Οδηγούμε το SERES 5 AWD, το ηλεκτρικό SUV με τους 585 ίππους και τον πολυτελή χαρακτήρα

Οδηγούμε το SERES 5 AWD, το ηλεκτρικό SUV με τους 585 ίππους και τον πολυτελή χαρακτήρα
Ακόμα ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV έκανε την εμφάνισή τους στη χώρα μας με εντυπωσιακά χαρακτηριστικά ισχύος αλλά και εξοπλισμού.

Η σταδιακή εισαγωγή όλο και περισσότερων μαρκών κινεζικής προέλευσης στην χώρα μας, έχει δημιουργήσει πολλά ερωτηματικά. Άγνωστες ποσότητες τα μοντέλα τους, άγνωστη η τεχνολογία τους, δύσκολα κατανοητή ακόμα και η δυνατότητά τους να κατασκευάζουν σύγχρονα αυτοκίνητα, με εμπειρία λίγων ετών ή -στην καλύτερη περίπτωση- λίγων δεκαετιών.

Για να απαντηθούν όλα τα παραπάνω θα πρέπει να αναλώσει κανείς ώρες ολόκληρες συζητήσεων ή χιλιάδες λέξεις κειμένου -που δεν είναι της παρούσης. Αντίθετα, κρίνοντας το αποτέλεσμα, δίνεται μια συμπυκνωμένη απάντηση στο καίριο ερώτημα: Αξίζουν τα χρήματά τους τα αυτοκίνητα κινεζικής προέλευσης;

Εντυπωσιακό αποτέλεσμα

Μεγάλο σε διαστάσεις, με μήκος 4,71, πλάτος 1,93 και ύψος 1.625 μέτρα, το Seres 5 είναι ένα επιβλητικό μεν, αλλά ταυτόχρονα συμπαγές αυτοκίνητο. Με fastback τελείωμα στην οροφή και ρέουσες φόρμες, κρύβει επαρκώς το μεγάλο όγκο του, ο οποίος κολακεύεται από τις σμιλεμένες επιφάνειες. Δεν είναι όμως μόνο η φόρμα που επέλεξαν να δώσουν προσοχή οι σχεδιαστές του Seres 5. O συντελεστής οπισθέλκουσας Cd 0,278, το κατατάσσει στα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα της κατηγορίας του.

Seres 5 AWD

Συνολικά η αισθητική του αμαξώματος κρίνεται ιδιαίτερα επιτυχημένη, ενώ ο συνδυασμός με τροχούς μεγάλης διαμέτρου 20 ιντσών δίνει την αίσθηση ενός στιβαρού αυτοκινήτου, με έντονα δυναμικά χαρακτηριστικά και σταθερότητα.

Seres 5 AWD

Αντίστοιχα στο εσωτερικό, η αφαιρετική εικόνα με τα πολύ καλά σε όψη και αφή υλικά συνθέτουν ένα πολυτελές περιβάλλον. Τα καθίσματα -ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και με λειτουργία μασάς εμπρός- είναι επενδεδυμένα με δέρμα Nappa διαθέσιμο σε 5 αποχρώσεις, ενώ τρεις ψηφιακές οθόνες -εκ των οποίων η μια είναι το head up display- αναλαμβάνουν να μεταφέρουν σε οδηγό και επιβάτες όλες τις πληροφορίες και τις δυνατότητες χειρισμού των δεκάδων στοιχείων εξοπλισμού.

Seres 5

Η μια και μόνο έκδοση AWD του αυτοκινήτου που είναι προς το παρόν διαθέσιμη στη χώρα μας είναι πλήρης από άποψη εξοπλισμού, καθώς διατίθεται με στάνταρ πανοραμική ηλιοροφή Skylight, η οποία διαθέτει φίλτρα UV και ενισχυμένη ηχομόνωση, 6 αερόσακους, ηλεκτρικές ρυθμίσεις και λειτουργίες για τα πάντα – όλα, ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, premium σύστημα ήχου με 11 ηχεία, σύστημα multimedia με δυνατότητα φωνητικού χειρισμού και πλήρη συνδεσιμότητα με smartphone, ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου, 4 θύρες USB, σύστημα λειτουργίας χωρίς κλειδί, δυνατότητα παροχής ρεύματος σε εξωτερικές ηλεκτρικές συσκευές, αυτόματο κλιματισμό δύο ζωνών, θερμαινόμενα καθίσματα (εμπρός/πίσω) και τιμόνι, τα εμπρός με επιπρόσθετη λειτουργία μασάζ και ηλεκτρική ρύθμιση.

