
Test drive: Οδηγήσαμε την πρώτη υβριδική Alfa Romeo, την Junior Ibrida

- Ίδια εμφάνιση, άλλη καρδιά
- Υβριδική τεχνολογία με έμφαση στην ομαλότητα
- Στο δρόμο με σιγουριά, όχι με ένταση
- Μια Alfa που δεν φωνάζει - αλλά ακούγεται
Η επιστροφή της Alfa Romeo στα compact μοντέλα συνοδεύεται από ένα όνομα που κουβαλά βάρος - αλλά και από ένα αυτοκίνητο που επιδιώκει να ξεφύγει από τις νόρμες. Η νέα Junior είναι ένα SUV της B κατηγορίας, με στιλ, προσωπικότητα και υβριδική τεχνολογία. Πατά πάνω σε γνώριμη τεχνική βάση, αυτήν της Stellantis, όμως το ντύσιμο και η αίσθηση έχουν φροντίσει να κρατήσουν κάτι από την ψυχή της Alfa. Είναι το πρώτο βήμα της μάρκας προς τον εξηλεκτρισμό, αλλά και μια απόπειρα να αγγίξει ένα πιο νεανικό, αστικό και ευρωπαϊκό κοινό.
Παρά τις αντιδράσεις για την παραγωγή του μοντέλου εκτός Ιταλίας και την αλλαγή ονόματος από Milano σε Junior, το αυτοκίνητο δεν δείχνει να κουβαλά κανένα σύμπλεγμα κατωτερότητας. Αντίθετα, εμφανίζεται με αυτοπεποίθηση, μοντέρνο σχεδιασμό και τεχνολογία που απευθύνεται σε οδηγούς που θέλουν κάτι διαφορετικό από το μέσο B-SUV. Η Alfa Romeo Junior Ibrida έρχεται να διεκδικήσει ρόλο πρωταγωνιστικό - κι όχι απλώς να συμπληρώσει την γκάμα.
Ίδια εμφάνιση, άλλη καρδιά
Αισθητικά, η Junior Ibrida παραμένει ίδια με την Elettrica που έχουμε γνωρίσει ήδη. Το αμάξωμα των 4,17 μέτρων είναι μετρημένο, ισορροπημένο και σχεδιασμένο με σαφή αναφορά στο DNA της Alfa Romeo. Η χαρακτηριστική «Scudetto» μάσκα με το νέο έμβλημα δίνει τον τόνο, τα τριπλά LED φωτιστικά εμπρός δημιουργούν μια ξεχωριστή φωτεινή υπογραφή και οι δυναμικές αναλογίες τονίζουν ότι πρόκειται για ένα SUV με σπορ καταβολές - όχι απλώς για ένα ακόμη B-SUV.
Το εσωτερικό ακολουθεί την ίδια λογική. Τα πάντα είναι στραμμένα προς τον οδηγό, με δύο οθόνες 10,25 ιντσών, φυσικούς διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες και μια συνολική αίσθηση που σε κερδίζει. Υπάρχουν κάποια κοινά στοιχεία με άλλα μοντέλα του ομίλου Stellantis -και δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς- όμως οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά: οι αεραγωγοί σε σχήμα τετράφυλλου τριφυλλιού, το γραφικό του πίνακα οργάνων, τα γραμμικά σχήματα στον διάκοσμο. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι επαρκείς, όχι όμως εντυπωσιακοί, και το πορτμπαγκάζ (σχεδόν 400 λίτρα) ικανοποιεί τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας.
Αν και τα σκληρά πλαστικά κυριαρχούν στο εσωτερικό, η συνολική αίσθηση ποιότητας βρίσκεται σε σχετικά καλό επίπεδο και το infotainment είναι πιο φιλικό σε σχέση με προηγούμενες προσπάθειες της Alfa. Το σύστημα πλοήγησης, η συνδεσιμότητα και τα γραφικά λειτουργούν όπως πρέπει, χωρίς εκπλήξεις - θετικές ή αρνητικές. Η Junior δεν είναι τεχνολογικά πρωτοποριακή, αλλά δεν υστερεί πουθενά.
Υβριδική τεχνολογία με έμφαση στην ομαλότητα
Η Junior Ibrida δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με νούμερα. Ο τρικύλινδρος 1.2 PureTech συνδυάζεται με ένα 48βολτο υβριδικό σύστημα και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, αποδίδοντας συνολικά 136 ίππους. Η ηλεκτρική υποβοήθηση προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε πολύ χαμηλές ταχύτητες, κυρίως σε αστικές συνθήκες, ενώ η μετάβαση από τη βενζίνη στον ηλεκτροκινητήρα γίνεται σχεδόν ανεπαίσθητα. Το σύστημα είναι μελετημένο για καθημερινή χρήση, χωρίς απότομες αλλαγές, χωρίς δισταγμούς και χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις από τον οδηγό.
