F1 - Η FIA επιβάλλει πιο αυστηρούς ελέγχους στην ευκαμψία των πίσω αεροτομών

F1 - Η FIA επιβάλλει πιο αυστηρούς ελέγχους στην ευκαμψία των πίσω αεροτομών
Έπειτα από ανάλυση σε οπτικοακουστικό υλικό από το Gran Prix Αυστραλίας η FIA προχωρά σε αλλαγές στα τεστ στατικότητας των πίσω αεροτομών.

Μόλις ένας αγώνας χρειάστηκε ώστε η FIA να εκδώσει νέα τεχνική οδηγία προς τις ομάδες. Η παγκόσμια ομοσπονδία μηχανοκίνητου αθλητισμού ενημέρωσε τις ομάδες πως αρχής γενομένης από το Grand Prix Κίνας θα γίνουν πιο αυστηρά τεστ ευκαμψίας στις πίσω αεροτομές των μονοθεσίων.

Οδηγός F1 2025

To «mini-DRS» που προκάλεσε αντιδράσεις

Δεν πρόκειται για ένα ζήτημα που δημιουργήθηκε φέτος αλλά είδαμε για πρώτη φορά στην επιφάνεια το 2024. Μετά το GP Αζερμπαϊτζάν η πίσω αεροτομή της McLaren βρέθηκε στο… μικροσκόπιο για το επίπεδο ευκαμψίας μεταξύ του άνω και του κάτω στοιχείου. Οι αντίπαλες ομάδες την κατηγόρησαν πως παρενέβη τους κανονισμούς, ενώ το φαινόμενο που δημιούργησε η ευκαμψία της πίσω αεροτομής είναι «mini-DRS» και είχε ως αποτέλεσμα να αυξάνει την τελική ταχύτητα του μονοθεσίου.

Για να αποφευχθεί περεταίρω συζήτηση και ίντριγκα γύρω από το θέμα η FIA πήρε πιο αυστηρά μέτρα στους τεχνικούς ελέγχους των μονοθεσίων. Το πρόβλημα τόσο για την FIA όσο και για τις ομάδες είναι πως τα τεστ είναι αποκλειστικά στατικά και δεν υπάρχει τρόπος να γίνουν εν κινήσει.

 

Ενόψει της νέας αγωνιστικής σεζόν υπήρξαν υποψίες από ομάδες μετά τις δοκιμές του Μπαχρέιν πως κάποιες άλλες προσπαθούσαν να εκμεταλλευτούν το φαινόμενο του mini-DRS και στο 2025. Μάλιστα η Red Bull Racing κατηγόρησε δημόσια τις McLaren και Ferrari πως οι αεροτομές τους λειτουργούσαν εκτός κανονισμών.

Νέα τεστ από την Κίνα

Μετά το GP Αυστραλίας, το οποίο κέρδισε η McLaren, η FIA ανακοίνωσε πως έδωσε νέα τεχνική οδηγία στις ομάδες σχετικά με την ευκαμψία των πίσω αεροτομών. Από το Grand Prix Κίνας η τεχνική οδηγία αναφέρει πως αν ένα βαρίδιο 75 κιλών τοποθετηθεί στο κεντρικό σημείο της πίσω αεροτομής τότε η διαφορά μεταξύ του άνω και του κάτω στοιχείου της πίσω αεροτομής δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 1,5mm, έναντι των 2mm που ήταν μέχρι πρότινος.

Λόγω μικρών χρονικών περιθωρίων μέχρι την Κίνα θα υπάρχει ανοχή στο όριο κατά 0,25mm. Από τον αγώνα στην Ιαπωνία θα ισχύσει το όριο των 1.5mm.

H FIA επιβεβαίωσε πως όλα τα μονοθέσια βρέθηκαν εντός κανονισμών μετά τους τεχνικούς ελέγχους στο GP Αυστραλίας.

Φωτογραφίες: McLaren F1 media

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!