Yamaha Tracer 7/7GT: Επιτέλους με σημαντικές αναβαθμίσεις (vid)

- Δυναμική νέα εμφάνιση
- YCC-T & YRC
- Ροπάτος CP2 kινητήρας Euro5+
- Βελτιωμένο πλαίσιο και ανάρτηση
- Άνεση και εργονομία
- Αυξημένη αυτονομία και αεροδυναμική προστασία
- Νέας γενιάς διεπαφή
- Βασικά χαρακτηριστικά μοντέλων
Η Yamaha με τη σειρά της μας λέει πως έρχονται για να επαναπροσδιορίσουν την κατηγορία των μεσαίου κυβισμού Sport Touring μοτοσυκλετών με μια τολμηρή νέα εμφάνιση και μια σειρά από συναρπαστικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις, που βελτιώνουν τόσο την απόδοση όσο και την άνεση στα πιο μακρινά ταξίδια. Φτιαγμένη για αναβάτες που αναζητούν μια συναρπαστική οδηγική εμπειρία στην καθημερινότητα τους, αλλά θέλουν ταυτόχρονα και την ικανότητα να αντιμετωπίζουν με άνεση απαιτητικές διαδρομές και ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, η νέα σειρά Tracer 7 τα συνδυάζει όλα. Διαθέτοντας την τελευταία τεχνολογία της Yamaha, με αναθεωρημένο πλαίσιο και βελτιώσεις στην εργονομία, προσφέρει απολαυστική & δυναμική οδήγηση με ασύγκριτα επίπεδα άνεσης και πρακτικότητας.
Δυναμική νέα εμφάνιση
Τα δύο μοντέλα του 2025 αναδεικνύουν την φιλοσοφία "Roads of Life" της Yamaha, αφού συνδυάζουν μοντέρνα σπορ αισθητική νέας γενιάς με λειτουργικότητα και άνεση. Η νέα σχεδίαση, που έχει πιο επιθετική κλίση προς τα μπροστά, κάνει την εμφάνιση της μοτοσυκλέτας δυναμική ακόμα και όταν είναι σταματημένη. Η συνολική της παρουσία έχει βελτιωθεί σημαντικά με τα εντυπωσιακά νέα φώτα, των οποίων η ένταση μειώνεται κατά την εκκίνηση του κινητήρα, κάνοντας έτσι την εμφάνιση της ακόμη πιο πολυτελή. Οι προβολείς LED, με κομψή σχεδίαση διατηρούν ένα διακριτικό προφίλ, ενώ το λεπτό πίσω φως συμπληρώνει το συμπαγές πίσω μέρος, προσθέτοντας βάθος και ενισχύοντας τη δυναμική και εκλεπτυσμένη αισθητική της οικογένειας.
YCC-T & YRC
Για το 2025 διαθέτουν το προηγμένο σύστημα Y-CCT (Yamaha Chip Controlled Throttle), παρέχοντας ακριβή απόκριση του γκαζιού για πιο διαισθητική οδήγηση. Σε συνδυασμό με τα οδηγικά προγράμματα YRC (Yamaha Ride Control), οι αναβάτες έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε πολλές λειτουργίες οδήγησης, ανάλογα με τις διαφορετικές οδηγικές συνθήκες. Η υιοθέτηση της τεχνολογίας ride-by-wire στο γκάζι επιτρέπει τη χρήση μιας ολόκληρης σειράς ηλεκτρονικών βοηθημάτων, που κάνουν την οδηγική εμπειρία ακόμα πιο απολαυστική. Η άμεση απόκριση στο γκάζι περιλαμβάνει πλέον τρεις ρυθμίσεις YRC που αλλάζουν τα χαρακτηριστικά ισχύος ανάλογα με τις προτιμήσεις του αναβάτη. Το ΥCC-T διευκολύνει επίσης τον έλεγχο πρόσφυσης με δυνατότητα εναλλαγής. Επίσης, τα μοντέλα διαθέτουν σύστημα Cruise Control στο στάνταρ εξοπλισμό, το οποίο κάνει την οδήγηση μεγάλων αποστάσεων ακόμα πιο εύκολη και ξεκούραστη.
Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις χάρτες ισχύος και δύο επίπεδα ελέγχου πρόσφυσης, καθώς και τη δυνατότητα απενεργοποίησης της παρέμβασης. Το πρόγραμμα Sport έχει αναπτυχθεί για πιο δυναμική οδήγηση σε δρόμους με στροφές και είναι ρυθμισμένο εκ των προτέρων για να προσφέρει τον πιο δυναμικό χάρτη ισχύος (PWR1) και το χαμηλότερο επίπεδο λειτουργίας του ελέγχου πρόσφυσης (TCS1). Το πρόγραμμα Street έχει σχεδιαστεί για καθημερινή χρήση. Παρέχει πιο ήπια απόδοση της ισχύος (PWR2) και το υψηλότερο επίπεδο παρέμβασης του ελέγχου πρόσφυσης (TCS2).
