Test drive Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic: Το χρώμα του χρήματος

Test drive Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic: Το χρώμα του χρήματος

Νίκος Γιαννούλας
Test drive Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic: Το χρώμα του χρήματος
Η Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic είναι ένα πολυτελές SUV, το οποίο σε κερδίζει αμέσως με τα χαρακτηριστικά του και επιβεβαιώνει οτιδήποτε αυτά υπόσχονται στο δρόμο. Υπάρχει όμως ένα μεγάλο «αλλά».

Από την πρώτη στιγμή που θα την αντικρίσεις, η Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic είναι αποφασισμένη να σε μαγέψει. Η εξωτερική της σχεδίαση, χωρίς συνολικά να δείχνει πολύ διαφορετική από την πρώτη γενιά του 2015, έχει τόσες διαφορές που τελικά συνθέτουν ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο. Πιο αιχμηρές λεπτομέρειες, μεγαλύτερη μάσκα, πιο στενά και φαρδιά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, μεγαλύτερους τροχούς, ένα πιο αθλητικό προφίλ και κατά τι μεγαλύτερες διαστάσεις. Συνολικά το αποτέλεσμα είναι τόσο κομψό, όσο επίσης αθλητικό και στιβαρό, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι το ποσοστό αποδοχής της αισθητικής του αμαξώματος είναι πολύ υψηλό.

Mrcedes-Benz GLC

Αισθητικά αποτελεσματική λοιπόν η νέα Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic αλλά και αεροδυναμικά αποτελεσματική, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας του μοντέλου (Cd) έχει κατρακυλήσει στο 0,29. Το στοιχείο αυτό καθιστά το αυτοκίνητο πιο αποτελεσματικό ενεργειακά στις μεγάλες ταχύτητες. Το βάρος από την άλλη πλευρά, στα 2.000 κιλά, δεν φαίνεται ούτε και τελικά αποτελεί σημαντική τροχοπέδη -τουλάχιστον όταν δεν οδηγείς σε ανηφορική διαδρομή με ρυθμό Pikes Peak.

Mercedes-Benz GLC

Το μόνο ελαφρώς περίεργο στοιχείο της εξωτερικής εμφάνισης αποτελούν οι δύο επιχρωμιωμένες τρόπον τινά απολήξεις του συστήματος εξαγωγής, οι οποίες είναι ολότελα διακοσμητικές και διόλου λειτουργικές. Οι τροχοί, τέλος, του πακέτου AMG με διάμετρο 20 ίντσες και τα φιμέ παράθυρα, συμπληρώνουν τη δυναμική και εντυπωσιακή εικόνα του αμαξώματος, μήκους 4,716 μέτρων.

Σύγχρονο και ποιοτικό εσωτερικό

Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι ακόμα πιο σύγχρονη, ποιοτική και εντυπωσιακή, με τις μεγάλες οθόνες του πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και του αναβαθμισμένου συστήματος πολυμέσων με την ονομασία MBUX και την τεράστια οθόνη των 11,9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό να το υποστηρίζει. Ταυτόχρονα, το σύστημα διαθέτει και τη δυνατότητα της λεκτικής επικοινωνίας, για το χειρισμό του, η οποία ενεργοποιείται με τη φράση «Hey Mercedes».

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής, το πακέτο εξοπλισμού AMG προσδίδει έναν ακόμα πιο έντονο αέρα πολυτέλειας, χάρη στο συνθετικό δέρμα υψηλής ποιότητας, τα ηλεκτρικά καθίσματα, την ηλιοροφή, το προηγμένο ηχοσύστημα Burmester και πολλά ακόμα στοιχεία ευκολίας και ασφάλειας.

Mercedes-Benz GLC

Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική και ρυθμίζεται σχεδόν σε κάθε διαθέσιμη κατεύθυνση, οι χώροι για τους επιβάτες είναι πολλοί άνετοι, ενώ, παρά το τούνελ της μετάδοσης, ένας τρίτος πίσω ενήλικας μπορεί να φιλοξενηθεί χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις.

Ο χώρος αποσκευών, ο οποίος αποκαλύπτεται με το αυτόματο, ηλεκτρικό άνοιγμα της μεγάλης πέμπτης πόρτας, είναι σχετικά ρηχός αλλά έχει αρκετές και μεγάλες θήκες από κάτω του, ενώ συνολικά οι διαστάσεις του και ο όγκος των 620 λίτρων θα ικανοποιήσουν μια μη φειδωλή καταναλωτικά οικογένεια.

