Test ride: Οδηγούμε το Honda GB350S και ανακαλύπτουμε τι σημαίνει μοτοσικλέτα (vid)

Νίκος Βιτσιλάκης
Test ride: Οδηγούμε το Honda GB350S και ανακαλύπτουμε τι σημαίνει μοτοσικλέτα (vid)
Άργησε αλλά τελικά το έκανε ο μεγαλύτερος κατασκευαστής στον κόσμο, με το ρετρολούκ GB350S να είναι μια μοτοσικλέτα που δεν χορταίνεις να βλέπεις και να οδηγείς.

Πέρασαν πέντε χρόνια από τότε που το είδαμε να κυκλοφορεί στην Ινδική αγορά και να που η Honda το πήρε απόφαση να το φέρει και Ευρώπη, δηλώνοντας πως είμαστε μπροστά σε μια παγκόσμια παραδοχή για το πως θα πρέπει να είναι μία μοτοσικλέτα. To GB350S είναι σίγουρα μία πολύ ευχάριστη έκπληξη και ακόμα πιο σίγουρα το μοντέλο που έρχεται πιο κοντά στο «τότε» από κάθε άλλο της Honda! Και το καλύτερο στην ιστορία είναι πως κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου στην Ιαπωνία! Κάτι που το αντιλαμβάνεσαι από την πρώτη επαφή, οπτική και οδηγική.

Honda

Aπλά τα πράγματα

Εφαρμόζοντας όλη την τεχνολογία που είχαν στη διάθεσή τους, οι μηχανικοί της εταιρείας θέλησαν να κατασκευάσουν έναν διαχρονικό, μικρού κυβισμού, μονοκύλινδρο, αερόψυκτο κινητήρα με ευχάριστη αλλά και αποδοτική λειτουργία. Και με αυτόν τον τρόπο να δημιουργήσουν μια ευκολοδήγητη μοτοσυκλέτα ανεξαρτήτως επιπέδου εμπειρίας αναβάτη, που θα προσφέρει ένα ποιοτικό μηχανικό σύνολο και διαχρονικό στυλ σε μια πολύ προσιτή τιμή. Η Honda έχει τεράστια εμπειρία στη δημιουργία μοτοσυκλετών για όλους τους αναβάτες. Και με έναν ολοένα αυξανόμενο αριθμό μοτοσυκλετών να εμπίπτουν στην κατηγορία Α2 για να προσελκύσουν ένα νεότερο ηλικιακά κοινό στην κουλτούρα των δύο τροχών, είναι η κατάλληλη στιγμή για να προσθέσει στην ευρωπαϊκή γκάμα της ένα μοντέλο εμπνευσμένο από το παρελθόν, αλλά προσανατολισμένο στο μέλλον. Το GB350S πετυχαίνει ακριβώς αυτό. Είναι η ιδανική μοτοσυκλέτα για να ξεκινήσει -ή να συνεχίσει- κάποιος την περιπλάνησή του στον κόσμο των δύο τροχών και να απολαύσει ό,τι θα φέρει αυτό το ταξίδι: συντροφιά, κοινές στιγμές και νέους ορίζοντες. Κατάλληλο για χαλαρές παρεΐστικες βόλτες αλλά και για πιο μακρινές εξορμήσεις, το GB350S επιτυγχάνει αβίαστα τους στόχους που του έχουν τεθεί και είναι πρόθυμο να ικανοποιήσει κάθε είδους επιθυμία για customizing.

Revoil

 

Ένας ο κύλινδρος, λίγα τα άλογα

Ο μονοκύλινδρος αερόψυκτος SOHC κινητήρας των 348cc αποδίδει μέγιστη ισχύ 21,1Hp και ροπή 29 Nm, δίνοντας έμφαση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Είναι υποτετράγωνος, με βολάν μεγάλης αδρανειακής μάζας, ρυθμισμένος έτσι ώστε να παρέχει τη μοναδική αίσθηση που χαρακτηρίζει ένα μονοκύλινδρο μηχανικό σύνολο, με έντονο χαρακτήρα και ξεχωριστό ήχο. Το κιβώτιο πέντε σχέσεων διαθέτει μακριά κλιμάκωση και το διαχειρίζεται ένας μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης (assist&slipper), ενώ τη δύναμη που περνάει στο δρόμο χαλιναγωγεί το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης της Honda (HSTC). Το οποίο, ευτυχώς, μπορεί να απενεργοποιηθεί και εγώ αυτό το προτείνω ανεπιφύλακτα. Το κακό είναι πως κάθε φορά που εκκινείται ο κινητήρας θα πρέπει να μπείτε στη διαδικασία να πατάτε το τοποθετημένο στο πλάϊ της οθόνης κουμπί παρατεταμένα μέχρι να μείνει μόνιμα αναμμένη η ένδειξη.