Το κιβώτιο ταχυτήτων, το ίδιο με αυτό που έχουμε συναντήσει και σε άλλα υβριδικά του ομίλου Stellantis, λειτουργεί ομαλά και σε γενικές γραμμές «κρύβεται» από την εμπειρία οδήγησης — κάτι που είναι θετικό. Η συνολική απόδοση είναι επαρκής για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για επιδόσεις που θα προκαλέσουν ενθουσιασμό. Το 0–100 km/h σε 8,9 δευτερόλεπτα είναι μια έντιμη επίδοση, που συνοδεύεται από χαμηλή κατανάλωση και περιορισμένες εκπομπές ρύπων.
Η Alfa Romeo ανακοινώνει μέση κατανάλωση 4,8–5,1 λτ./100 χλμ. για την έκδοση Ibrida. Στη δική μας δοκιμή, κινηθήκαμε με χαρακτηριστική άνεση στην περιοχή των 6,0-6,5 λίτρων ανά 100 χλμ. χωρίς καμία προσπάθεια εξοικονόμησης, γεγονός που επιβεβαιώνει τον πρακτικό χαρακτήρα του συστήματος και τη σωστή ρύθμιση της υβριδικής υποστήριξης. Η Junior Ibrida δίνει την αίσθηση ενός έξυπνου, ισορροπημένου συνόλου. Είναι αρκετά γρήγορη για την πόλη και τις καθημερινές μετακινήσεις, ήσυχη όταν κινείται ηλεκτρικά, και αρκετά σβέλτη όταν της το ζητήσεις — χωρίς να χάνει ποτέ τον πολιτισμένο χαρακτήρα της.
Στο δρόμο με σιγουριά, όχι με ένταση
Η Junior Ibrida κινείται με έναν τρόπο που ταιριάζει στον χαρακτήρα της: ήρεμα, ισορροπημένα και χωρίς να προσπαθεί να αποδείξει τίποτα. Η ανάρτηση δείχνει πιο ραφιναρισμένη σε σχέση με την Elettrica που είχαμε οδηγήσει παλαιότερα, πιθανότατα λόγω του χαμηλότερου συνολικού βάρους. Αντιδρά πιο φυσικά στις ανωμαλίες του δρόμου, χωρίς να χάνει τον έλεγχο του αμαξώματος, παραμένοντας όσο πρέπει σφικτή για να μην ξεχνάς ότι πρόκειται για Alfa.
Η ηχομόνωση εξακολουθεί να μην εντυπωσιάζει, όμως στην Ibrida ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα είναι πιο γνώριμος και τελικά λιγότερο ενοχλητικός. Η παρουσία του θερμικού κινητήρα δημιουργεί ένα πλαίσιο αναμενόμενων ήχων — κάτι που δεν συνέβαινε στην απόλυτη σιγή της ηλεκτρικής έκδοσης, όπου κάθε τριγμός ή θόρυβος φαινόταν εντονότερος. Εδώ, όλα λειτουργούν όπως πρέπει, με διακριτικότητα και συνοχή.
Η Junior παραμένει ευχάριστη στην πόλη, ευέλικτη σε στενούς δρόμους και πολιτισμένη στις αστικές μετακινήσεις. Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει με άνεση και σταθερότητα, με καλή ποιότητα κύλισης και τιμόνι που προσφέρει σιγουριά. Δεν σε προκαλεί να ανεβάσεις ρυθμό, αλλά δεν χάνει και τη ψυχραιμία της όταν το κάνεις. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που ξέρει τι θέλει να είναι - κι αυτό το μεταδίδει και στον οδηγό του.
Μια Alfa που δεν φωνάζει - αλλά ακούγεται
Η Junior Ibrida δεν είναι η πιο δυνατή ή η πιο σπορ Alfa Romeo που έχουμε γνωρίσει, αλλά έχει κάτι που λίγα μοντέλα της κατηγορίας μπορούν να προσφέρουν: προσωπικότητα. Από την εμφάνιση μέχρι την αίσθηση στο τιμόνι, είναι ένα αυτοκίνητο που δεν γεννήθηκε για να είναι απλώς σωστό, αλλά για να σε κάνει να αισθάνεσαι ωραία μαζί του. Ίσως να μη σε προκαλέσει να την οδηγήσεις στα όρια, αλλά σε κάθε διαδρομή υπάρχει εκείνη η ανεπαίσθητη σπίθα που ξεχωρίζει τις πραγματικές Alfa από τις υπόλοιπες.
Με καλή ποιότητα κύλισης, ευχάριστη οδική συμπεριφορά, επαρκή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση, η Junior Ibrida απευθύνεται σε οδηγούς που θέλουν κάτι διαφορετικό από το συνηθισμένο - χωρίς να πληρώνουν το τίμημα μιας πιο «εμμονικής» προσέγγισης. Με αρχική τιμή 28.500 ευρώ (31.100 ευρώ η έκδοση Speciale της δοκιμής μας), η πρόταση της Alfa Romeo στέκεται με αξιώσεις στην καρδιά της κατηγορίας των B-SUV, κουβαλώντας ένα όνομα γεμάτο ιστορία και μια υβριδική καρδιά που ξέρει πώς να δουλεύει σωστά.
Φωτογραφίες: Μυρτώ Κυρίτση
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!