Test Drive BYD Atto 2: Ηλεκτρικό με νόημα (vid)
- Τετραγωνισμός του χωροταξικού κύκλου
- Ψηφιακός μετασχηματισμός
- Μικρή μπαταρία μεν, μεγάλη αποδοτικότητα δε
- Εξοπλισμός βγαλμένος από τις ευχές των οδηγών
Με μήκος 4,310 μέτρα, το νέο BYD Atto 2 έρχεται να ενταχθεί στην πιο δημοφιλή εμπορικά κατηγορία τόσο της ευρωπαϊκής, όσο και της ελληνικής αγοράς. Ταυτόχρονα είναι το μικρότερο SUV στη γκάμα της μάρκας, με αποτέλεσμα να παίρνει θέση στο στίβο μάχης των πωλήσεων ως το πλέον υποσχόμενο.
Πόσο όμως μπορεί να σταθεί απέναντι στο πολυπληθή ανταγωνισμό ένα μοντέλο με μία μόνο επιλογή συστήματος κίνησης και μάλιστα ηλεκτρικό; Τη στιγμή που απέναντί του έχει αμιγώς ηλεκτρικές, υβριδικές, διπλού καυσίμου, mild hybrid και βενζινοκίνητες προτάσεις, οι οποίες δίνουν λύσεις σε πλήθος διαφορετικών αναγκών;
Τετραγωνισμός του χωροταξικού κύκλου
Πολύ έξυπνα, η BYD τοποθέτησε το νέο BYD Atto 2 στο άνω άκρο της κατηγορίας B από άποψη διαστάσεων. Διότι τόσο το μήκος, στα 4,310 μέτρα, όσο και το πλάτος των 1,83 μέτρων, ορίζουν ένα αμάξωμα που πριν μια δεκαετία θα μπορούσε άνετα να σταθεί και στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία μεγέθους. Σωστά κατά την άποψή μας, δεν υπέπεσαν στη λογική της κουπέ διαμόρφωσης του πίσω μέρους, η οποία φοριέται πολύ το τελευταίο διάστημα, αλλά εκμεταλλεύτηκαν με ένα τετραγωνισμένο σχήμα κάθε εκατοστό που είχαν στη διάθεσή τους. Έβαλαν και τους τέσσερις τροχούς στις άκρες του αμαξώματος, αφήνοντας ένα ενδιάμεσο μήκος 2,62 μέτρων μεταξύ τους, που είναι από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία.

Το θετικό αποτύπωμα όλων των παραπάνω δεν είναι πάντα προφανές σε επίπεδο χώρων, στην προκειμένη όμως περίπτωση έχουμε τον πρώτο ρούμπο για το Atto 2. Καθώς πέντε άτομα με αποσκευές 400 λίτρων θα φιλοξενηθούν με περισσή άνεση και με την αίσθηση ευρυχωρίας που εξασφαλίζουν τόσο οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες περιμετρικά, όσο και η στάνταρ πανοραμική ηλιοροφή -με το ηλεκτρικό σκιάδιο παρακαλώ να ανήκει στο βασικό εξοπλισμό.

Εδώ θα πρέπει να σταθούμε λίγο, καθώς το νέο BYD Atto 2 είναι, ανεξαρτήτως κατηγορίας, κορυφαίο σε επίπεδο ορατότητας. Στοιχείο που συχνά παραγνωρίζουμε λόγω των διαθέσιμων αισθητήρων και των καμερών που διευκολύνουν τη στάθμευση. Η σωστή ορατότητα ωστόσο είναι ζωτικής σημασίας όχι μόνο στη στάθμευση, αλλά και για την ασφάλεια σε κάθε μετακίνηση.

Με εύκολη πρόσβαση στο εσωτερικό λόγω του μεγάλου ύψους αλλά και του επίπεδου πατώματος και εξοπλισμό που μόνο κορυφαίος μπορεί να χαρακτηριστεί για την κατηγορία στη βασική έκδοση Active και πολυτελής στην Boost, οι επιβάτες και ο οδηγός του Atto 2 έχουν αρκετούς ακόμα λόγους να αισθάνονται όμορφα στο εσωτερικό του: αυτοί είναι η συνολική σχεδίαση -απέριττη και εργονομική- η ποιότητα των υλικών και η προσοχή στη λεπτομέρεια της κατασκευής.