Mercedes-Benz GLC

Σε επίπεδο εξοπλισμού, ό,τι πληρώνεις παίρνεις. Έτσι, μπορείς να έχεις κυριολεκτικά τα πάντα τόσο σε συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης όσο και σε στοιχεία άνεσης, ωστόσο αυτά είναι ικανά να εκτοξεύσουν το κόστος των 72.650 ευρώ της βασικής έκδοσης στα 90.000 και πλέον ευρώ του καλά εξοπλισμένου αυτοκινήτου της δοκιμής. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι αν δεν πληρώσεις, πιθανώς να λείπουν στοιχεία – όπως το adaptive cruise control ή το Mirron Link- τα οποία βρίσκεις στον εξοπλισμό πολύ φθηνότερων αυτοκινήτων.

Σαν μέσα σε κάψουλα

Στην Mercedes GLC 220d 4Matic της δοκιμής πάντως, η αίσθηση του οδηγού και των επιβατών είναι ότι μετακινούνται μέσα σε μια απόλυτα προστατευμένη, υψηλής ποιότητας κάψουλα, έχοντας τη δυνατότητα να παρατηρούν, αλλά ελάχιστα να ακούν οτιδήποτε τους περιβάλλει. Ακόμα και ένας αρκετά υποψιασμένος οδηγός δύσκολα θα αντιληφθεί ότι στο εμπρός μέρος υπάρχει κινητήρας diesel, καθώς η ποιότητα της λειτουργίας του είναι κορυφαία.

Mercedes-Benz GLC

Με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, τεσσάρων συνδέσμων εμπρός, υποπλαίσια για τη στήριξη όλων των μερών και αμορτισέρ μεταβλητής απόσβεσης, η Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic είναι εξίσου απολαυστική τόσο για τον οδηγό, όσο και για όλους τους επιβάτες. Ο πρώτος έχει στη διάθεσή σου ένα πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι με μεταβλητή υποβοήθηση, ενώ η ανάρτηση παρότι ελέγχει άριστα το αμάξωμα και δεν το αφήνει να πάλλεται είτε κατά το διαμήκη, είτε κατά τον εγκάρσιο άξονα, εξασφαλίζει άριστη απόσβεση των κραδασμών.

Mercedes-Benz GLC

Το αμάξωμα είναι ιδιαίτερα άκαμπτο και αυτό γίνεται αντιληπτό τόσο κατά τη γρήγορη οδήγηση, όσο και εκτός δρόμου, όπου τίποτα δεν τρίζει και καμία ταλάντωση δεν γίνεται έντονα αντιληπτή. Συνολικά η εμπειρία οδήγησης είναι εξαιρετική, ενώ προαιρετικά μπορεί το αυτοκίνητο να εξοπλιστεί και με πνευματική ανάρτηση, η οποία διατηρεί σταθερό το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος, ανεξαρτήτως φορτίου.

Υποδειγματικός ντίζελ κινητήρας

Παρότι οι κινητήρες diesel υπόκεινται έναν ιδιότυπο επικοινωνιακό «διωγμό», αυτός της Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic είναι ένα υπόδειγμα τεχνολογικής και λειτουργικής αρτιότητας. Σε σχέση με το παρελθόν, έχει αυξηθεί η διαδρομή των εμβόλων στα 94.3 χιλιοστά (με παρεπόμενη αύξηση του κυβισμού στα 1.993 κ.εκ.) και η πίεση του ψεκασμού καυσίμου στα 2.700 bar. Ταυτόχρονα έχουν υιοθετηθεί δύο υγρόψυκτα turbo μεταβλητής γεωμετρίας, έμβολα με νάτριο για την καλύτερη διαχείριση των υψηλών θερμοκρασιών που αναπτύσσονται στην κορώνα τους και χιτώνια χαμηλής τριβής με επεξεργασία nanoslide.

Mercedes-Benz GLC

Οι 197 ίπποι δεν αποτελούν ρεκόρ απόδοσης, αλλά αποδίδονται στις μόλις 3.600 σ.α.λ., ενώ η ροπή των 440 Nm κορυφώνεται στις 1.800 σ.α.λ. και μένει σταθερή έως και τις 2.800. Ταυτόχρονα ο κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει έναν ακόμα από «μηχανής θεό», που ονομάζεται ήπια υβριδική υποβοήθηση, μέσω ενός ηλεκτρικού κινητήρα 23 ίππων ισχύος και 200 Nm ροπής, ο οποίος λειτουργεί και ως μίζα. Έτσι, το αυτοκίνητο δεν παρουσιάζει κανένα κενό απόδοσης ακόμα και από τις στροφές του ρελαντί, ενώ σε συνδυασμό με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, εξασφαλίζει και τη λειτουργία coasting. Δηλαδή την απενεργοποίηση του κινητήρα εν κινήσει, όταν ο οδηγός δεν πατάει το γκάζι.