Honda

Παρά την κλασική του εμφάνιση, μια σειρά από σύγχρονες τεχνολογίες χαμηλών τριβών της Honda, όπως ένας έκκεντρα τοποθετημένος κύλινδρος (offset) κατά 10mm, ασύμμετρα κωνικά κομβία και στεγανοποιημένος στροφαλοθάλαμος, συνδυάζονται με σκοπό τη βέλτιστη απόδοση καύσης. Για να επιτευχθεί τόσο η χωρητικότητα λαδιού όσο και η μειωμένη αντίσταση ανάδευσης λαδιού στροφαλοφόρου άξονα σε περιορισμένο χώρο, ο στεγανοποιημένος στροφαλοθάλαμος χρησιμοποιεί ένα διάφραγμα μεταξύ των θαλάμων της μετάδοσης και του στροφαλοφόρου άξονα. Μια βαλβίδα reed, η οποία βρίσκεται στο διαχωριστικό του στροφαλοθάλαμου, ανοιγοκλείνει σύμφωνα με τους παλμούς πίεσης στο στρόφαλο λόγω της παλινδρόμησης του εμβόλου, τροφοδοτώντας με λάδι ένα μπεκ ψύξης εμβόλου (που ψύχει το έμβολο και λιπαίνει το κάτω άκρο της μπιέλας). Το λάδι στη συνέχεια ρέει προς το κιβώτιο, μειώνοντας τις τριβές και βελτιώνοντας την κατανάλωση καυσίμου.

Honda

Για βέλτιστη απόδοση ψύξης, το βάθος, το πάχος και η απόσταση των πτερυγίων ψύξης έχουν αναθεωρηθεί προσεκτικά, κάτι που παράλληλα αναδεικνύει την αισθητική του κινητήρα. Για την ψύξη της περιοχής πίσω από το θάλαμο καύσης, μια δίοδος λαδιού στην κυλινδροκεφαλή διατρέχει το άνω τμήμα της κεφαλής, μειώνοντας τη θερμοκρασία κατά 10%.

Μελετημένη μετάδοση

Το πεντατάχυτο κιβώτιο χρησιμοποιεί μακριά κλιμάκωση μεταξύ πρώτης και τέταρτης σχέσης για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της ροπής σε αστικές διαδρομές, ενώ η πέμπτη λειτουργεί ξεκάθαρα σαν “overdrive”. Ο υποβοηθούμενος συμπλέκτης από αλουμίνιο μειώνει τη δύναμη στη μανέτα κατά 30%, διευκολύνοντας την οδήγηση στην πόλη, ενώ παράλληλα δεν επιτρέπει το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού στο φρενάρισμα και στα απότομα κατεβάσματα.

Honda

Λιτές καταστάσεις

To GB350S είναι μία μοτοσυκλέτα φτιαγμένη για να κινείται με ευελιξία στους πολυσύχναστους δρόμους της πόλης. Το ατσάλινο πλαίσιο παρέχει την επιθυμητή στιβαρότητα, η συνολική γεωμετρία προσφέρει μικρή ακτίνα στροφής, ενώ τόσο το κέντρο βάρους όσο και το ύψος της σέλας είναι ιδιαίτερα χαμηλά. Το τηλεσκοπικό πιρούνι των 41mm και τα διπλά πίσω αμορτισέρ δεν διεκδικούν δάφνες προδιαγραφών, όλως περιέργως όμως προσφέρουν άνεση και αποτελεσματική απόσβεση, ακόμα και σε εγκάρσιες βαθιές λακκούβες. Την πέδηση εξασφαλίζουν οι δίσκοι των 310mm εμπρός, 240mm πίσω και το δικάναλο ABS. Οι διαστάσεις των αλουμινένιων ζαντών είναι 19/17 ίντσες μπροστά πίσω αντίστοιχα και ταιριάζουν γάντι με το στυλ της μοτοσικλέτας. Το ύψος της σέλας βρίσκεται στα 800mm και το συνολικό βάρος λίγο κάτω από τα 180 κιλά (με όλα της τα υγρά).