Αν εξαιρέσει κανείς τις στιλάτες λεπτομέρειες ενός Fiat 600 για παράδειγμα, το νεανικό οίστρο του Mini Aceman ή την open space λογική ενός Kia EV3 και ενός Hyundai Kona, το εσωτερικό του Atto 2 είναι ένα από τα πλέον προσεγμένα και ευχάριστα στην κατηγορία. Σε αντίθεση μάλιστα με το μεγαλύτερο Atto 3, η σχεδίαση του εσωτερικού του είναι αμιγώς ευρωπαϊκής λογικής και μας άρεσε ιδιαίτερα. Κοντολογίς μια τετραμελής οικογένεια δεν χρειάζεται να σκεφτεί την αγορά μεγαλύτερου SUV, γλιτώνοντας χώρο, χρήμα και ευκολία στην καθημερινή μετακίνηση.
Ψηφιακός μετασχηματισμός
Όλες οι εκδόσεις του Atto 2 διαθέτουν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8 ιντσών με δυνατότητα επιλογής δύο μορφών απεικόνισης. Αυτό που αλλάζει ανάμεσα στις δύο εκδόσεις εξοπλισμού είναι το μέγεθος της -περιστρεφόμενης- οθόνης του συστήματος infotainment - 10,1 ίντσες στην έκδοση Active και 12,8 ίντσες στην έκδοση Boost.

Ανεξάρτητα από την οθόνη, το ενσωματωμένο λογισμικό της BYD προσφέρει υποστήριξη για εφαρμογές όπως το Spotify, το YouTube, το Zoom και το Amazon Music. Το infotainment του Atto 2 διαθέτει επίσης λειτουργία καραόκε, με τεχνολογία που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την κορυφαία εταιρεία λογισμικού καραόκε Stingray! Τέλος, μπορεί να αναβαθμίζεται μέσω ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού (OTA).

Το σύστημα προσφέρει ασύρματη συνδεσιμότητα για Android Auto και Apple CarPlay και θύρες USB Type C 60W και Type A 18W μπροστά και δύο ακόμη θύρες USB στο πίσω μέρος. Η έκδοση Boost διαθέτει επίσης βάση ασύρματης φόρτισης 15W στην κεντρική κονσόλα. Το Atto 2 διαθέτει επίσης ένα εξελιγμένο σύστημα φωνητικού ελέγχου, μόνο στα αγγλικά, με πρόσβαση μέσω της φράσης «Hi BYD», που επιτρέπει στον χρήστη να ενεργοποιήσει πολλές βασικές λειτουργίες, Είναι ένα από τα πλέον άμεσα και αποδοτικά που έχουμε δοκιμάσει, ανεξαρτήτως κατηγορίας. Βοηθάει δε ιδιαίτερα στην καθημερινότητα, καθώς παρότι υπάρχουν ορισμένοι φυσικοί διακόπτες για άμεσο έλεγχο λειτουργιών, το σύνολο σχεδόν των ρυθμίσεων του αυτοκινήτου απαιτεί την ενασχόληση με την κεντρική οθόνη.

Το αυτοκίνητο διαθέτει από τη βασική του έκδοση μια πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης και της στάθμευσης και τη δυνατότητα πρόσβασης είτε με το παραδοσιακό κλειδί, είτε μέσω μιας λεπτής κάρτας NFC, είτε, τέλος, μέσω smartphone. Η απομακρυσμένη πρόσβαση μέσω smartphone και της εφαρμογής BYD επιτρέπει επίσης στον οδηγό να ελέγχει διάφορες λειτουργίες του οχήματος, όπως η προθέρμανση της καμπίνας και η ενεργοποίηση των θερμαινόμενων καθισμάτων.
Μικρή μπαταρία μεν, μεγάλη αποδοτικότητα δε
Το νέο BYD Atto 2 βασίζεται στην σύγχρονη αρχιτεκτονική ηλεκτρικών οχημάτων e-Platform 3.0 και διαθέτει μπαταρία τύπου Blade χωρητικότητας 45,12 kWh και στις δύο εκδόσεις εξοπλισμού. Η συνδυασμένη αυτονομία σύμφωνα με το πρότυπο WLTP φτάνει στα 312 χλμ., ενώ η αυτονομία σε αστικές συνθήκες φτάνει τα 463 χιλιόμετρα. Χάρη στη στάνταρ αντλία θερμότητας, η αποδοτικότητα του μοντέλου είναι εξαιρετική, αν και η ανάκτηση ενέργειας θα μπορούσε να είναι πιο έντονη, αποδίδοντας ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, η αυτονομία σε αστικές συνθήκες ξεπέρασε τα 420 χιλιόμετρα, ενώ σε ταξίδι αυτή πέφτει κοντά στα 200, με συντηρητική οδήγηση. Η μέγιστη ισχύς της φόρτισης δεν ξεπερνά το χαμηλό επίπεδο των 65kW σε φορτιστές συνεχούς ρεύματος (DC), ενώ σε φορτιστές εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) φτάνει στα 11 kW. Το ATTO 2 διαθέτει επίσης λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L). Δηλαδή μια πρόσθετη εξωτερική πρίζα, με ισχύ που φτάνει τα 3,3 kW και δίνει τη δυνατότητα τροφοδοσίας σε πλήθος ηλεκτρικών συσκευών.

