24 Ώρες Λε Μαν - «Μυθική» νίκη της Ferrari σε έναν ανατρεπτικό αγώνα

24 Ώρες Λε Μαν - «Μυθική» νίκη της Ferrari σε έναν ανατρεπτικό αγώνα
H ιταλική μάρκα κατέκτησε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το θρυλικό αγώνα και το έκανε με την ιδιωτική της συμμετοχή, κάτι το οποίο δεν περίμενε κανείς.

Οι Ρόμπερτ Κουμπίτσα, Γέφεϊ Γε και Φιλ Χάνσον με τη #83 Ferrari 499P της AF Corse έγραψαν ιστορία, καθώς κατέκτησαν τις 24 Ώρες Λε Μαν του 2025 μετά από 386 γύρους. Το πλήρωμα της εμβληματικής πλέον κίτρινης Ferrari, η οποία είναι ιδιωτική και όχι εργοστασιακή συμμετοχή στην κατηγορία Hypercar.

Για πρώτη φορά μετά το 2005 μία ιδιωτική ομάδα κατέκτησε τη νίκη στις 24 Ώρες Λε Μαν, ενώ για πρώτη φορά μετά το 1996 μία ιδιωτική συμμετοχή κατάφερε να κερδίσει εργοστασιακά αγωνιστικά αυτοκίνητα στο θρυλικό αγώνα. Με την τρίτη συνεχόμενη νίκη της η Ferrari εφτασε τις 12 στο Λε Μαν, μία πίσω από την Audi.

Μάχη μέχρι την τελευταία ώρα

Η νίκη για το πλήρωμα της #83 Ferrari δεν ήταν καθόλου εύκολη. Κατάφεραν να εκμεταλλευτούν το μεγάλο λάθος της #51 499P και πήραν την πρωτοπορία του αγώνα και δεν κοίταξαν ποτέ πίσω. Εκπληκτικά stint των Γε και Κουμπίτσα κράτησαν το κίτρινο Hypercar στην κορυφή μέχρι τον τερματισμό για μία ιστορική νίκη και δεύτερη για ιδιωτικό Hypercar στη σύγχρονη εποχή του WEC.

 

Στη 2η θέση με μία ηρωική προσπάθεια και έναν τρομερό αγώνα τερμάτισε η #6 Porsche 963 της Team Penske. Οι Κέβιν Έστρε, Λόρενς Βανθούρ και Ματ Κάμπελ πάλεψαν σκληρά, είχαν εξαιρετική στρατηγική, ένα ταχύτατο Hypercar στα χέρια τους κι εν τέλει ήταν μόλις 15 δευτερόλεπτα μακριά από τη νίκη.

Στην 3η θέση της κατάταξης τερμάτισε η εργοστασιακή Ferrari #51 των Αντόνιο Τζοβινάτσι, Αλεσάντρο Πιέρ Γκουίντι και Τζέιμς Καλάντο. Το πλήρωμα πλήρωσε το μεγάλο λάθος στο τέλος της 20ης ώρας, όμως πήρε ένα πολύ σημαντικό αποτέλεσμα στη μάχη του τίτλου. Στην 4η θέση της κατάταξης τερμάτισε η #50 Ferrari 499P, με τους νικητές του αγώνα για το 2024 να πληρώνουν τα σοβαρά λάθη και τις ποινές για την απώλεια της νίκης.

Στην 5η θέση και 2 λεπτά μακριά από την κορυφή τερμάτισε το #12 Cadillac V-Series.R που ξεκίνησε τον αγώνα από την pole position. H Team Jota που τρέχει το αγωνιστικό πρόγραμμα της αμερικανικής φίρμας δεν είχε το ρυθμό για τη νίκη, όμως πήρε ένα σπουδαίο αποτέλεσμα.

Απογοητευτική ήταν η εμφάνιση της Toyota Gazoo Racing, η οποία πήρε την 6η θέση στον αγώνα με το #7 GR010 έχοντας πολλά προβλήματα, λάθη και ατυχίες. Στην 7η θέση ήταν η #5 Porsche, 36 δευτερόλεπτα μπροστά από το #38 Cadillac, ενώ την πρώτη 10άδα συμπλήρωσε η #4 Porsche 963 και το #35 Alpine A424.

Δράμα μέχρι τέλους στην LMP2

Τρομερές ανατροπές έγιναν στη δεύτερη κατηγορία πρωτοτύπων, μ τη νίκη να κρίνεται 15 λεπτά πριν τον τερματισμό. Οι Γιάκουμπ Σμικόφσκι, Τομ Ντίλμαν και Νικ Γέλολι με το #43 Oreca 07 της Inter Europol Competition δέχθηκαν ποινή διέλευσης την τελευταία ώρα του αγώνα και έχασαν την πρωτοπορία που είχαν για περισσότερες από 10 ώρες.

Όμως το #48 Oreca της VDS Panis Racing αντιμετώπισε κάποιου είδους τεχνικό πρόβλημα και έχανε συνεχώς χρόνο. Εν τέλει το #43 της Inter Europol πέρασε στην κορυφή και πήρε μία άκρως περιπετειώδη νίκη.

Η VDS Panis Racing κατέκτησε τη 2η θέση, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε η AO by TF με το #199 Oreca.

H Porsche κυρίαρχη στην LMGT3

Έπειτα από 24 ώρες σκληρών μονομαχιών, διαφορετικών στρατηγικών και δύσκολων συνθηκών, οι Ρίχαρντ Λιτς, Ράιαν Χάρντγουϊκ και Ρικάρντο Πέρα αναδείχθηκαν νικητές. Το πλήρωμα της #92 Porsche 911 GT3 έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα, απέφυγε τα λάθη και έγραψαν το όνομά τους στην ιστορία.

Στη 2η θέση τερμάτισε η #21 Ferrari των Αλέσιο Ροβέρα, Σάιμον Μαν και Φρεντ Χέριο, οι οποίο ήταν 31 δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή. Στην 3η θέση τερμάτισε η #81 Corvette των Τσάρλι Ίστγουντ, Τομ Φαν Ρόμποϊ και Ρούι Αντράντ, οι οποίοι έφεραν το αμερικανικό αγωνιστικό αυτοκίνητο στο βάθρο του μεγαλύτερου αγώνα του motorsport.

Φωτογραφίες: Ferrari media

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!