Honda

Μοναδικό το στιλ

Σκόπιμα διακριτική, η σχεδίαση αποτίει φόρο τιμής στην ένδοξη ιστορία των roadster της Honda με το ατσάλινο ρεζερβουάρ καυσίμου, τα πλαϊνά πάνελ από ρητίνη, τις φισούνες στα καλάμια του πιρουνιού και τις κομψές μαύρες λεπτομέρειες στον κινητήρα και σε διάφορα αλλά σημεία. Ο φωτισμός είναι full LED, με το στρογγυλό προβολέα να εντυπωσιάζει με την απόδοσή του, ενώ ένα συμπαγές αναλογικό ταχύμετρο φιλοξενεί μια μικρή οθόνη LCD με πλήρη πληροφόρηση (από επιλεγμένη σχέση και μέση/στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου μέχρι ένδειξη αυτονομίας και λειτουργίας ECO). Στην πραγματικότητα, αν δεν υπήρχαν αυτά τα δύο ηλεκτρονικά καλούδια (και ο ψεκασμός στην τροφοδοσία) θα είχαμε να κάνουμε με μια μοτοσικλέτα της Honda κατασκευασμένη σχεδόν σύμφωνα με τα πρότυπα της δεκαετίας του '70 και του '80.

Honda

Οδήγηση

Στη σέλα του GB αισθάνεσαι άνετα απο την πρώτη στιγμή και συνειδητοποιείς ότι έχεις να κάνεις με μία μοτοσικλέτα αρκετά μεγάλων διαστάσεων. Μπορεί να είναι “μόλις” 350cc, αλλά έχει μια εμφάνιση και αίσθηση μοτοσικλέτας κανονικού μεγέθους, φαινομενικά μεγαλύτερη από το Royal Enfield Hunter 350 και το Triumph Speed 400. Ευρυχωρία για σώμα και πόδια, σωστές γωνίες στα χέρια όταν πιάνουν το τιμόνι, το οποίο “κόβει” τόσο όσο για να κινείσαι με άνεση παπιού ανάμεσα στα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα. Η καλή στιγμή είναι όταν πατήσεις τη μίζα και έρθει στη ζωή ο μοναδικός κύλινδρος, βγάζοντας έναν ήχο που θυμίζει τράτα. Τα πατ πατ πατ συνοδεύονται από σκασίματα και κάθε φορά ανυπομονείς να ανοίξει ο δρόμος μπροστά σου και να ανοίξεις το γκάζι. Ο ήχος είναι απλά μοναδικός, έως και εθιστικός θα έλεγα.

Honda

Ο συμπλέκτης είναι εξαιρετικά ελαφρύς, η αλλαγή ταχυτήτων είναι ομαλή και ακριβής, τα φρένα προοδευτικά, αν και θα ήθελα παραπάνω δύναμη από το δισκόφρενο μπροστά. Το πιο πιθανό είναι να μην είχαν “πατήσει” ακόμα τα τακάκια στις δαγκάνες, η μοτοσικλέτα μου παραδόθηκε μετά από σέρβις και φαντάζομαι ότι της είχαν τοποθετήσει καινούργια. Οι ρυθμοί της οδήγησης μόνο σαν χαλαροί μπορούν να χαρακτηριστούν, οι εν κινήσει επιταχύνσεις είναι ράθυμες και θα πρέπει να έχεις πάρει φόρα για να πεις ότι κινείσαι σβέλτα. Και αν το λέει η ψυχή σου το GB θα σου πει ναι, πάμε πιο γρήγορα και εγώ έχω τα προσόντα να τα βγάλω πέρα.
Η διατήρηση της ταχύτητας στις στροφές είναι το κλειδί για την επιτυχία. Έχεις μόνο πέντε σχέσεις μετάδοσης για να πειραματιστείς και οι δύο πρώτες δίνουν την αίσθηση ότι είναι αρκετά κοντές και σε μικρή απόσταση μεταξύ τους, καθιστώντας τες χρήσιμες μόνο στην πόλη και κατά την εκκίνηση. Η πέμπτη είναι πολύ -μα πολύ- μακριά κλιμακωμένη και ακόμη και σε κατηφορικούς δρόμους δεν έχει τη δυνατότητα να κάνει τον κινητήρα να ανέβει στα κόκκινα. Κατέβασμα σε 4η, να μην πω 3η, υπομονή και τα χιλιόμετρα στο κοντέρ ανεβαίνουν στα 110-120. Σε απόλυτα ιδανικές συνθήκες και όχι για πολύ, η ένδειξη μπορεί να φλερτάρει με τα 140 χλμ/ώρα.

