Test drive MG ZS 1.5: Fast entry

Test drive MG ZS 1.5: Fast entry

Κώστας Μπιτσικώκος
Test drive MG ZS 1.5: Fast entry
Το ZS αποτελεί το μοντέλο με το οποίο η MG κάνει με ταχύ και δυναμικό τρόπο τη γνωριμία της στο ελληνικό κοινό και κερδίζει δικαιωματικά το χαρακτηρισμό του «value for money».

Καιρό είχε να δημιουργηθεί τόσος... θόρυβος στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου όσος αυτός που έχει προκαλέσει το τελευταίο δίμηνο η MG Motor. Η βρετανική μάρκα επέστρεψε στη χώρα μας πιο ελκυστική από ποτέ, με τον Όμιλο Συγγελίδη να έχει αναλάβει την εισαγωγή και διανομή των μοντέλων της. Η επιρροή από την κινεζική SAIC Motor – στην οποία ανήκει η MG – αποτυπώνεται μάλλον στις προσιτές τιμές των αυτοκινήτων και όχι σε οποιοδήποτε ερωτηματικό για την ποιότητα κατασκευής τους. Οι όποιες αμφιβολίες διαλύονται μετά από λίγες ημέρες συνύπαρξης με το ZS, το οποίο αποτελεί το βασικό μοντέλο της γκάμας της MG στην Ελλάδα και το αυτοκίνητο της δοκιμής.

MC ZSΦωτογραφίες: Λάμπρος Στοιχειός

Θα το έχετε δει να κυκλοφορεί στους δρόμους της Αθήνας και άλλων ελληνικών πόλεων, καθώς μόνο το Σεπτέμβριο κατέγραψε 117 ταξινομήσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ. Πρόκειται για ένα B-SUV, που όμως από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων και εσωτερικών χώρων μάλλον ταιριάζει στα C-SUV: μήκος 4,32 μέτρα, πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,65 μέτρα. Επιπλέον, είναι αρκούντως γενναιόδωροι οι χώροι για τους επιβάτες (μεταξόνιο 2,58 μέτρων) και τις αποσκευές τους (448 λίτρα σε πενταθέσια διάταξη, έως 1.166 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα).

Πλούσια προσόντα

Σχεδιαστικά μπορεί να μην εντυπωσιάζει, όμως το αμάξωμα του ZS είναι ξεκάθαρα μοντέρνο, χάρη στις ακμές στο καπό και το πλάι, τα LED φωτιστικά σώματα, την μεγάλη εξάγωνη γρίλια με το σήμα της MG στο κέντρο της. Οι τροχοί των 17 ιντσών, τα πλαστικά προστατευτικά και οι ράγες οροφής υπενθυμίζουν ότι το ZS προορίζεται και για εκδρομές ακόμα και εκεί όπου τελειώνει η άσφαλτος. Η απουσία τετρακίνησης και η σχετικά μικρή απόσταση από το έδαφος (16,4 εκατ.) θέτουν τα όρια στους ανήσυχους οδηγούς.

MG ZSΦωτογραφίες: Λάμπρος Στοιχειός

Το ZS προσφέρεται στην ελληνική αγορά τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό, όσο και με δύο επιλογές κινητήρων βενζίνης: 1.5 ατμοσφαιρικό και 1.0 turbo. Το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε τον πρώτο κινητήρα, ισχύος 106 ίππων και ροπής 141 Nm (στις 4.500 σ.α.λ.). Με το βασικό – αλλά κάθε άλλο παρά φτωχό – επίπεδο εξοπλισμού Exclusive, η τιμή του MG ZS ορίζεται στα 18.950 ευρώ. Στα χρήματα δηλαδή ενός σουπερμίνι και με λιγότερα στοιχεία εξοπλισμού, προσφέρεται ένα οικογενειακό SUV.

Περνώντας καιρό με το ZS αντιλαμβάνεσαι ότι η χαμηλή τιμή δεν είναι το μοναδικό του προσόν. Μετά τους πλούσιους χώρους, θετική εντύπωση αφήνει και η εικόνα του εσωτερικού. Είναι πράγματι ευχάριστη έκπληξη τα υλικά που έχουν επιλεγεί από την MG στην καμπίνα των επιβατών και στο ταμπλό ειδικότερα. Υπάρχουν αρκετά σημεία με μαλακές, δερμάτινες επενδύσεις, ενώ οι κόκκινες ραφές στο ταμπλό, το τιμόνι και το εσωτερικό των θυρών δίνει μία σπορ πινελιά.