Μια τρίτη ρύθμιση ισχύος (PWR3) παρέχει την πιο ήπια απόδοση και είναι κατάλληλη για βρεγμένο οδόστρωμα και συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει οποιαδήποτε από τις τρεις αποδόσεις της ισχύος και μεταξύ δύο ρυθμίσεων για τον έλεγχο πρόσφυσης (περιλαμβάνεται και η δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης της παρέμβασης), για να προχωρήσει στη δική του διαμόρφωση. Το Cruise Control είναι διαθέσιμο από την τρίτη σχέση και πάνω από τα 40 χλμ./ώρα, μπορεί να ρυθμιστεί σε βήματα του 1 χλμ./ώρα ή των 10 χλμ./ώρα, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.
Ροπάτος CP2 kινητήρας Euro5+
Η καρδιά των νέων Tracer 7 χτυπά στους ρυθμούς του νέου, πλούσιου σε ροπή CP2 κινητήρα των 690 κ.εκ. Αποδίδοντας 72,4Hp στις 8.750rpm και 68Nm ελκτικής ισχύος στις 6.500rpm, αυτός ο πλούσιος σε ροπή κινητήρας προσφέρει άμεση επιτάχυνση που προκαλεί χαμόγελα σε συνδυασμό με άφθονη ισχύ στην καθημερινή μετακίνηση, την οποία μπορούν να αξιοποιήσουν τόσο οι νέοι όσο και οι έμπειροι αναβάτες. Ένα βασικό χαρακτηριστικό του CP2 είναι ο χρονισμός του στροφάλου στις 270°, ο οποίος παρέχει ξεχωριστή αίσθηση παλμού και διασφαλίζει ομαλή, γραμμική ροπή. Αυτός ο μοναδικός σχεδιασμός ελαχιστοποιεί τις διακυμάνσεις της ροπής αδράνειας, διατηρώντας παράλληλα μια ομοιόμορφη απόδοση της ισχύος, η οποία σε συνδυασμό με το νέο Y-CCT δημιουργεί μια φυσική και άμεση αίσθηση κατά το άνοιγμα του γκαζιού. Σε συνδυασμό με τον βελτιστοποιημένο ψεκασμό καυσίμου και τη ρύθμιση της εξάτμισης, ο κινητήρας προσφέρει την τέλεια ισορροπία μεταξύ επιδόσεων, αποδοτικότητας και εμπλοκής του αναβάτη.
Αμφότερα τα μοντέλα είναι εξοπλισμένα με συμπλέκτη υποβοήθησης και ολίσθησης (A&S), ο οποίος παρέχει βελτιωμένη άνεση μειώνοντας την προσπάθεια που απαιτείται στην πίεση της μανέτας του συμπλέκτη κατά περίπου 22%. Διαχειρίζεται επίσης τη ροπή που φτάνει στον τροχό, αποτρέποντας το υπερβολικό φρενάρισμα του κινητήρα κατά τη διάρκεια γρήγορων κατεβασμάτων.
Βελτιωμένο πλαίσιο και ανάρτηση
Το πλαίσιο από χάλυβα υψηλής αντοχής έχει επανασχεδιαστεί και ρυθμιστεί για αυξημένη στρεπτική, ώστε να προσφέρει εξαιρετική σταθερότητα στην οδήγηση. Είτε σε πλήρη φόρτωση με πλαϊνές και κεντρική βαλίτσα, είτε μόνο με τον οδηγό, το νεότερο πλαίσιο διατηρεί τον χαρακτηριστικό ελαφρύ, σπορ χαρακτήρα της σειράς Tracer 7. Το νέας σχεδίασης ψαλίδι ενισχύει ακόμη περισσότερο τις βελτιώσεις που έγιναν στο πλαίσιο, όντας μακρύτερο κατά 40mm και έχοντας βελτιστοποιηθεί για μεγαλύτερη ακαμψία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα εξαιρετική σταθερότητα σε υψηλότερες ταχύτητες και πιο σταθερή αίσθηση στις στροφές, διασφαλίζοντας ότι οι μοτοσικλέτες παραμένουν ακλόνητες σε μια ποικιλία συνθηκών οδήγησης.
