Το νέο Peugeot E-208 GTi είναι εδώ (vid)
- Επιδόσεις και Κινητήρας
- Σχεδίαση με Αναφορές στην Κληρονομιά GTi
- Η συμβολή της Peugeot Sport
- Ηλεκτρικά χαρακτηριστικά
Η Peugeot αποκάλυψε το νέο της E-208 GTi στην πίστα του Λε Μαν, στο περιθώριο του αγώνα των 24 Ωρών, σηματοδοτώντας την επανεμφάνιση της ονομασίας GTi σε ένα σύγχρονο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Σαράντα χρόνια μετά την παρουσίαση του θρυλικού 205 GTi, η Peugeot φέρνει ξανά την ετικέτα GTi στην κατηγορία των σουπερμίνι, αυτή τη φορά με ηλεκτρική τεχνολογία.

Επιδόσεις και Κινητήρας
Το Peugeot E-208 GTi είναι σχεδιασμένο με έμφαση στις επιδόσεις. Εξοπλίζεται με ηλεκτροκινητήρα 280 ίππων και ροπή 345 Nm. Η επιτάχυνση 0-100 km/h επιτυγχάνεται σε 5,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 km/h. Η οδική συμπεριφορά ενισχύεται από ένα ενσωματωμένο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Σχεδίαση με Αναφορές στην Κληρονομιά GTi
Ο σχεδιασμός του E-208 GTi περιλαμβάνει στοιχεία που παραπέμπουν στην ιστορία του GTi. Το αμάξωμα είναι χαμηλωμένο κατά 30 mm και τα μετατρόχια έχουν διευρυνθεί (56 mm εμπρός, 27 mm πίσω), συμβάλλοντας σε μία στιβαρή εμφάνιση. Οι ζάντες 18 ιντσών, με την υπογραφή "PEUGEOT GTi", έχουν διάτρητη δομή που θυμίζει τις ζάντες "Hole" του 205 GTi και βελτιώνουν την ψύξη των φρένων.

Περιμετρικά των θόλων των τροχών υπάρχει μία κόκκινη γραμμή, ενώ ο εμπρός αεροδυναμικός διαχύτης και ο πίσω διαχύτης σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα προσδίδουν στον σπορ χαρακτήρα του οχήματος. Το αποκλειστικό φωτεινό κόκκινο χρώμα του αμαξώματος αποτελεί επίσης αναφορά σε προηγούμενα μοντέλα GTi.
Στο εσωτερικό, λεπτομέρειες σε κόκκινο χρώμα, όπως τα πατάκια και οι ζώνες ασφαλείας, δημιουργούν μια σπορ ατμόσφαιρα. Τα σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα θυμίζουν τον σχεδιασμό των καθισμάτων του 205 GTi. Το μικρό τιμόνι με δέρμα και Alcantara® ενισχύει την αίσθηση οδήγησης.
Η συμβολή της Peugeot Sport
Το E-208 GTi σχεδιάστηκε από τις ομάδες της Peugeot Sport στο Satory του Παρισιού, σε συνεργασία με τις ομάδες σχεδιασμού της Peugeot. Η εμπειρία των μηχανικών της Peugeot Sport από αγώνες, συμπεριλαμβανομένου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής (WEC), αξιοποιήθηκε για τη βελτιστοποίηση της θερμικής διαχείρισης και της ανάκτησης ενέργειας.

Ο ηλεκτροκινητήρας παράγεται στο Trémery της ανατολικής Γαλλίας. Η Peugeot συνεργάστηκε επίσης με Γάλλους προμηθευτές, όπως η Michelin, η οποία παρείχε ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 (215/40-18) για το μοντέλο.
Ηλεκτρικά χαρακτηριστικά
Με μπαταρία CATL χωρητικότητας 54 kWh, το E-208 GTi προσφέρει αυτονομία 350 χιλιομέτρων στον μικτό κύκλο WLTP. Η φόρτιση σε WallBox (7,4 kW) απαιτεί 4 ώρες και 40 λεπτά, ενώ σε σταθμό φόρτισης 100 kW, η φόρτιση από 20% έως 80% μπορεί να ολοκληρωθεί σε λιγότερο από 30 λεπτά.
Το μοντέλο διαθέτει λειτουργία vehicle-to-load (V2L), επιτρέποντας την τροφοδοσία εξωτερικών ηλεκτρικών συσκευών από την μπαταρία του αυτοκινήτου. Το σύστημα infotainment PEUGEOT i-Connect Advanced περιλαμβάνει συνδεδεμένη πλοήγηση TomTom και φωνητική αναγνώριση.

Η Peugeot παρέχει το πρόγραμμα "PEUGEOT ELECTRIC PROMISE", το οποίο προσφέρει 8ετή/160.000 χλμ. εγγύηση για το όχημα και την μπαταρία. Η Peugeot συνεχίζει την παράδοση των GTi με το νέο E-208 GTi, συνδυάζοντας την κληρονομιά της μάρκας με την ηλεκτρική τεχνολογία. Το μοντέλο στοχεύει στην παροχή οδηγικής απόλαυσης και επιδόσεων, ενώ παράλληλα ενσωματώνει τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου ηλεκτρικού οχήματος.
Φωτογραφίες: Peugeot
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!