MG ZSΦωτογραφίες: Λάμπρος Στοιχειός

Στον πίνακα οργάνων υπάρχουν αναλογικά όργανα για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, ενώ ανάμεσά τους έχει τοποθετηθεί μία μικρή ψηφιακή οθόνη, στην οποία εμφανίζονται ορισμένες ενδείξεις, όπως η κατανάλωση καυσίμου και η αυτονομία. Στις επόμενες εκδόσεις (Luxury και Luxury Plus) ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός. Επιστρέφοντας στο ZS της δοκιμής μας, στην κεντρική κονσόλα, όμως κάτω από τους αεραγωγούς, είναι τοποθετημένη η μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών – στιλ τάμπλετ – για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η οποία υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay. Σε αυτή εμφανίζονται ενδείξεις για το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό, τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, τη σύνδεση του smartphone κ.α. Το infotainment της MG παρουσιάζει πάντως ορισμένες δυσλειτουργίες: αργή απόκριση στις εντολές ή όταν βρίσκεται σε κατάσταση κλήσης μέσω Bluetooth, δεν μπορείς να επέμβεις στην οθόνη, π.χ. για να αλλάξεις τις ρυθμίσεις του κλιματισμού.

Συμβατικός κινητήρας

Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,5 λίτρων των 106 ίππων συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και αποδεικνύεται οριακός στην πράξη για το μέγεθος και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ιδίως όταν το ZS ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο, φορτωμένο. Για να πάρεις ό,τι περισσότερο από τον κινητήρα θα πρέπει να ανεβάσεις ψηλά τις στροφές λειτουργίας του, με το αντίστοιχο αντίκτυπο σε θόρυβο και κατανάλωση. Κινούμενοι πάντως με χαλαρούς ρυθμούς στην πόλη η κατανάλωση διατηρήθηκε περίπου στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ σε μεικτές συνθήκες (δηλαδή στον αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο) η σχετική ένδειξη... σταμάτησε στα 8-8,5 λίτρα ανά 100 χλμ.

MG ZSΦωτογραφίες: Λάμπρος Στοιχειός

Για όσους επιζητούν περισσότερη δύναμη και άρα καλύτερες επιδόσεις από το compact SUV της MG, η έκδοση 1.0 turbo με 111 ίππους και 160 Nm ροπής είναι η σωστή επιλογή. Όμως η διαφορά στην τιμή ξεπερνάει τις 6.000 ευρώ, φθάνοντας τις 25.100 ευρώ (στο πλούσιο πάντως επίπεδο εξοπλισμού Luxury Plus).

Η... απροθυμία του κινητήρα θα πείσει τον οδηγό του ZS 1.5 να μην αναζητήσει τα όρια του αυτοκινήτου στον ανοικτό δρόμο. Η ανάρτηση παίρνει ικανοποιητικό βαθμό τόσο στον περιορισμό των κακοτεχνιών των αστικών δρόμων όσο και στη συνολική οδική συμπεριφορά του ZS. Δεν θα προβληματίσουν ούτε τα φρένα με τη συμπεριφορά τους, ούτε το αμάξωμα με τις κλίσεις στις στροφές, ενώ καλή κρίνεται και η πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης.

MG ZSΦωτογραφίες: Λάμπρος Στοιχειός

Το συνολικό πακέτο που προσφέρει η MG με το ZS κερδίζει επάξια τον τίτλο του «value for money», διότι με τα χρήματα που αγοράζεις ένα αυτοκίνητο πόλης, αποκτάς ένα οικογενειακό SUV, με χώρους, καλό εξοπλισμό και αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας στην έκδοση Exclusive περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που συναντάμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Κερασάκι στην... τούρτα, η επταετής εργοστασιακή εγγύηση που προσφέρει η MG στα μοντέλα της.

Φωτογραφίες: Λάμπρος Στοιχειός

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!