Άνετα παντού

Το μεταξόνιο των 2,875 μέτρων εξυπηρετεί ιδιαίτερα την χωροταξική εκμετάλλευση του εσωτερικού, που επωφελείται επιπρόσθετα από ένα εντελώς επίπεδο πάτωμα. Με την απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος στα 18 εκατοστά, η είσοδος σε αυτό δεν προσομοιώνει ασκήσεις ενόργανης, ενώ μεγάλο είναι και το άνοιγμα των θυρών.

Seres 5 AWD

Τα εμπρός καθίσματα είναι άνετα αλλά με μέτρια πλευρική στήριξη, ενώ και το εύρος των ρυθμίσεών του δεν φτάνει αυτό των καθισμάτων γνωστών premium κατασκευαστών. Είναι όμως ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, αεριζόμενα, θερμαινόμενα και με λειτουργία μασάζ. Πέντε άτομα θα βρουν εύκολα χώρο, ενώ οι αποσκευές μένουν κάπως παραπονεμένες με όγκο μόλις 367 λίτρων, πλέον ακόμα 67 κάτω από το εμπρός καπό. Τουλάχιστον η δυνατότητα φόρτωσης μέχρι την οροφή δίνει κάποιες επιπρόσθετες λύσεις.

Seres 5 AWD

Το εσωτερικό δίνει την αίσθηση της εξαιρετικής ποιότητας, καθώς τίποτα δεν ακούγεται κατά την κίνηση ή δείχνει πλημμελώς συναρμολογημένο. Ο οδηγός θα συνδεθεί σχετικά εύκολα με το σύστημα multimedia μέσω μιας μεγάλης οθόνης αφής 15,6 ιντσών, ενώ έχει στη διάθεσή του και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,6 ιντσών.

Seres 5 AWD

Δεν γνωρίζω το λόγο -αλλά θα τον μάθω- γιατί στα περισσότερα κινεζικά αυτοκίνητα που οδηγούμε και φυσικά και στο Seres 5, παρά την οθόνες μεγέθους κινηματογράφου, τα γράμματα σε μερικά υπομενού είναι τόσο μικρά, που μετά βίας διαβάζονται ακόμα και από γεράκι. Ωστόσο αυτό είναι κάτι που μαθαίνεται και σταματά συν τω χρόνω να αποτελεί πρόβλημα. Αντίθετα, πρόβλημα αποτελεί το γεγονός ότι για να αλλάξεις τη ροή του αέρα στις περσίδες ή άλλες ρυθμίσεις του κλιματισμού, θα πρέπει να επιλέξεις υπομενού της οθόνης, γεγονός που επιβάλλει την απόσπαση της προσοχής του οδηγού από το δρόμο.

Seres 5 AWD

Να σημειώσουμε επίσης την ύπαρξη πολλών θηκών και χώρων για μικροπράγματα, καθώς και την ύπαρξη δεύτερου επιπέδου στην κεντρική κονσόλα. Μια μάλλον μοδάτη επιλογή στα σύγχρονα αυτοκίνητα, η οποία δίνει έξτρα αποθηκευτικό χώρο, δύσκολου όμως στην άμεση πρόσβαση και εκτός οπτικού πεδίου τις περισσότερες φορές.

Λέγε με Σήρις

Ως γνήσιοι Ελληνάρες μπήκαμε και εμείς στον πειρασμό να παίζουμε με τις Σέρρες, το Κιλκίς και άλλες όμορφες πόλεις της Βόρειας Ελλάδας παραφράζοντας το όνομα της μάρκας, το οποίο όπως μας είχαν εξηγήσει η εκπρόσωποι της εισαγωγικής εταιρείας, έχει ελληνική ρίζα. Αλλά δεν διαβάζεται Σέρρες, να εξηγούμαστε.

Στην ουσία του πράγματος, το κομψό SUV στοχεύει στο άνω άκρο της μεσαίας κατηγορίας σε αυτή του την έκδοση AWD, με την κίνηση σε όλους τους τροχούς, την ισχύ των 585 (!) ίππων και τη ροπή των 940 Nm, που υπόσχονται επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 200 χλμ./ώρα.

