γενιά, πριν δώσει τη σκυτάλη στο Clio το 1991.

Renault 5

Σήμερα, η Renault κάνει ένα τολμηρό βήμα, συνδυάζοντας την εμβληματική σχεδίαση του παρελθόντος με την αιχμή της ηλεκτρικής τεχνολογίας. Το νέο Renault 5 E-Tech electric δεν είναι μια απλή ρετρό καρικατούρα ή μια επίδειξη νοσταλγίας χωρίς βάθος. Είναι ένα αυτοκίνητο που από τα πρώτα κιόλας μέτρα αποδεικνύει ότι είναι ένα πλήρες, καλοφτιαγμένο supermini με χαρακτήρα και μια σύγχρονη, ξεκάθαρη ταυτότητα. Καταφέρνει να είναι ταυτόχρονα διασκεδαστικό, παιχνιδιάρικο, φιλικό και, συγχρόνως, σοβαρό και κομψό. Με σπορτίφ εμφάνιση, εντυπωσιακή τεχνολογία στον βασικό εξοπλισμό και μια ανταγωνιστική τιμή, το Renault 5 E-Tech αναδεικνύεται σε ένα από τα πιο υποσχόμενα μοντέλα στην κατηγορία των ηλεκτρικών compact αυτοκινήτων.

Σχεδίαση: Ρετρό-φουτουριστική γοητεία

Η εξωτερική σχεδίαση του Renault 5 E-Tech electric είναι αναμφισβήτητα το πρώτο στοιχείο που μαγνητίζει το βλέμμα. Καταφέρνει να αποτελέσει μια μοντέρνα επανερμηνεία του εμβληματικού hatchback των 80s, συνδυάζοντας την καθημερινή χρηστικότητα με μια τεράστια δόση ρετρό γοητείας. Η τετραγωνισμένη του σιλουέτα, οι κομμένες, κεκλιμένες πίσω πόρτες, οι τονισμένοι «φουσκωμένοι» θόλοι των τροχών και το δυναμικό προφίλ οροφής παραπέμπουν άμεσα στο πρωτότυπο μοντέλο της δεκαετίας του '70, αλλά όλα έχουν εκσυγχρονιστεί για να συμβαδίζουν με τον 100% ηλεκτρικό και σύγχρονο χαρακτήρα του νέου μοντέλου.

 

Renault 5

Λεπτομέρειες όπως τα τετράγωνα φώτα ημέρας LED και οι πίσω λυχνίες που μιμούνται τις αεραγωγούς του αρχικού αυτοκινήτου, ενισχύουν αυτή την αίσθηση. Ένα ιδιαίτερα έξυπνο και πρωτότυπο στοιχείο είναι το φωτιζόμενο λογότυπο «5» στο καπό, το οποίο στην πραγματικότητα ήταν αεραγωγός στο παλιό μοντέλο, ενώ τώρα λειτουργεί ως δείκτης κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας: όταν το αυτοκίνητο φορτίζει, το «5» ανάβει σταδιακά, προσφέροντας διαισθητική οπτική πληροφόρηση. Αυτή η έμφαση στη λεπτομέρεια και τα έντονα ποπ χρώματα συνθέτουν ένα αυτοκίνητο που είναι πραγματικά εντυπωσιακό και ελκυστικό.

Εσωτερικό: Ψηφιακή άνεση με ρετρό πινελιές

Το εσωτερικό του Renault 5 E-Tech electric συνεχίζει τη ρετρό-φουτουριστική φιλοσοφία, αλλά με μια σαφώς πιο μοντέρνα προσέγγιση σε σχέση με τα αναγεννημένα Mini και Fiat 500. Η διάταξη είναι σύγχρονη, αλλά διατηρεί μια αίσθηση που παραπέμπει στην τελευταία εκδοχή του αρχικού μοντέλου της δεκαετίας του '70. Δύο οθόνες 10 ιντσών κυριαρχούν στο ταμπλό, παρέχοντας πληροφορίες στον οδηγό και φιλοξενώντας το σύστημα infotainment. Το σύστημα πολυμέσων OpenR Link, με ενσωματωμένο Google, προσφέρει άμεση απόκριση και πρόσβαση σε εφαρμογές όπως το Google Maps, το Google Assistant και το Google Play, καθώς και πάνω από 50 εφαρμογές εντός του αυτοκινήτου (πλοήγηση, μουσική, podcasts, ψυχαγωγία, αθλητικά νέα). Ιδιαίτερα το ενσωματωμένο Google Maps είναι μια πολύ ευπρόσδεκτη προσθήκη, που «εκτοξεύει» τη χρηστικότητα.

