Ποιες μάρκες θα μπορούν να πωλούν αυτοκίνητα βενζίνης και μετά το 2035

Κώστας Μπιτσικώκος
Ποιες μάρκες θα μπορούν να πωλούν αυτοκίνητα βενζίνης και μετά το 2035
Στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης υπάρχουν και ορισμένες εξαιρέσεις.

Με την πρόσφατη έγκριση από το Ευρωκοινοβούλιο της συμφωνίας που είχε επιτευχθεί με την Κομισιόν λίγους μήνες πριν, έγινε το καθοριστικό βήμα για την απαγόρευση από το 2035 της πώλησης συμβατικών επιβατικών αυτοκινήτων (με κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου) στο έδαφος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Απομένει η τυπική έγκριση της συμφωνίας από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, πριν δημοσιευτεί στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Από την 1η Ιανουαρίου εκείνου του έτους, στα κράτη-μέλη της ΕΕ δεν θα μπορούν να πωλούνται νέα επιβατικά και μικρά βαν που δεν θα είναι ηλεκτρικά ή υδρογόνου. Στόχος είναι να μειωθούν κατά 100% οι εκπομπές ρύπων από τις συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων, σε σύγκριση με το 2021. Παράλληλα τίθεται και ενδιάμεσος στόχος για το 2030, με μείωση εκπομπών CO2 κατά 55% για τα επιβατικά αυτοκίνητα και κατά 50% για τα βαν.

Ποιες μάρκες εξαιρούνται της απαγόρευσης

Όπως στις περισσότερες περιπτώσεις έτσι και στη συγκεκριμένη απόφαση υπάρχουν ορισμένες εξαιρέσεις:

Οι κατασκευαστές μικρού αριθμού οχημάτων ετησίως – από 1.000 έως 10.000 για αυτοκίνητα και από 1.000 έως 22.000 για βαν – μπορούν να λάβουν χρονική παράταση μέχρι το τέλος του 2035. Σε αυτή την κατηγορία εντάσσεται (με τα σημερινά δεδομένα τουλάχιστον) η Lamborghini που το 2022 πούλησε 9.233 αυτοκίνητα. Όχι όμως και η Ferrari, που ξεπέρασε πέρυσι τα 13.000 αυτοκίνητα.

Όσοι κατασκευάζουν λιγότερα από 1.000 αυτοκίνητα ετησίως θα συνεχίσουν να εξαιρούνται του μέτρου, θα μπορούν δηλαδή να κατασκευάζουν και να διαθέτουν αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σε αυτή την κατηγορία είναι η Bugatti, η οποία κατασκευάζει κάθε έτος διψήφιο αριθμό αυτοκινήτων.

Η γαλλική μάρκα πάντως θα περάσει σύντομα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, καθώς θα λανσάρει το πρώτο της υβριδικό μοντέλο. Στη συνέχεια θα δούμε και την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Bugatti, χάρη στη στρατηγική συνεργασία της με την κροατική Rimac.

Bugatti Mistral

Photo Credits: Bugatti

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!