Seres 5 AWD

Τω όντι. Οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές και με την επιλογή του Sport προγράμματος οδήγησης (υπάρχουν ακόμα τα Eco, Comfort, Race και Personalize , η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή. Ωστόσο, τα 2.360 κιλά της κατασκευής θέτουν όρια.

Το Seres 5 AWD κάθεται επάνω σε τροφαντά ελαστικά διαστάσεων 255/45/20 της Pirelli και ως εκ τούτου και του βάρους του, έχει πολύ καλή πρόσφυση. Ωστόσο, η συμβατική ανάρτηση -με την πολύ καλή επιλογή διάταξης διπλών ψαλιδιών εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω- έχει κάνει την επιλογή της προς την πλευρά της άνεσης. Έτσι, παρά τις καταιγιστικές επιδόσεις, το αυτοκίνητο δεν μπορεί να θεωρηθεί σπορ ούτε με τα μέτρα των SUV και, πολύ περισσότερο, ούτε με τα μέτρα καθαρόαιμων σπορ κατασκευών.

Seres 5 AWD

Στις στροφές το αυτοκίνητο έχει πολύ καλή ελκτική πρόσφυση χάρη στην τετρακίνηση, αλλά μόλις η ταχύτητα γίνει από σβέλτη έως γρήγορη, το όριο τίθεται από τις μεγάλες κλίσεις και την όχι απόλυτη ακρίβεια του τιμονιού, παρά από το περιθώριο πρόσφυσης.

Το Seres 5 AWD διαπρέπει όμως στον αυτοκινητόδρομο, εκεί όπου οι ευθείες δίνουν τη θέση τους σε ανοικτές καμπές και μπορεί κανείς να απολαμβάνει απόλυτη ευστάθεια, εξαιρετικά χαμηλό θόρυβο και κορυφαία άνεση από την ανάρτηση, καλύπτοντας εύκολα και άκοπα χιλιόμετρα. Όχι όμως και γρήγορα...

Της φόρτισης το ανάγνωσμα

Το Seres 5 AWD διαθέτει μια συστοιχία μπαταριών 80 kWh, την οποία μπορεί να αδειάσει αν κινείται αρκετά σβέλτα σε κάτι λιγότερα από 350 χλμ. -υπό την έννοια πάντα ότι δεν είναι δυνατόν η επόμενη φόρτιση να γίνει με τη μπαταρία στο 1%.

Seres 5 AWD

Έτσι, με δεδομένη την ικανότητα φόρτισης έως 100 kW σε ταχύ φορτιστή συνεχούς ρεύματος, θα χρειαστεί τουλάχιστον 40 λεπτά για να φτάσει από το 10 στο 80% και να συνεχίσει. Σε φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος, η ικανότητα φόρτισης πέφτει στα 11 kW, οπότε χρειάζονται περίπου 6-7 ώρες για μια πλήρη φόρτιση.

Seres 5 AWD

Στην πόλη τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα, ειδικά αν επιλεγεί το πρόγραμμα Eco στο οποίο η ανάκτηση είναι πιο έντονη. Τα 483 χιλιόμετρα εμβέλειας που ευαγγελίζεται η Seres ότι μπορεί να επιτύχει το 5 δεν επιτυγχάνονται εύκολα, ωστόσο περίπου 450 σε αστικό περιβάλλον είναι εφικτά.

Ας δούμε που βρισκόμαστε

Λειτουργικά, το Seres 5 αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη. Ποιοτικά, επίσης. Από την άλλη πλευρά, οι 585 ίπποι και η κολοσσιαία ροπή είναι περισσότερο «να είχαμε να λέγαμε» υπό την έννοια ότι μόνο σε επιταχύνσεις σε ευθεία μπορείς να αξιοποιήσεις τόσα άλογα. Τα οποία ζητούν και κάτι να χορτάσουν. Βάλτε στην εξίσωση και τα 66.500 ευρώ που κοστίζει το μοντέλο (χωρίς την επιδότηση) και θα δείτε ότι ψάχνοντας μεσαία αμιγώς ηλεκτρικά SUV, υπάρχουν πολύ ανταγωνιστικές εναλλακτικές. Επιγραμματικά, μια BMW iX3 -και τη βρίσκετε μάλιστα στον επίσημο εισαγωγέα της Seres, την Σπανός Α.Ε. Ή μια Ford Mustang Mach-E. Όχι αναγκαστικά με τα ίδια άλογα, αλλά με πολύ έντονο χαρακτήρα και εγνωσμένη βαρύτητα ονόματος.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!