Renault 5

Η ποιότητα των υλικών είναι σε υψηλά επίπεδα για την κατηγορία. Παρόλο που υπάρχουν και σκληρά πλαστικά, η συνολική αίσθηση είναι ποιοτική και η διάταξη του εσωτερικού δείχνει προσεγμένη. Οι επενδύσεις και τα υλικά είναι εμπνευσμένα από τον κόσμο των ηλεκτρονικών και του αθλητισμού. Οι χώροι μπροστά είναι ευρύχωροι, ακόμα και για ψηλούς οδηγούς, προσφέροντας άνεση και άπλετο χώρο για τους ώμους και τα πόδια.

Ωστόσο, ως ένα compact supermini, ο χώρος στο πίσω κάθισμα είναι αναμενόμενα πιο περιορισμένος και δύσκολα θα φιλοξενήσει ενήλικες, ιδιαίτερα αν οι εμπρός επιβάτες έχουν ανάστημα άνω του μετρίου. Την κατάσταση αυτή δυσκολεύει ελαφρώς το γεγονός ότι τα εμπρός καθίσματα είναι σχεδόν «κολλημένα» στο πάτωμα, μην αφήνοντας επαρκή χώρο για να μπουν από κάτω τα πόδια των πίσω επιβατών. Παρόλα αυτά, για παιδιά ή για σύντομες μετακινήσεις, ο χώρος είναι επαρκής.

Renault 5

Ο μεγάλος χώρος αποσκευών ισοσκελίζει την κατάσταση, καθώς προσφέρει 326 λίτρα και διαθέτει χώρο αποθήκευσης καλωδίων κάτω από το πάτωμα, καθιστώντας τον έναν από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Ωστόσο, δεν υπάρχει χώρος αποθήκευσης «frunk» κάτω από το καπό. Άλλες τεχνολογικές και πρακτικές λεπτομέρειες περιλαμβάνουν διπλές θύρες USB-C εμπρός, κλιματισμό με αυτόματη ρύθμιση, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και προσαρμόσιμους τρόπους οδήγησης Multisense με 48 χρώματα φωτισμού περιβάλλοντος.

Όσον αφορά την εργονομία, η διάταξη με το μοχλό αλλαγής ταχυτήτων, το μοχλό για τους υαλοκαθαριστήρες και τους διακόπτες για το ηχοσύστημα, όλα συγκεντρωμένα στη δεξιά πλευρά της κολόνας του τιμονιού, μπορεί να μπερδέψει αρχικά έναν νέο οδηγό του μοντέλου. Υπήρξαν στιγμές, για παράδειγμα, που ενεργοποιήθηκαν οι υαλοκαθαριστήρες στην προσπάθεια να επιλεγεί η όπισθεν. Πρόκειται όμως για μια ιδιαιτερότητα που συνηθίζεται γρήγορα και εύκολα με λίγη εξοικείωση.

Renault 5

Μια άλλη μικρή ιδιαιτερότητα είναι ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη θέση «P» (Parking) στο κιβώτιο, γεγονός που δημιουργεί ένα μικρό «γρίφο» για το τι πρέπει να κάνει ο οδηγός αν θέλει να σταματήσει το αυτοκίνητο και να κατέβει χωρίς να το σβήσει. Ωστόσο, η διαδικασία αυτή είναι απλοποιημένη, καθώς η επιλογή «P» ενεργοποιείται αυτόματα με το σβήσιμο του κινητήρα ή με την ενεργοποίηση του χειρόφρενου.

Κινητήρας και επιδόσεις: Ζωντάνια και αποδοτικότητα

Το Renault 5 E-Tech electric στην έκδοση Iconic που δοκιμάσαμε, κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 150 ίππων (110 kW) με ροπή 245 Nm, ο οποίος είναι μια αναβαθμισμένη και πιο συμπαγής εκδοχή του κινητήρα του Megane E-Tech, μείωση 15 κιλών στο βάρος του. Η ζωντάνια του κινητήρα είναι εντυπωσιακή στον δρόμο, με άμεση επιτάχυνση και ομαλή απόκριση στο γκάζι. Παρόλο που δεν έχει σχεδιαστεί για να είναι ένα «hot hatch» επιδόσεων (για αυτό το ρόλο υπάρχει το Alpine A290), προσφέρει μια πραγματικά διασκεδαστική οδηγική εμπειρία.