Το νέο αντεστραμμένο πιρούνι των 41mm προσφέρει ακρίβεια στην πληροφόρηση του αναβάτη και εξαιρετικό κράτημα στο δρόμο. Με 18 επίπεδα ρύθμισης για την απόσβεση επαναφοράς στη διάθεσή τους, οι αναβάτες μπορούν να ρυθμίσουν με ακρίβεια τις αναρτήσεις ώστε να ταιριάξουν με τις εκάστοτε συνθήκες, είτε κινούνται σε γεμάτους στροφές δρόμους, είτε αντιμετωπίζουν μια απαιτητική μετακίνηση στην πόλη, είτε διανύουν πολλά χιλιόμετρα σε ένα μεγάλο ταξίδι. Στο πίσω μέρος, ένα αμορτισέρ monocross με ελαφρύ, υψηλής ακαμψίας μοχλικό από σφυρήλατο αλουμίνιο προσφέρει έναν ιδανικό συνδυασμό άνεσης και ελέγχου. Ο απομακρυσμένος ρυθμιστής προφόρτισης ελατηρίου επιτρέπει την εύκολη ρύθμιση του πίσω αμορτισέρ ανάλογα με το επίπεδο φόρτωσης.
Στον μπροστινό τροχό, οι νέες ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες έχουν βελτιστοποιηθεί για μείωση της κάμψης ακόμη και υπό βαρύ φορτίο. Παρέχουν μεγάλη και σταθερή ισχύ ακινητοποίησης και εξασφαλίζουν εξαιρετικά δυνατό φρενάρισμα και έλεγχο σε μια ποικιλία συνθηκών οδήγησης. Τα διεθνώς αναγνωρισμένα sport radial ελαστικά Michelin Pilot Road 6 GT παρέχουν εξαιρετική πρόσφυση και σταθερότητα σε κάθε έδαφος.
Άνεση και εργονομία
Η αναθεωρημένη θέση οδήγησης δημιουργεί μια πιο φυσική και χαλαρή στάση του σώματος, βελτιώνοντας την άνεση στις μεγάλες αποστάσεις, ενώ τα γκριπ είναι πλέον ψηλότερα κατά 30mm και φαρδύτερα κατά 25mm σε κάθε πλευρά του τιμονιού, παρέχοντας μια αίσθηση ευρυχωρίας αλλά και μια θέση που εξασφαλίζει καλύτερο έλεγχο, με τους ώμους προς τα πίσω. Επιπλέον, η ανασχεδιασμένη κορυφή του τιμονιού διαθέτει ανυψωτικό βελτιώνοντας περαιτέρω την ακαμψία και την ισορροπία βάρους για πιο σταθερή οδήγηση.
Η νέα σέλα δύο τμημάτων προσφέρει αυξημένη άνεση τόσο στον οδηγό όσο και στο συνεπιβάτη. Το τμήμα του αναβάτη έχει σμιλευθεί ώστε να παρέχει καλύτερο κράτημα και κίνηση, ενώ είναι επίσης ρυθμιζόμενο (με εύρος 20 mm), ώστε να παρέχει βέλτιστη εφαρμογή χωρίς εργαλεία. Στην έκδοση GT, η ειδική επιφάνεια της σέλας και τα παχύτερα εσωτερικά μαξιλαράκια παρέχουν χαρακτηριστική αίσθηση GT και πρόσθετη άνεση. Για να αναβαθμιστούν περαιτέρω οι ταξιδιωτικές δυνατότητες, η σέλα του συνεπιβάτη έχει επεκταθεί κατά 40mm, ενώ οι επανασχεδιασμένες χειρολαβές συμβάλλουν στην ενίσχυση της άνεσης.
Τα μαρσπιέ έχουν επίσης αναθεωρηθεί, ενώ στο GT τόσο τα πατάκια για τον αναβάτη όσο και για το συνεπιβάτη διαθέτουν λαστιχένια ένθετα για μεγαλύτερη άνεση και μειωμένους κραδασμούς.
Αυξημένη αυτονομία και αεροδυναμική προστασία
Το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει επανασχεδιαστεί και επεκταθεί στα 18 λίτρα, επιτρέποντας μεγαλύτερες αποστάσεις μεταξύ των στάσεων για ανεφοδιασμό και διατηρώντας παράλληλα ένα λεπτό προφίλ. Αυτό το νέο σχήμα βελτιώνει επίσης την εφαρμογή για το κάτω μέρος του σώματος του αναβάτη, καθιστώντας την επιβίβαση και την αποβίβαση όσο το δυνατόν πιο εύκολη.
Για κορυφαία προστασία από τον αέρα, το μοντέλο διαθέτει ψηλότερο κατά 90mm ανεμοθώρακα, ο οποίος μπορεί να ρυθμιστεί έως και κατά 60mm. Αεροδυναμικά βελτιστοποιημένος και σχεδιασμένος μέσω ανάλυσης CFD, αυτός ο νέος ανεμοθώρακας μειώνει τις αναταράξεις γύρω από τον κορμό και τα χέρια του οδηγού, αυξάνοντας την άνεση στις υψηλές ταχύτητες. Επίσης, η κατασκευή του είναι κατά ένα χιλιοστό παχύτερη και πιο άκαμπτη για να εξασφαλίζει ανθεκτικότητα, ενώ το στάνταρ μοντέλο είναι εφοδιασμένο με φιμέ ανεμοθώρακα για πιο σπορ εμφάνιση.
