Test drive Skoda Octavia 1.5 TSI: Ανοίγει δρόμους

Test drive Skoda Octavia 1.5 TSI: Ανοίγει δρόμους

Κώστας Μπιτσικώκος
Test drive Skoda Octavia 1.5 TSI: Ανοίγει δρόμους
Διαπιστώσαμε την πρόοδο κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου με ένα αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί να διανύει μεγάλες αποστάσεις με άνετο, ασφαλή και οικονομικό τρόπο.

Όταν πληροφορηθήκαμε την επίσκεψη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών στα εργοτάξια του αυτοκινητόδρομου 75 χλμ. που θα συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο, αμέσως στρέψαμε το βλέμμα στο... γκαράζ του gMotion. Από τα διαθέσιμα αυτοκίνητα δοκιμής, η νέα Skoda Octavia με τον 1.5 TSI 150 ίππων φάνταζε το ιδανικό αυτοκίνητο για το οδοιπορικό μέχρι την Ηλεία, όπου θα φθάσει το καλοκαίρι η Ολυμπία Οδός.

Άνετο, πλούσια εξοπλισμένο και με οικονομικό σε κατανάλωση κινητήρα, το Grand Coupe μοντέλο της Skoda είχε όλα τα προσόντα για ένα καλύψει το ημερήσιο ταξίδι – αστραπή, συνολικής απόστασης άνω των 800 χιλιομέτρων. Η σπορ έκδοση Sportline, που γεφυρώνει την απόσταση μέχρι την κορυφαία Octavia RS, πρόσθεσε στο όλο πακέτο τις εντυπωσιακές σχεδιαστικές πινελιές στο αμάξωμα και το εσωτερικό.

Οι αλλαγές της ανανεωμένης Octavia

Στο εκτεταμένο facelift που υπέβαλε η Skoda την Octavia, επανασχεδιάστηκαν τα φωτιστικά σώματα, τα οποία πλαισιώνουν την μάσκα με τις κάθετες γρίλιες. Διαφορετική φωτεινή υπογραφή εμφανίζουν και τα πίσω φώτα του αυτοκινήτου, ενώ και ο πίσω προφυλακτήρας είναι νέας σχεδίασης.

Skoda Octavia

 

Στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί περισσότερα βιώσιμα υλικά, ενώ έχει τοποθετηθεί μεγαλύτερη οθόνη αφής που φθάνει σε διαγώνιο τις 13 ίντσες (στη βασική έκδοση η οθόνη είναι 10 ιντσών). Το σύστημα infotainment έχει πιο απλή λειτουργία, μετά από σχετικό feedback που έλαβε η Skoda από ιδιοκτήτες των προηγούμενων μοντέλων. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει αυτόματο κλιματισμό δύο ζωνών και ταχύτερη φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών μέσω των θυρών USB-C.

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας, στην έκδοση Sportline, ξεχωρίζει από την πίσω αεροτομή, την μαύρη γρίλια στο εμπρός μέρος, τους μεγάλους τροχούς 18 ιντσών, τους εξωτερικούς καθρέπτες με μαύρο κάλυμμα. Στο εσωτερικό συναντάμε τα σπορ καθίσματα με επενδύσεις από ύφασμα και δέρμα, αλουμινένια πεντάλ, τριάκτινο σπορ τιμόνι και διακοσμητικές λωρίδες στο ταμπλό. Αυτό που δεν φαίνεται είναι η χαμηλωμένη ανάρτηση, για πιο δυναμική συμπεριφορά στο δρόμο.

Skoda Octavia

Κινητήρας-γάντι για μεγάλα ταξίδια

Η Octavia Grand Coupe Sportline διατίθεται αποκλειστικά με τον 1.5 TSI m-HEV. Ο υβριδικός κινητήρας αποδίδει για την περίσταση 150 ίππους και συνδυάζεται με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο DSG. Με δεδομένο ότι η Octavia έχει μεγαλώσει τα τελευταία χρόνια (φθάνει σε μήκος τα 4,7 μέτρα) και συμμετέχει στο D-segment, η έκδοση με τους 150 ίππους ταιριάζει περισσότερο στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου σε σχέση με τον βασικό των 116 ίππων.

Αποδείχθηκε όμως και εξαιρετικά οικονομικός. Χάρη στο ήπιο υβριδικό σύστημα και την τεχνολογία απενεργοποίησης των κυλίνδρων ACT (σε συνθήκες χαμηλού φορτίου) η Octavia καταναλώνει στο ταξίδι όσο ένα σουπερμίνι! Στα 800 χιλιόμετρα που διανύσαμε (όχι μόνο στον αυτοκινητόδρομο αλλά και σε επαρχιακό οδικό δίκτυο), η μέση κατανάλωση μόλις που ξεπέρασε τα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα! Μπορείς δηλαδή, οδηγώντας οικονομικά, να κάνεις το Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα με ένα ρεζερβουάρ.

Revoil

Και αν η κατανάλωση ήταν η ευχάριστη έκπληξη του οδοιπορικού μέχρι τον Πύργο, τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της Octavia είναι λίγο-πολύ αναμενόμενα: άνεση στο ταξίδι, καλή ηχομόνωση, οδική συμπεριφορά που δεν αφήνει περιθώρια για ενστάσεις και αίσθημα ασφάλειας από την υπερπλήρη λίστα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Octavia με 40.000 ευρώ ή SUV;

Στην έκδοση της δοκιμής μας η Octavia Grand Coupe κοστίζει 39.350 ευρώ. Τιμή που τη βάζει στα... χωράφια των premium μοντέλων. Όμως αυτή η Octavia είναι ένα υπερπλήρες οικογενειακό αυτοκίνητο. Θέλετε χώρους, εξοπλισμό, άνεση, τεχνολογίες, χαμηλή κατανάλωση; Αυτή η Octavia τα έχει όλα.

Αν πάλι τη συγκρίνουμε με το Skoda Kodiaq (με ακριβώς τον ίδιο κινητήρα και επίπεδο εξοπλισμού), η Octavia είναι κατά περίπου 6.500 ευρώ φθηνότερη. Άρα;

Skoda Octavia

Photo Credits: Gazzetta, Skoda Auto

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!