Renault 5

Το χαμηλό κέντρο βάρους, σε συνδυασμό με την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, συμβάλλει στην οδηγική απόλαυση. Με βάρος κάτω από 1.400 kg (για την έκδοση των 120 ίππων, η 150 ίππων είναι ελαφρώς βαρύτερη), παραμένει ένα από τα ελαφρύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της κατηγορίας του, κάτι που ενισχύει την ευελιξία του. Η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 km/h.

Αυτονομία και φόρτιση: Πρακτικότητα στην καθημερινότητα

Η έκδοση Iconic με την μπαταρία των 52 kWh προσφέρει αξιοσημείωτη αυτονομία, η οποία φτάνει έως και 410 km σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP. Αυτή η εντυπωσιακή αυτονομία καθίσταται δυνατή χάρη στην υψηλή απόδοση του κινητήρα και την έξυπνη διαχείριση της ενέργειας. Στην πράξη, αυτό που είδαμε στο trip computer ήταν ακόμα καλύτερο από την επίσημη τιμή WLTP. Σε μικτή χρήση, καταγράφηκε μέση κατανάλωση 14 kWh/100 km, έναντι της επίσημης WLTP των 15,1 kWh/100 km, γεγονός που μεταφράζεται σε αυτονομία απολύτως επαρκή για την αστική και περιαστική χρήση που θα είναι το σύνολο σχεδόν των διαδρομών που θα χρησιμοποιείται.

Renault 5

Όσον αφορά τη φόρτιση, το Renault 5 E-Tech electric είναι εξοπλισμένο με ενσωματωμένο φορτιστή AC 11 kW ως στάνταρ, συμβατό με δημόσιους σταθμούς φόρτισης, επιτρέποντας πλήρη φόρτιση σε περίπου 5 ώρες και 15 λεπτά. Για ταχύτερη φόρτιση, υποστηρίζει DC φόρτιση έως και 100 kW. Με DC ταχυφορτιστή, το αυτοκίνητο μπορεί να ανακτήσει από το 15% στο 80% της αυτονομίας του σε μόλις 30 λεπτά. Το σύστημα αναγεννητικής πέδησης, ειδικά στη λειτουργία «B mode», επιτρέπει στην μπαταρία να ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα, επεκτείνοντας την αυτονομία και προσαρμόζοντας την απόκριση στο στιλ οδήγησης. Ένα καινοτόμο χαρακτηριστικό είναι ο αμφίδρομος φορτιστής (bi-directional charger) που επιτρέπει στο Renault 5 να αποθηκεύει και να στέλνει ηλεκτρική ενέργεια σε συσκευές (V2L) ή ακόμα και πίσω στο δίκτυο (V2G).

Οδική συμπεριφορά: Άνεση και ευελιξία

Στον δρόμο, το Renault 5 E-Tech electric απλά εντυπωσιάζει. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με τρόπο που διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, ακόμα και σε δύσκολους αστικούς δρόμους. Παρά το γεγονός ότι είναι ένα supermini, το πλαίσιο του Renault 5 αποδεικνύεται πρόθυμο και ικανό να διαχειριστεί μεγαλύτερους δρόμους, συμπεριλαμβανομένων αυτοκινητοδρόμων, όπου γλιστρά αβίαστα και με μεγάλη άνεση. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές και ελαφρύ, προσφέροντας καλή πληροφόρηση από τους τροχούς.

Renault 5

Το αυτοκίνητο δεν παρουσιάζει έντονες κλίσεις στις στροφές, διατηρώντας μια υγιή και καθησυχαστική συμπεριφορά. Το μικρό μήκος (3,92 m), σε συνδυασμό με τον εξαιρετικά μικρό κύκλο στροφής των 10,3 μέτρων, το καθιστά εξαιρετικά ευέλικτο και εύκολο στην οδήγηση και το παρκάρισμα στην πόλη. Η ορατότητα είναι επίσης πολύ καλή. Ένα σημείο που απαιτεί μικρή προσαρμογή είναι η θέση του πεντάλ του φρένου, το οποίο είναι κάπως αφύσικα ψηλά, αλλά η Renault έχει ενσωματώσει πολύ καλά το σύστημα brake-by-wire προσφέροντας μια ευχάριστη μηχανική αίσθηση.

