Test drive Volkswagen ID. Buzz: Silence makes a buzz

Test drive Volkswagen ID. Buzz: Silence makes a buzz

Test drive Volkswagen ID. Buzz: Silence makes a buzz
Το ID. Buzz δεν είναι το πρώτο ηλεκτρικό της Volkswagen, ούτε καν το πρώτο ηλεκτρικό βαν της αγοράς. Όμως πέτυχε το στόχο του, να δημιουργήσει θόρυβο κατά την είσοδό του στον ήρεμο κόσμο της ηλεκτροκίνησης.

Μπορεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να συναρπάσει εν έτει 2023; Το ID. Buzz δεν είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΕΒ της Volkswagen, ούτε καν το πρώτο ηλεκτρικό βαν της αγοράς. Και όμως έχει κάνει τόσο θόρυβο με το λανσάρισμά του, που δικαιολογεί το όνομά του. Η ανακήρυξή του ως ηλεκτρικού διαδόχου του θρυλικού Type 2, γνωστού ως «Bulli» ή «βαν των χίπιδων» εξασφάλισε την επιτυχία για το ID. Buzz. Με το ελληνικό κοινό συστήθηκε από πέρυσι στην Αστυπάλαια, όπου στο πλαίσιο μετασχηματισμού του νησιού σε έξυπνο και βιώσιμο, ανέλαβε ρόλο αστικού λεωφορείου σε σύντομα δρομολόγια.

VW ID.Buzz

Η σύνδεση του παρελθόντος με το μέλλον της αυτοκίνησης έγινε με τη βοήθεια ορισμένων ρετρό σχεδιαστικών στοιχείων στην εξωτερική όψη του ID. Buzz, της τοποθέτησης του μοτέρ και της μετάδοσης της κίνησης στους πίσω τροχούς. Οι ομοιότητες σταματούν εδώ. Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε κάθε τομέα: από την πλατφόρμα και την μπαταρία, έως το λογισμικό και τα συστήματα ασφαλείας.

VW ID.Buzz

Το ID. Buzz κατασκευάζεται στο Ανόβερο της Γερμανίας και μόλις άρχισε την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά. Η Kosmocar-Volkswagen ανακοίνωσε τις τιμές για τις δύο εκδόσεις εξοπλισμού, καθώς προς το παρόν δεν υπάρχει άλλες δυνατότητες εξατομίκευσης: διατίθεται ως πενταθέσιο, με μία έκδοση ισχύος (204 ίππων) και μπαταρίας (με εκμεταλλεύσιμη χωρητικότητα 77 kWh). Μελλοντικά θα κυκλοφορήσει και με επταθέσια καμπίνα, αλλά και σε πιο δυνατή έκδοση GTX με δύο ηλεκτρικά μοτέρ.

Πλατφόρμα που κερδίζει δεν αλλάζει

Η πλατφόρμα ΜΕΒ επιτρέπει την ταχυφόρτιση της μπαταρίας σε σταθμό DC 170 kW. Όταν επιλεγεί ο συγκεκριμένος τρόπος σύνδεσης, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας αυξάνεται από το 5% στο 80% σε περίπου 30 λεπτά. Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα φόρτισης με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) σε ένα οικιακό wallbox 11 kW. Σε αυτήν την περίπτωση απαιτούνται περίπου 8 ώρες για την πλήρη φόρτιση της μπαταρίας.

Με το ID. Buzz είμαστε μπροστά σε μία από τις σπάνιες περιπτώσεις όπου η ευρυχωρία του εσωτερικού σε κάνεις να νομίζεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε αρκετά μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Δυσκολεύεσαι να αντιληφθείς ότι πρόκειται για βαν μήκους... μόλις 4,71 μέτρων. Οι χώροι είναι απίστευτοι, είτε κάθεσαι στις μπροστά είτε στις πίσω θέσεις, αποτέλεσμα του μεταξονίου των 3 μέτρων. Και πίσω από τα καθίσματα υπάρχει ένας τεράστιος χώρος αποσκευών, όγκου 1.121 λίτρων. Όσοι αναζητούν ένα ηλεκτρικό βαν μεταφοράς προϊόντων, μπορούν να επιλέξουν το επαγγελματικό ID. Buzz Cargo, με χώρο φόρτωσης 3,9 κυβικών μέτρων πίσω από το διαχωριστικό.

VW ID.Buzz

Το μεγάλο εξωτερικό πλάτος (σχεδόν 2 μέτρα) επιτρέπει σε οδηγό και συνοδηγό να έχουν μεγάλη απόσταση ο ένας από τον άλλον. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, απολαμβάνοντας πολύ καλή ορατότητα περιμετρικά του οχήματος. Θα χρειαστεί όμως ένα διάστημα για να συνηθίσει τις διαστάσεις του ID. Buzz, το ότι κάθεται αρκετά μακριά από το παρμπρίζ και να κάνει άφοβα μανούβρες μέσα στην πόλη. Τα εμπρός καθίσματα είναι πολύ άνετα, όσο μαλακά χρειάζεται και με ικανοποιητική πλευρική στήριξη, με αποτέλεσμα οδηγός και συνοδηγός να μην κουράζονται ακόμα και μετά από αρκετές ώρες. Οι πίσω επιβάτες θα εισέλθουν εύκολα από τις συρόμενες πόρτες, οι οποίες στην πλούσια έκδοση του ID. Buzz ανοίγουν ηλεκτρικά.

