WRC: Κατάργηση των υβριδικών συστημάτων και εισαγωγή ορίου κόστους

Κώστας Παστρίμας
WRC: Κατάργηση των υβριδικών συστημάτων και εισαγωγή ορίου κόστους
Η FIA προσπαθεί να φέρει στα ράλλυ μια νέα εποχή με βιώσιμη -οικονομικά και περιβαλλοντικά- ανταγωνιστικότητα.

Σε μια εποχή όπου οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι αθλητικές διοργανώσεις αναζητούν ολοένα και πιο βιώσιμους τρόπους λειτουργίας, η πρόσφατη απόφαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (ΠΣΜΑ) της FIA για το μέλλον του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC) φέρνει σημαντικές αλλαγές στην τεχνολογική προσέγγιση του αθλήματος.

Η κατάργηση των υβριδικών συστημάτων από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα Rally1 για τις σεζόν 2025 και 2026 αντανακλά μια μεταστροφή προς την απλούστευση και τη μείωση του κόστους. Αυτή η απόφαση έρχεται μετά από μια περίοδο αξιολόγησης, κατά την οποία αναγνωρίστηκε η ανάγκη για περιορισμό των δαπανών και διευκόλυνση της πρόσβασης στο σπορ. Η απομάκρυνση του υβριδικού στοιχείου και η αντιστάθμιση της απόδοσης μέσω της μείωσης του συνολικού βάρους των οχημάτων αντικατοπτρίζει την επιδίωξη για πιο άμεση και οικονομικά προσιτή αγωνιστική εμπλοκή.

WRC
Φωτογραφία: Red Bull Content Pool

Παράλληλα, η εισαγωγή ενός ορίου κόστους (cost cap) για τα αγωνιστικά οχήματα αποτελεί ένα βήμα προς τη διασφάλιση μιας πιο ισορροπημένης και δίκαιης ανταγωνιστικής βάσης. Με το κόστος ανά αυτοκίνητο Rally1 να ορίζεται στα 400,000 ευρώ, η FIA επιδιώκει να περιορίσει την οικονομική πίεση στις ομάδες και να ενθαρρύνει την περαιτέρω συμμετοχή και ανταγωνισμό.

Αυτό το μέτρο ενισχύει την ικανότητα των κατασκευαστών και των ομάδων να ανταγωνίζονται σε μια πιο βιώσιμη οικονομική βάση, ενώ παράλληλα διατηρεί την ποιότητα και την τεχνολογική πρόοδο του αθλήματος. Επιπλέον, θα εισαχθεί μια κατηγορία ηλεκτρικών οχημάτων στο WRC, με στόχο την παροχή ίσων ευκαιριών απόδοσης με τα οχήματα Rally1 που λειτουργούν με βιώσιμα καύσιμα.

WRC
Φωτογραφία: Red Bull Content Pool

Η FIA και το ΠΣΜΑ με αυτές τις αλλαγές στοχεύουν στην εξισορρόπηση μεταξύ τεχνολογικής καινοτομίας και οικονομικής βιωσιμότητας, διασφαλίζοντας ότι το WRC παραμένει στην πρωτοπορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ενώ παράλληλα γίνεται πιο προσβάσιμο και ελκυστικό για νέους συμμετέχοντες και θεατές. Αυτές οι αποφάσεις αντανακλούν μια στρατηγική προσαρμογή που αναμένεται να οδηγήσει το WRC σε μια νέα εποχή αγωνιστικής διασκέδασης και ανταγωνιστικότητας.

Η κατηγορία Rally2, η οποία αποτελεί τη βάση για τα εθνικά και διεθνή πρωταθλήματα, θα συνεχίσει να υφίσταται στην τρέχουσα μορφή της. Αυτή η απόφαση εξασφαλίζει τη συνέχεια και τη σταθερότητα για τις ομάδες και τους οδηγούς που επιλέγουν αυτή την κατηγορία ως πλατφόρμα για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και της εμπειρίας τους στα ράλλυ. Παράλληλα, από το 2025 και μετά, τα αυτοκίνητα Rally2 που συμμετέχουν στα γεγονότα WRC θα έχουν την επιλογή να τροποποιηθούν με ένα κιτ WRC, προκειμένου να μειωθεί το χάσμα επιδόσεων μεταξύ τους και των αυτοκινήτων Rally1. Αυτό ανοίγει νέους δρόμους για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και προσφέρει μια ελκυστική εναλλακτική για τους συμμετέχοντες που επιδιώκουν τη συμμετοχή σε υψηλότερο επίπεδο διαγωνισμού με πιο προσιτό οικονομικό κόστος.

WRC
Φωτογραφία: Red Bull Content Pool

Ο Πρόεδρος της FIA, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ, δήλωσε: «Τα μέλη του ΠΣΜΑ εξέτασαν προσεκτικά τις συστάσεις της Ομάδας Εργασίας του WRC και στήριξαν ενωμένα τη σειρά των στόχων που έχουν καθοριστεί. Βρισκόμαστε στο σημείο όπου η Επιτροπή WRC μπορεί τώρα να εργαστεί για την τελική διαμόρφωση των προτάσεων που θα συμβάλουν σημαντικά στον καθορισμό της μελλοντικής πορείας του WRC, μόλις εγκριθούν από το ΠΣΜΑ. Αυτό αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο για το πρωτάθλημα, τους εμπλεκόμενους και την κοινότητα των ράλλυ γενικότερα. Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα της Έρευνας Συμμετοχής των φίλων του WRC θα ληφθούν προσεκτικά υπόψη από την Επιτροπή WRC κατά τη διαδικασία διαμόρφωσης των τελικών προτάσεων. Ευχαριστώ όλους όσοι συμμετείχαν καθώς συνεχίζουμε τη διαδικασία παροχής ενός WRC που είναι επίκαιρο για το παρόν και κατάλληλο για το μέλλον».

Φωτογραφία: M-Sport Ford

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!