Το MotoGP μπαίνει επίσημα στην εποχή της Liberty Media

Κώστας Παστρίμας
Το MotoGP μπαίνει επίσημα στην εποχή της Liberty Media
Το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εξαγορά του MotoGP από τη Liberty Media αλλάζει το τοπίο των δύο τροχών.

Σε μια κίνηση που σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τον κόσμο των αγώνων μοτοσικλέτας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε το πράσινο φως για την άνευ όρων εξαγορά της Dorna Sports – του κατόχου των δικαιωμάτων του MotoGP και του WorldSBK – από τον αμερικανικό κολοσσό Liberty Media. Η απόφαση, που ανακοινώθηκε τη Δευτέρα 23 Ιουνίου 2025, ανοίγει τον δρόμο για την ολοκλήρωση της συμφωνίας έως τις 3 Ιουλίου, φέρνοντας τα βασικά πρωταθλήματα σε δύο τροχούς κάτω από την ίδια «ομπρέλα» με τη Formula 1.

Γιατί αυτή η έγκριση ήταν κρίσιμη

Η εξαγορά δεν ήταν μια απλή υπόθεση. Λόγω της ιδιοκτησίας της Formula 1 από τη Liberty Media, υπήρχαν σημαντικές ανησυχίες από πλευράς ρυθμιστικών αρχών για πιθανή συγκέντρωση αγοραίας δύναμης. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέτασε ενδελεχώς το ενδεχόμενο δημιουργίας μονοπωλίου στα δικαιώματα μετάδοσης και φιλοξενίας αγώνων, τόσο για τα τετράτροχα όσο και για τα δίτροχα σπορ.

Ωστόσο, η ενδελεχής έρευνα της Επιτροπής κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι φόβοι ήταν αβάσιμοι. Διαπιστώθηκε ότι η Liberty Media αντιμετωπίζει ισχυρό ανταγωνισμό από άλλα αθλήματα στην πώληση δικαιωμάτων μετάδοσης. Επιπλέον, η Επιτροπή έκρινε ότι δεν θα υπάρξει μονοπωλιακή θέση σε εθνικές αγορές και, κυρίως, ότι ο σημαντικός ανταγωνισμός μεταξύ της Formula 1 και του MotoGP θα διατηρηθεί.

Τι σημαίνει αυτό για το MotoGP και το WorldSBK

  • Ο αγωνιστικός πυρήνας παραμένει αμετάβλητος: Η Liberty Media έχει δηλώσει από την αρχή ότι θεωρεί το αγωνιστικό προϊόν του MotoGP και του WorldSBK εξαιρετικό. Αυτό σημαίνει ότι οι αγωνιστικές κατηγορίες, οι τεχνικοί κανονισμοί, και η οργάνωση των αγωνιστικών Σαββατοκύριακων θα παραμείνουν στην αρμοδιότητα της Dorna, της IRTA, και της FIM. Ο Καρμέλο Εθπελέτα, διευθύνων σύμβουλος της Dorna από το 1998, θα συνεχίσει να διευθύνει το MotoGP με την υπάρχουσα ομάδα του, διασφαλίζοντας τη συνέχεια και την τεχνογνωσία.
  • Η εποχή της εμπορικής επέκτασης: Εδώ αναμένονται οι μεγαλύτερες αλλαγές. Η Dorna, αν και καινοτόμος στην τεχνική τηλεοπτική παραγωγή (onboard κάμερες, ήχος κ.ά.), υστερούσε στην προώθηση και το μάρκετινγκ. Η Liberty Media, με την τεράστια εμπειρία της στην ανάπτυξη αθλητικών και ψυχαγωγικών brands (όπως απέδειξε με την εκτόξευση της Formula 1), θα επικεντρωθεί στην επέκταση της βάσης φιλάθλων του MotoGP και στην παγκόσμια εμπορική ανάπτυξη του αθλήματος. Αναμένονται συνέργειες σε τομείς όπως η τηλεοπτική παραγωγή και οι επικοινωνίες, αξιοποιώντας τις ήδη υπάρχουσες υποδομές της Liberty.

Η οπτική των φιλάθλων

Για τους αφοσιωμένους φίλους του MotoGP, οι άμεσες αλλαγές στον αγωνιστικό τομέα θα είναι ελάχιστες. Η προσέγγιση της Liberty Media είναι ξεκάθαρη: το MotoGP είναι ένα φανταστικό προϊόν που το μόνο που χρειάζεται να «πουληθεί» καλύτερα και να προσελκύσει ένα ευρύτερο κοινό. Αν η Liberty καταφέρει να φέρει περισσότερους φιλάθλους και κεφάλαια στο άθλημα, αυτό θεωρείται θετικό για όλους.

 

Με την είσοδο του Τσέις Κάρεϊ και του Σον Μπράτσες (πρώην στελεχών της Formula 1) στο διοικητικό συμβούλιο της Dorna, μαζί με τον Καρμέλο Εθπελέτα και τον Ενρίκε Αλντάμα, ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο. Ένα κεφάλαιο που υπόσχεται να εκτοξεύσει την παγκόσμια απήχηση του MotoGP, διατηρώντας παράλληλα την αγωνιστική του αυτονομία.

Φωτογραφίες: Red Bull

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!