Ασφάλεια και τεχνολογίες υποβοήθησης

Το Renault 5 E-Tech electric δεν ξεχωρίζει μόνο για το στιλ και τις επιδόσεις του, αλλά και για την ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης. Διαθέτει 25 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS), καθώς και συστήματα που αναπτύχθηκαν από τη Renault για πιο αποτελεσματική οδήγηση. Αυτά περιλαμβάνουν το ενεργό σύστημα υποβοήθησης οδηγού που ρυθμίζει την ταχύτητα ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου (με αυτόματη διακοπή και επανεκκίνηση στην κίνηση) , το σύστημα ενεργού φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών και δικύκλων (ΑΕΒ) , την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας έκτακτης ανάγκης (συμπεριλαμβανομένης της ανίχνευσης συνεχούς γραμμής, επερχόμενης κυκλοφορίας και άκρων δρόμου) και την ειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας με αυτόματο φρενάρισμα.

Renault 5

Προσφέρεται επίσης σύστημα αυτόματης ενεργοποίησης και απενεργοποίησης της μεγάλης σκάλας φώτων (ΗΒΑ) , αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας με ηχητική προειδοποίηση υπέρβασης ορίου ταχύτητας (ISA) , καθώς και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός, πίσω, πλάι και σύστημα στάθμευσης hands-free. Τα συστήματα αυτά συμβάλλουν σε ένα υψηλό επίπεδο ασφάλειας, προσφέροντας στον οδηγό μεγαλύτερη ηρεμία και έλεγχο του περιβάλλοντος, ενώ το όχημα είναι συμβατό με τους κανονισμούς GSR2.

Ένα pop icon για το μέλλον

Το Renault 5 E-Tech electric αποτελεί κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό ηλεκτρικό supermini. Είναι η μοντέρνα, ηλεκτρική, εκδοχή ενός δημοφιλούς μοντέλου που έρχεται να κατακτήσει τις καρδιές του κοινού σε όλη την Ευρώπη. Συνδυάζει με μοναδικό τρόπο τη νοσταλγία του παρελθόντος με την τεχνολογία του μέλλοντος, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία του. Με τον συνδυασμό της ελκυστικής σχεδίασης, του ποιοτικού και τεχνολογικά προηγμένου εσωτερικού, των ζωντανών επιδόσεων, της επαρκούς αυτονομίας και της ευχάριστης οδικής συμπεριφοράς, το νέο Renault 5 έχει όλα τα φόντα να επαναλάβει την επιτυχία του προκατόχου του και να γίνει ένα νέο pop icon για την ηλεκτρική εποχή.

Renault 5

Σε ό,τι αφορά την τοποθέτησή του στην αγορά, το Renault 5 E-Tech electric προσφέρεται σε διάφορες εκδόσεις, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα αναγκών και προτιμήσεων. Η βασική έκδοση evolution 40kWh διατίθεται στα 26.900 ευρώ, η έκδοση techno 40kWh στα 29.400 ευρω, η techno 52kWh στα 32.900 ευρώ, ενώ η κορυφαία έκδοση iconic 52kWh (την οποία και δοκιμάσαμε) έχει προτεινόμενη λιανική τιμή 34.900 ευρώ. Αυτή η τιμολογιακή πολιτική καθιστά το μοντέλο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης, προσφέροντας παράλληλα πλούσιο βασικό εξοπλισμό σε κάθε επίπεδο. Είναι ένα αυτοκίνητο που σε καλεί να το επιλέξεις όχι μόνο με ορθολογικά κριτήρια, αλλά κυρίως για τη συναισθηματική σύνδεση και την αισθητική του, αποδεικνύοντας ότι η Renault παραμένει μια μάρκα που αξίζει την προσοχή μας, καθώς συνεχίζει να παράγει καλά, φρέσκα και καινοτόμα αυτοκίνητα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

@Photo credits: Renault