Χαρακτηριστικό στοιχείο της σειράς Tracer είναι οι εντυπωσιακές χούφτες από σφυρήλατο χάλυβα και πλαστικό, που προσθέτουν μια πινελιά sport touring στο δυναμικό σχεδιασμό της. Ελαχιστοποιούν τους κραδασμούς από τον κινητήρα, προσθέτοντας παράλληλα ένα καθησυχαστικό επίπεδο προστασίας από τα καιρικά φαινόμενα. Όσον αφορά στους κρύους μήνες, το GT διαθέτει θερμαινόμενα γκριπ στο βασικό εξοπλισμό, με τρεις ρυθμίσεις θερμοκρασίας.
Νέας γενιάς διεπαφή
Τα ηλεκτρονικά έχουν βελτιωθεί περαιτέρω με την προσθήκη μιας νέας έγχρωμης οθόνης TFT 5 ιντσών, η οποία παρέχει ευανάγνωστες πληροφορίες και απρόσκοπτη συνδεσιμότητα με smartphone και περιλαμβάνει πλοήγηση από στροφή σε στροφή μέσω της δωρεάν εφαρμογής Garmin StreetCross. Για βελτιωμένη χρηστικότητα, η μοτοσυκλέτα διαθέτει πλέον νέους διακόπτες με εύχρηστη διάταξη, η οποία έχει σχεδιαστεί με χρήση προηγμένων εύκαμπτων τυπωμένων πλακετών κυκλωμάτων (FPCB) για τη διατήρηση μικρού μεγέθους, αλλά και για εύκολο, φυσικό χειρισμό με τον αντίχειρα και το δείκτη.
Η άνεση ενισχύεται ακόμη περισσότερο με μια πρίζα USB Type-C, η οποία έχει τοποθετηθεί δίπλα στην οθόνη για εύκολη φόρτιση και συνδεσιμότητα smartphone, ενώ τα φλας έχουν αναβαθμιστεί ώστε να αναβοσβήνουν τρεις φορές ή συνεχόμενα κατά την αλλαγή λωρίδας. Στη διάθεση του οδηγού υπάρχει και το Σινιάλο Έκτακτης Ανάγκης (ESS), το οποίο ενεργοποιεί τα φώτα κινδύνου κατά το απότομο φρενάρισμα, καθώς και λειτουργία αυτόματης ακύρωσης που απενεργοποιεί τα φλας μετά από 15 δευτερόλεπτα ή 150 μέτρα.
Ένα νέο κεντρικό σταντ ενισχύει ακόμη περισσότερο τα ταξιδιωτικά χαρακτηριστικά του GT, παρέχοντας ευκολία στη συντήρηση και στη φόρτωση, ενώ ο αναθεωρημένος σχεδιασμός του επιτρέπει απεριόριστη γωνία κλίσης κατά την οδήγηση.
Τα νέα Tracer αναμένονται στη χώρα μας λίαν συντόμως και σε άγνωστες για την ώρα τιμές. Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ.
Βασικά χαρακτηριστικά μοντέλων
Tracer 7
• Νέα δυναμική σχεδίαση με μικρών διαστάσεων φώτα LED και DRL
• Ηλεκτρονικό γκάζι Y-CCT και προγράμματα οδήγησης YRC
• Ρυθμιζόμενο πιρούνι USD 41mm
• Σύστημα Cruise Control
• Μεγαλύτερο ρεζερβουάρ 18 λίτρων
• Οθόνη TFT 5 ιντσών με συνδεσιμότητα smartphone και πλοήγηση
• Ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες
• Διαισθητικοί διακόπτες και αυτοακυρούμενα φλας
• Βελτιωμένη εργονομία με δύο τμημάτων σέλα, πιο λεπτό ρεζερβουάρ καυσίμου και φαρδύτερο τιμόνι
• Υψηλής ποιότητας ελαστικά Michelin Pilot Road 6 GT
• Χρώματα Redline και Midnight black
Tracer 7 GT
• Απομακρυσμένος ρυθμιστής προφόρτισης ελατηρίου
• Σκληρές πλαϊνές βαλίτσες που μπορούν να χωρέσουν ένα κράνος
• Ψηλότερος κατά 90mm ανεμοθώρακας με αυξημένο πάχος και δυνατότητα ρύθμισης κατά 60mm
• Θερμαινόμενα γκριπ τριών σταδίων
• Νέο κεντρικό σταντ
• Λαστιχένια ένθετα στα μαρσπιέ
• Ειδική επιφάνεια σέλας με πιο παχύ αφρώδες υλικό
• Χρώματα Icon Performance και Tech Black
Φωτογραφίες: Yamaha
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!