Ξεκρέμαστοι χιλιάδες Γερμανοί: Η κυβέρνηση σταμάτησε την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Κώστας Μπιτσικώκος
Ξεκρέμαστοι χιλιάδες Γερμανοί: Η κυβέρνηση σταμάτησε την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Σοκ στην γερμανική αγορά αυτοκινήτου, από την ξαφνική απόφαση της ομοσπονδιακής κυβέρνησης να διακόψει το πρόγραμμα επιδότησης.

To έλλειμμα 60 δισ. ευρώ από τον προϋπολογισμό για την κλιματική αλλαγή και τον μετασχηματισμό του τομέα της ενέργειας, ανάγκασε την ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας να προχωρήσει μεγάλες περικοπές. Το περασμένο Σάββατο το Υπουργείο Οικονομικών και Κλιματικής Δράσης της Γερμανίας ανακοίνωσε ότι από τη Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου διακόπτεται η επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λόγω έλλειψης πόρων. Η προθεσμία μόλις δύο ημερών άφησε στα... κρύα του λουτρού τόσο τους καταναλωτές όσο και τις εταιρείες αυτοκινήτων.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι δεν θα επηρεαστούν όσες αιτήσεις έχουν εγκριθεί ή παραληφθεί από τις αρμόδιες αρχές έως και τις 17 Δεκεμβρίου. Όμως χιλιάδες καταναλωτές που είχαν παραγγείλει μεν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά αυτά δεν πρόλαβαν να ταξινομηθούν, χάνουν την κρατική επιδότηση.

Από το 2016 μέχρι και σήμερα έχουν επιδοτηθεί στη Γερμανία περίπου 2,1 εκατ. εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα, με το συνολικό ποσό να πλησιάζει τα 10 δισ. Ευρώ. Το τελευταίο διάστημα η επιδότηση αφορούσε μόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και ήταν:

  • 4.500 ευρώ για αυτοκίνητα αξίας έως 40.000 ευρώ
  • 3.000 ευρώ για αυτοκίνητα αξίας έως 65.000 ευρώ

Οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων έδιναν επιπλέον έκπτωση ίση με το 50% της κρατικής επιδότησης. Δηλαδή για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έως 40.000 ευρώ, η συνολική επιδότηση ήταν 4.500+2.250 ευρώ= 6.750 ευρώ.

Σχετική ανακοίνωση εξέδωσε η λέσχη αυτοκινήτου της Γερμανίας, ADAC. «Ο ADAC εκφράζει τη λύπη του για τη λήξη του περιβαλλοντικού μπόνους, σε αντίθεση με προηγούμενες εξαγγελίες και φοβάται ότι θα αποτελέσει εμπόδιο στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Το τέλος της κρατικής επιδότησης έρχεται αρκετά νωρίς, καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν αρκετά ακριβά στη Γερμανία. Υπάρχουν μόλις τρία με τιμή κάτω από 30.000 ευρώ. Ας ελπίσουμε ότι θα αυξηθεί ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις εταιρείες και οι τιμές θα υποχωρήσουν».

Μάλιστα ο Όμιλος Stellantis ανακοίνωσε ότι θα παρέχει ο ίδιος την κρατική έκπτωση για όσα αυτοκίνητα ταξινομηθούν έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Η απόφαση αφορά ιδιώτες για ηλεκτρικά από τις μάρκες Abarth, Citroen, DS Automobiles, FIAT, Jeep, Opel και Peugeot.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!