Mercedes-Benz GLC

Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι εντυπωσιακό. Κατ' αρχάς, η λειτουργία start/stop του κινητήρα είναι άμεση και ελάχιστη αντιληπτή από τον οδηγό. Η παροχή ισχύος είναι συνεχής και οι επιδόσεις εξαιρετικά δυναμικές. Συγκεκριμένα, η μέγιστη ταχύτητα ανέρχεται στα 219 χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8,0 δευτερόλεπτα. Ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης μέσω του DYNAMIC SELECT (Eco, Comfort, Sport και Individual), η απόδοση μπορεί να είναι από ράθυμη έως δυναμική, σε κάθε περίπτωση όμως ο οδηγός έχει πάντα απόθεμα ισχύος για άμεση προσπέραση. Άμεμπτη είναι και η απόδοση του κιβωτίου των 9 σχέσεων, με αποτέλεσμα η δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας μέσω των paddles στο τιμόνι να είναι χρήσιμη μόνο στην περίπτωση ρυμούλκησης σε έντονες κατωφέρειες, ώστε να επιλέγεται η μικρότερη δυνατή σχέση.

Mercedes-Benz GLC

Με μέση κατανάλωση που σε πραγματικές συνθήκες δύσκολα θα ξεπεράσει τα 7 λίτρα/100 χλμ., ο κινητήρας είναι ένα πραγματικό θαύμα και σε επίπεδο αποδοτικότητας. Όχι ότι θα ιδρώσει το αυτί του ιδιοκτήτη που έχει επενδύσει πολλές δεκάδες χιλιάδες ευρώ, αλλά το αναφέρουμε διότι αποδεικνύει την άριστη μηχανολογική του υπόσταση.

Παντός καιρού και πασών των συνθηκών

Με τη δύναμη να κατανέμεται κατ΄αναλογία 45:55 στους εμπρός και στους πίσω τροχούς μέσω του νέου συστήματος 4Matic, η Mercedes – Benz GLC 220d 4Matic μπορεί όχι μόνο να αντεπεξέλθει σε κάθε πιθανή καιρική συνθήκη χωρίς την παραμικρή απώλεια πρόσφυσης, αλλά και να εκτελέσει τα τυπικά καθήκοντα διάσχισης ενός χωματόδρομου, ακόμα και κακοτράχαλου.

Mercedes-Benz GLC

Στο δια ταύτα, η Mercedes – Benz GLC 220d 4Matic είναι ένα αυτοκίνητο που τα έχει όλα. Δεν είναι τυχαία το best seller μοντέλο στη γκάμα της γερμανικής μάρκας, ούτε ένα από τα πλέον πετυχημένα premium SUV παγκοσμίως. Παρότι όμως το μοντέλο είναι ένα πραγματικό κόσμημα τόσο αισθητικά όσο και μηχανολογικά, είναι επίσης πολύ ακριβά κοστολογημένο στη νέα του αυτή γενιά. Μια ματιά στον τιμοκατάλογο της μάρκας το 2018 είναι αποκαλυπτική. Το ίδιο ακριβώς μοντέλο, κόστιζε τότε 59.283 στη βασική του εκδοχή. Σήμερα δηλαδή είναι 13.000 ευρώ περίπου πιο ακριβό, στα 72.650 ευρώ. Σε ποσοστό, η αύξηση ανέρχεται στο 22%.

Mercedes-Benz GLC

Για να είμαστε δίκαιοι η ποσοστιαία αυτή αύξηση εντοπίζεται σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα. Όμως όσο μεγαλύτερο είναι το κόστος, τόσο μεγαλύτερη και η αύξηση. Επιπρόσθετα, τα προαιρετικά στοιχεία εξοπλισμού κοστίζουν πολύ, εξακοντίζοντας μια καλά εξοπλισμένη εκδοχή της Mercedes – Benz GLC 220d 4Matic κοντά στο όριο των 100.000 ευρώ. Αυτά όμως τα χρήματα -έστω για ένα τόσο καλό μεσαίο SUV- είναι πάρα πολλά, ειδικά σε σύγκριση με αυτοκίνητα πιο «ταπεινά», αλλά με ανάλογες διαστάσεις, χώρους, εξοπλισμό και επιδόσεις, τα οποία κινούνται στο φάσμα των 40.000 ευρώ.

Φωτογραφίες: Λάμπρος Στοιχειός

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!