Στη σχεδίαση του ταμπλό η Volkswagen έχει επιλέξει το δρόμο της απλότητας, με λείες και καθαρές επιφάνειες και ορισμένα premium στοιχεία, όπως η λωρίδα απομίμησης ξύλου. Ψηλά στο ταμπλό υπάρχει επιμελώς κρυμμένη μία φωτεινή λωρίδα, που ανάβει σε κόκκινο χρώμα όταν το ID. Buzz πλησιάσει αρκετά το προπορευόμενο όχημα. Οι δύο ψηφιακές οθόνες συνθέτουν το ID. Cockpit: στον πίνακα οργάνων είναι διαγωνίου 5,3 ιντσών και στο σύστημα πολυμέσων Discover Pro φθάνει τις 12 ίντσες. Αν και μικρή σε σχέση με άλλες προτάσεις, η οθόνη πίσω από το τιμόνι χωράει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό, ο οποίος μπορεί επιπλέον να τη διαμορφώσει ανάλογα με το αν θέλει να ενημερώνεται για την κατανάλωση ενέργειας και την αυτονομία, ή αν επιθυμεί να βλέπει την λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης και τις οδηγίες του συστήματος πλοήγησης. Πάντως το software της Volkswagen, που χειρίζεται μέχρι και τον κλιματισμό, εμφανίζει ορισμένες στιγμές φαινόμενα δυσλειτουργίας.

VW ID.Buzz

Ακολουθώντας το... παράδειγμα των υπολοίπων μοντέλων της πλατφόρμας ΜΕΒ, ο περιστροφικός επιλογέας βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Δεν υπάρχει διακόπτης για το χειρόφρενο, απλά πατάς το «P» και ενεργοποιείται αυτόματα. Όπως όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το ID. Buzz ξεκινά αθόρυβα και... αγχολυτικά γα τον οδηγό. Είτε μέσα στην πόλη είτε στον αυτοκινητόδρομο, το ηλεκτρικό βαν ικανοποιεί απόλυτα με την ποιότητα κύλισης, την ηχομόνωση και τη συνολική οδική του συμπεριφορά. Επιταχύνει σβέλτα από στάση ή εν κινήσει, χάρη στην άμεσα διαθέσιμη ροπή των 310 Nm, που κρύβει το βάρος του οχήματος.

Καμπίνα - «κουκούλι»

Η καμπίνα παραμένει «αποκομμένη» από όσα συμβαίνουν κάτω από τους τροχούς, με τους επιβάτες να απολαμβάνουν ηρεμία και ησυχία. Η ανάρτηση (γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) αποσβαίνει αποτελεσματική κάθε κραδασμό από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ παράλληλα περιορίζει τις κλίσεις ακόμα και όταν ο οδηγός κινηθεί γρήγορα σε διαδρομή σε συνεχείς στροφές. Δεν θα πρέπει βέβαια να το παρακάνει και να «αναθέσει» στο ID. Buzz αποστολή που δεν του ταιριάζει. Το ηλεκτρικό βαν της Volkswagen σχεδιάστηκε ως people mover (όχημα μεταφοράς ανθρώπων) και όχι ως ένα αυτοκίνητο που μπορεί να προσφέρει συγκινήσεις στον οδηγό του. Στα θετικά περιλαμβάνονται η πληροφόρηση από το τιμόνι και η αίσθηση του συστήματος πέδησης. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 145 χλμ/ώρα, ώστε να μην επηρεάζεται πολύ η αυτονομία.

VW ID.Buzz

Στην εξίσωση της κατανάλωσης ενέργειας του ID. Buzz θα πρέπει να βάλουμε τον όγκο και το βάρος του αυτοκινήτου, το οποίο μαζί με τον οδηγό πλησιάζει τους 2,5 τόνους. Μέσα στην πόλη η μέση κατανάλωση μπορεί να διατηρηθεί εύκολα κάτω από τις 20 kWh ανά 100 χλμ., ιδίως αν επιλεγεί το πρόγραμμα Eco. Άρα με πλήρως φορτισμένη την μπαταρία, το ID. Buzz μπορεί να διανύσει στο αστικό δίκτυο 400 (ίσως και παραπάνω) χιλιόμετρα. Σε μεικτές συνθήκες, όταν δηλαδή προστεθούν χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο, η... μπίλια θα κάτσει κοντά στις 22 kWh ανά 100 χλμ. Και πάλι η αυτονομία είναι αρκετά πάνω από τα 300 χλμ.

Στον εξοπλισμό της βασικής έκδοσης περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων: 30+ συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και Car2X, το ψηφιακό ταμπλό ID. Cockpit, προβολείς ID. Light και IQ. Light LED Matrix, εσωτερικός φωτισμός Ambient 30 χρωμάτων, ID. Buzz Box στην κεντρική κονσόλα με ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών. Η έκδοση ID. Buzz Plus προσθέτει το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Travel Assist Swarm data με Emergency Assist και στάθμευσης Park Assist Plus με λειτουργία μνήμη. Η Volkswagen συνοδεύει το ηλεκτρικό της βαν από δωρεάν σέρβις για 7 χρόνια.

VW ID.Buzz

Η τιμή του ID. Buzz – 66.500 ευρώ για τη βασική έκδοση και 70.500 ευρώ για την πλούσια Plus, χωρίς να περιλαμβάνεται η επιδότηση – το καθιστά ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο, που δύσκολα θα πείσει έναν ιδιώτη να το αποκτήσει. Για εταιρείες όμως, όπως ξενοδοχειακά συγκροτήματα που θέλουν να μειώσουν το αποτύπωμά τους στο περιβάλλον, είναι εξαιρετική λύση. Ειδικά η αναμενόμενη 7θέσια έκδοση που ταιριάζει περισσότερο στη φιλοσοφία του ID. Buzz.

Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!