Υπό εποπτεία το KSR GROUP

Νίκος Βιτσιλάκης
Υπό εποπτεία το KSR GROUP
Ο Όμιλος KSR, ένας από τους μεγαλύτερους εισαγωγείς μηχανοκίνητων και ηλεκτροκίνητων δικύκλων στην Ευρώπη και ιδιοκτήτης διάφορων εμπορικών σημάτων μοτοσυκλετών, ελπίζει σε διάσωση μέσα από αναδιάρθρωση υπό την εποπτεία του κράτους.

Η αυστριακή KSR Group GmbH είναι εισαγωγέας των Royal Enfield, Niu, CF Moto, Italjet και Sur-Ron για τη Γερμανία, την Ελβετία και την Αυστρία, παράλληλα και ιδιοκτήτης των ευρισκόμενων στην Κίνα εργοστασίων Brixton, Lambretta, Malaguti και Motron. Διαθέτει αντιπροσώπους σε Ελβετία, Γαλλία, Σιγκαπούρη, Ελλάδα και δραστηριοποιείται σε Ιταλία, Ισπανία, Βέλγιο, Γερμανία και Γαλλία. Ο Όμιλος KSR θεωρείτο προηγουμένως εταιρεία πρότυπο, αλλά στις αρχές Σεπτεμβρίου κατέθεσε απροσδόκητα «διαδικασίες δικαστικής αναδιάρθρωσης χωρίς αυτοδιοίκηση», με άλλα λόγια: είναι αφερέγγυος. Ένας λεγόμενος εκκαθαριστής ανέλαβε τον έλεγχο και αυτό δίνει στην KSR την ευκαιρία να απελευθερωθεί από τα χρέη της και να προσπαθήσει να αναδιαρθρώσει την εταιρεία.


Πολλοί οι λόγοι της αναδιάρθρωσης υπό δικαστική εποπτεία


Οι δύο ιδιοκτήτες, Michael και Christian Kirschenhofer, αναφέρουν το υψηλό κόστος υλικών ως αποτέλεσμα της πανδημίας και του πολέμου στην Ουκρανία, τις διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών και τη μείωση των πωλήσεων λόγω απροθυμίας αγοράς, καθώς και τις γεμάτες με απούλητα προϊόντα αποθήκες αντιπροσώπων ως βασικούς λόγους για αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση. Σύμφωνα με δική του δήλωση, ο Όμιλος KSR διαθέτει περισσότερα από 60.000 οχήματα ετησίως και το 2020 είχε πωλήσεις ρεκόρ 179 εκατ. Ευρώ. Σήμερα όμως, τον βαραίνει ένα βουνό χρέους 123,3 εκατ. Ευρώ, με αποτέλεσμα 220 εργαζόμενοι και 252 πιστωτές να επηρεάζονται δυνητικά από την αφερεγγυότητα.


Χωρίς νέα μοντέλα


Ο καθοριστικός παράγοντας για την κατάρρευση των μεγεθών πωλήσεων είναι πιθανότατα ο συνδυασμός υψηλών αποθεμάτων και την ίδια στιγμή, η εταιρεία αντιμετώπισε μεγάλη απώλεια μεριδίου αγοράς στη Γερμανία λόγω της έλλειψης διαθεσιμότητας νέων μοντέλων. Αυτό σημαίνει ότι τα παλαιότερα μοντέλα βρήκαν πολύ λίγους αγοραστές και τα νέα ακόμα λιγότερους (αφού δεν υπάρχουν), χωρίς να διευκρινίζεται σε ποιες μάρκες αναφέρεται η δήλωση.


Η επίσημη δήλωση της KSR


«Η KSR Group GmbH, ηγέτης της αγοράς σε αρκετούς βασικούς τομείς της κίνησης με δύο τροχούς και μια μακροχρόνια εταιρεία χονδρικής, υπέβαλε αίτηση αναδιάρθρωσης υπό δικαστική εποπτεία στις 6 Σεπτεμβρίου 2023. Η οικονομική κατάσταση στις αγορές αυτής της οικογενειακής εταιρείας, που εδρεύει στο Gedersdorf της Κάτω Αυστρίας, έχει υποστεί σημαντικές αλλαγές το περασμένο έτος λόγω της αύξησης των τιμών της ενέργειας, του υψηλού πληθωρισμού και της μειωμένης αγοραστικής δύναμης μεταξύ των πελατών. Εργαζόμαστε εντατικά τους τελευταίους μήνες για να εκπληρώσουμε αυτές τις προϋποθέσεις, δήλωσαν οι Michael και Christian Kirschenhofer, ιδιοκτήτες του KSR Group. Ωστόσο, προς το συμφέρον της επιτυχούς και υπεύθυνης συνέχισης της επιχείρησής μας και για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας, βλέπουμε τώρα την ανάγκη να υποβάλουμε αίτηση για διαδικασία αναδιάρθρωσης υπό την εποπτεία του δικαστηρίου».

KSR Group

«Οι βασικοί λόγοι για την έναρξη της διαδικασίας αναδιάρθρωσης περιλαμβάνουν το υψηλό κόστος υλικών λόγω της πανδημίας και της σύγκρουσης στην Ουκρανία, τις διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών, τις μειωμένες πωλήσεις λόγω του ισχυρότερου από τον αναμενόμενο περιορισμό των καταναλωτών τους τελευταίους μήνες και τα πλήρη αποθέματα των αντιπροσώπων. Μετά από μια εντατική φάση αξιολόγησης, θεωρούμε ότι αυτή η απόφαση είναι αναπόφευκτη για να καθοδηγήσει την εταιρεία μας σε δύσκολες στιγμές και να συνεχίσει την επιχείρησή μας με επιτυχία προς όφελος όλων των ενδιαφερομένων. Οι επιχειρηματικοί τομείς Smart Products and Mobility, με επωνυμίες όπως CFMOTO, Royal Enfield, NIU, Brixton, Malaguti, Motron, A-TO και DocGreen, θα λειτουργούν ως συνήθως. Ο Όμιλος KSR θα χρησιμοποιήσει τους επόμενους μήνες για να επανατοποθετηθεί για τη σεζόν του 2024. Η KSR Swiss, η KSR Hellas, η KSR Thailand, η KSR Solution και η KH Holding δεν επηρεάζονται από τη διαδικασία αναδιάρθρωσης. Ο Όμιλος KSR είναι σίγουρος για το μέλλον των επιχειρηματικών μοντέλων του, τις υπάρχουσες συνεργασίες, την ικανότητα των εργαζομένων του και τη δύναμη των εμπορικών σημάτων του».


Και τι δήλωσε η ελληνική αντιπροσωπεία;


Τίποτα, καθόσον δεν απάντησε στο σχετικό μας ερώτημα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ούτε καν στο τηλέφωνο δεν εμφανίστηκε κάποιος εκπρόσωπός της. Τέλος να θυμίσουμε ότι η συγκεκριμένη αντιπροσωπεία είναι υπεύθυνη στη χώρα μας για την εισαγωγή και διάθεση των Kawasaki, Moto Morini, Brixton, Lambretta, Motron, Malaguti, GPX και Italjet.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!