Honda

Στο μέτωπο της άνεσης, το GB αναδεικνύεται εξαιρετικός σύντροφος, με τη σέλα να αποδεικνύεται πολύ φιλόξενη. Νιώθεις δονήσεις αλλά δεν σε ενοχλούν, απλά προσθέτουν πόντους στην αυθεντικότητα της μοτοσικλέτας. Ως δια μαγείας αυτές εξαφανίζονται όταν ταξιδεύεις με 100Km/h, γεγονός που συμβάλλει στην άνετη πολύωρη οδήγηση. Μέσα στην πόλη δείχνει και είναι μια “στενή” μοτοσικλέτα, σε ορισμένες περιπτώσεις θυμίζει σκούτερ μικρού κυβισμού καθώς χωράει παντού. Ο χαρακτηριστικός ήχος της εξάτμισης είναι επίσης εξαιρετικός στο κλεινόν άστυ, ενώ είναι τόσος όσος για να σε ακούν οι οδηγοί των αυτοκινήτων.

Κατανάλωση αναπτήρα

Έχω κάνει 330 χιλιόμετρα και ο δείκτης βενζίνης είναι στα 2/3! Δεν μπορεί, λέω, κάτι δεν δουλεύει σωστά, σταματάω στο βενζινάδικο και το όμορφο ρεζερβουάρ των 15 λίτρων δέχεται ακόμη 5! Αυτό σημαίνει αυτονομία σχεδόν 500 χιλιομέτρων με τη μέση κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 3,4 λίτρα! Ότι και να πω είναι λίγο, εύγε στους μηχανικούς της Honda.

Honda

Υπάρχουν κάποια αρνητικά σημεία;

Σε γενικές γραμμές όχι. Για αυτό που είναι και λαμβάνοντας υπόψη την τιμή του, δεν υπάρχουν πολλά που να μην μου αρέσουν στο νέο GB350S. Το μπροστινό φρένο είναι λίγο αδύναμο και έχει μια αίσθηση ξύλου για τα γούστα μου και σίγουρα θα ήθελα μερικά ακόμη αλογάκια, αλλά τότε θα έβλεπα και την κατανάλωση να παίρνει την ανιούσα. Με περισσότερη ιπποδύναμη θα χανόταν και ο χαρακτήρας της μοτοσικλέτας, έτσι δεν είναι;

Honda

H... ετυμηγορία

Μπορεί να μην είναι γρήγορο, αλλά είναι πολύ διασκεδαστικό στην οδήγηση και με γοητεία και χαρακτήρα σε αφθονία. Στον παράγοντα που σε κάνει να νιώθεις καλά προστίθεται το κόστος, τόσο για την αγορά όσο και για τη χρήση. Με μόλις 5.150€ παίρνεις ένα αψεγάδιαστο κατασκευαστικά μοτοσικλετάκι, που στην οδήγηση παρέχει ευκολία μοτοποδήλατου και το οποίο δεν περνά απαρατήρητο ακόμα και από τους αμύητους. Παράλληλα, αποτελεί και μια εξαιρετική βάση για καστομάρισμα, αρχής γενομένης από τα γνήσια αξεσουάρ Honda που φορούσε το μοντέλο της δοκιμής μας. Όπως μασκάκι προβολέα, αλουμινένια Grip ends, προστατευτικά κάγκελα, προστατευτικά πάνελ ρεζερβουάρ, χούφτες τιμονιού και προβολάκια ομίχλης, με αυτά τα τελευταία να εντυπωσιάζουν με την απόδοσή τους. Κι αν δεν σας φτάνουν αυτά, εκεί έξω υπάρχουν πάμπολλες προτάσεις για να κάνετε το GB σας ξεχωριστά μοναδικό.

Στο gmotion by gazzetta επιλέγουμε κορυφαίο εξοπλισμό ασφάλειας και προστασίας μόνο από το motomarket

motomarket

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!

@Photo credits: gmotion/Νίκος Βιτσιλάκης