Η μικρή σχετικά μπαταρία του Atto 2 έχει έναν πολύ θετικό αντίκτυπο στο βάρος, που διατηρείται λίγο πάνω από τα 1.500 κιλά. Ως αποτέλεσμα με τον κινητήρα των 177 ίππων ισχύος και 290 Nm ροπής, προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,9 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο και την άμεση απόδοση της ισχύος και της ροπής, η ευκολία της οδήγησης του Atto 2 σε όλες τις συνθήκες είναι χαρακτηριστική. Εξαιρετική είναι και η απόδοση της ανάρτησης με γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, η οποία, ρυθμισμένη με στόχο την άνεση, εξασφαλίζει πολύ καλό έλεγχο.

Χάρη στην ηλεκτρική πρόωση αλλά και στην υψηλή στρεπτική ακαμψία και ηχομόνωση του αμαξώματος, οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν ήσυχες διαδρομές με την ανάρτηση να λειτουργεί σωστά και να απορροφά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Ο θόρυβος από τον αέρα είναι παρόντας μόνο σε ταχύτητες άνω των 120 χλμ./ώρα, αλλά και πάλι όχι ενοχλητικός. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας, τα Eco, Normal και Sport, μια άρτια θέση οδήγησης και, όπως αναφέρθηκε πριν, κορυφαία ορατότητα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η λειτουργία όλων των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης είναι σωστή και ενίοτε σωτήρια, ενώ τα φρένα αρκούντως ισχυρά με την υποβοήθησή τους να ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα, όπως και αυτή του συστήματος διεύθυνσης.
Εξοπλισμός βγαλμένος από τις ευχές των οδηγών
Ποια και ποιος δεν θα ήθελε ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού σε ένα προσιτό αυτοκίνητο; Όλες και όλοι είναι η απάντηση και η BYD άκουσε τις ευχές και προσφέρει το Atto 2 άρτια εξοπλισμένο ακόμα και στη βασική έκδοση. Στον στάνταρ εξοπλισμό της έκδοση Active, πέρα από το πλήρες πακέτο βοηθημάτων οδήγησης, ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, περιλαμβάνονται:
- Ζάντες αλουμινίου 17”
- Επενδύσεις καθισμάτων από Vegan δέρμα (τα εμπρός καθίσματα ρυθμίζονται ηλεκτρικά)
- Πίνακας οργάνων 8.8’’ TFT full LCD
- Οθόνη αφής infotainment 10.1 ηλεκτρικά περιστρεφόμενη - 6 ηχεία
- Διζωνικό σύστημα κλιματισμού
- Σύστημα πλοήγησης
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Πανοραμική ηλιοροφή με ηλεκτρικό σκιάδιο
- Keyless entry & keyless start
- Αντλία θερμότητας
- Πρόσβαση μέσω NFC
- Ψηφιακό βοηθό με φωνητική αναγνώριση Hi, BYD
- Λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L)

Η έκδοση Boost περιλαμβάνει επιπλέον:
- Θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και τιμόνι
- Οθόνη αφής infotainment 12.8’’ ηλεκτρικά περιστρεφόμενη - 8 ηχεία
- Ατμοσφαιρικό φωτισμό εσωτερικού
- Ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες
- Κάμερα 360 μοιρών
- Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός
- Βάση ασύρματης φόρτισης smartphone 15W
Κορυφαία επιλογή -όχι μόνο λόγω τιμής
Ποιοτικό, ευρύχωρο, πολύ πλούσια εξοπλισμένο, ταχύ, εξαιρετικά ευχάριστο στην οδήγηση και αποδοτικό, το νέο BYD Atto 2 έχει πολλά και ισχυρά πλεονεκτήματα που ξεπερνούν την αστική φύση ενός B SUV. Ωστόσο, η σχετικά μικρή μπαταρία και η μέτρια ισχύς φόρτισης DC, σε αυτή τη διαμόρφωση περιορίζει το ρόλο του κυρίως σε αστικά και περιαστικά καθήκοντα. Επομένως παίρνει θέση στην κορυφή της λίστας των B SUV, κυρίως ως το δεύτερο αυτοκίνητο μιας οικογένειας.

Το κόστος των 29.990 στην έκδοση Active και των 31.990 ευρώ στην έκδοση Boost χωρίς την επιδότηση, το καθιστούν ανταγωνιστικό ακόμα και έναντι συμβατικών SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Με το όφελος της επιδότησης δε, η σύγκριση για κάθε ανταγωνιστή είναι το λιγότερο άδικη.
Στην περίπτωση μάλιστα που κάποια ή κάποιος ανησυχούν για την αξιοπιστία του BYD Atto 2 και την πιστότητά του στο πέρασμα των ετών, η απάντηση έρχεται από την πλήρη εγγύηση κατασκευαστή διάρκειας 6 ετών ή 150.000 χλμ., την εγγύηση 8 ετών ή 200.000 χλμ. για τη μπαταρία, καθώς και την εγγύηση 8 ετών ή 150.000 χλμ. για τον ηλεκτροκινητήρα.
Φωτογραφίες: BYD/Γ. Καραγιωργάκης
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!