Peugeot 205: Το θρυλικό αυτοκίνητο γίνεται σήμερα 40 ετών (vid)

Peugeot 205: Το θρυλικό αυτοκίνητο γίνεται σήμερα 40 ετών (vid)

Κώστας Μπιτσικώκος
Peugeot 205: Το θρυλικό αυτοκίνητο γίνεται σήμερα 40 ετών (vid)
Το αυτοκίνητο που ξεπέρασε σε πωλήσεις τα 5 εκατομμύρια μονάδες και κέρδισε στο WRC αλλά και το Ράλλυ Παρίσι-Ντακάρ, κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις 24 Φεβρουαρίου 1983.

Λίγα αυτοκίνητα έχουν διαμορφώσει τις μάρκες που τα κατασκεύασαν όσο το 205 την Peugeot. Ένα αυτοκίνητο πόλης που έγινε το αγαπημένο όχημα για εργένηδες, ζευγάρια ακόμα και οικογένειες. Ένα αυτοκίνητο που κατέκτησε τις ειδικές διαδρομές του WRC, ακόμα και τα αφιλόξενα εδάφη του Ράλλυ Ντακάρ. Το Peugeot 205 κλείνει σήμερα 40 χρόνια ζωής, καθώς λανσαρίστηκε στις 24 Φεβρουαρίου 1983.

Από το Μ24 στο 205

Το project ονομαζόταν Μ24 και ήταν ιδέα του Ζαν Μπουαλό, μέλους του ΔΣ της Peugeot, να δημιουργηθεί ένα μικρό σε εξωτερικές διαστάσεις αυτοκίνητο, ευρύχωρο για μια οικογένεια, ελαφρύ για να μην καταναλώνει πολύ καύσιμο και ικανό να κινείται και μακριά από την πόλη. Κανείς βέβαια τότε, στα τέλη της δεκαετίας του '70 δεν περίμενε ότι το 205 θα γνώριζε τόσο μεγάλη επιτυχία.

Peugeot 205

Η σχεδίασή του έγινε εσωτερικά από τους σχεδιαστές της γαλλικής μάρκας, με τον οίκο Pininfarina να αναλαμβάνει αργότερα το 205 cabriolet. Όσον αφορά τα μηχανικά μέρη, στην Peugeot αποφάσισαν ότι το 205 θα έπρεπε να μπορεί να φιλοξενήσει από ασθενείς μέχρι ισχυρούς κινητήρες, ακόμα και αγωνιστικά μοτέρ. Έτσι το εύρος ισχύος ήταν από 40 έως 200 ίππους!

Peugeot 205

Κατά το λανσάρισμά του το 1983, ήταν δαθέσιμο με 4 κινητήρες βενζίνης και έναν diesel. Ακολούθησε το 1984 η θρυλική έκδοση GTI και το περιορισμένης παραγωγής Turbo 16, η έκδοση που ήταν αναγκαία για το ομολογκάρισμα του αγωνιστικού στο Group B.

Peugeot 205

Όταν ολοκληρώθηκε η παραγωγή του 205 το 1998 (παραδίδοντας τη... σκυτάλη στο 206), είχαν κατασκευαστεί 5.278.050 αυτοκίνητα.

Οι ημερομηνίες – σταθμοί για το Peugeot 205

24 Φεβρουαρίου 1983: Κυκλοφορεί το 5θυρο 205
1984: Λανσάρεται το τρίθυρο μοντέλο, το 205 GTI 1.6 105 ίππων, το 205 Turbo 16 και σημειώνεται η πρώτη νίκη στο WRC (Φινλανδία)
1985: Το 205 Turbo 16 κατακτά τον τίτλο στο WRC με τον Τίμο Σάλονεν, η παραγωγή στο εργοστάσιο της Μιλούζ φθάνει το 1 εκατ. μονάδες.
1986: Λανσάρεται το 205 Cabriolet, τα GTI 115 και 130 ίππων, ενώ το 205 Turbo 16 είναι και πάλι πρωταθλητής στα ράλλυ (με το Γιούχα Κάνκουνεν αυτή τη φορά).
1987: Το 205 ανανεώνεται εσωτερικά με νέο ταμπλό, το 205 Turbo 16 κατακτά τη νίκη στο Ράλλυ Παρίσι-Ντακάρ.

Peugeot 205 Paris Dakar

1988: Λανσάρεται το 205 Rallye, δεύτερη νίκη στο Παρίσι-Ντακάρ.
1989: Κυκλοφορεί η έκδοση 205 Roland Garros
1990: Πραγματοποιείται σχεδιαστικό λίφτινγκ (φώτα κ.α.), κυκλοφορεί το 205 Diesel Turbo (78 ίππων)
1993: Σταματά η παραγωγή του 205 GTI

Peugeot 205

1995: Τέλος παραγωγής και για το 205 Cabriolet
1998: Το 205 αντικαθίσταται στη γκάμα της Peugeot από το 206.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!