Formula 1: Το κλειδί ήταν η διαχείριση των ενδιάμεσων ελαστικών

Πάνος Σεϊτανίδης
Formula 1: Το κλειδί ήταν η διαχείριση των ενδιάμεσων ελαστικών
Ο Μαξ Φερστάπεν είχε το πάνω χέρι στην Ιαπωνία, με όποιο τύπο ελαστικών της Pirelli κι αν χρησιμοποιούσε. Όμως ειδικά με τα intermediate, δεν είχε αντίπαλο.

Το Grand Prix της Ιαπωνίας ή έστω όσο από αυτό έγινε, είχε έναν ξεκάθαρο πρωταγωνιστή: τον Μαξ Φερστάπεν. Ο 25χρονος κυριάρχησε πλήρως στη Σουζούκα και με τον Σαρλ Λεκλέρ να πέφτει τελικά τρίτος λόγω ποινής, εξασφάλισε και μαθηματικά τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο του.

Ο Ολλανδός ήταν το ίδιο ταχύς, ανεξαρτήτως συνθηκών και κατά συνέπεια, ελαστικών. Ο οδηγός της Red Bull Racing, πήρε την pole που ήταν η 5η του μέσα στο 2022, σε στεγνό οδόστρωμα. Κατάφερε να διατηρήσει το προβάδισμα στον αγώνα χρησιμοποιώντας τα P Zero Cinturato Blue βρόχινα ελαστικά, με κλειδί την προσέγγιση της πρώτης στροφής αφού η αντίδρασή του όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα δεν ήταν ιδανική.

Οι στρατηγικές

Ο Φερστάπεν πήκε στα πιτ μερικούς γύρους μετά την επανεκκίνηση και έβαλε τα Cinturato Green ενδιάμεσα ελαστικά. Την ίδια στιγμή άλλαξε και ο Λεκλέρ της Scuderia Ferrari. Ο οδηγός της Red Bull Racing διατήρησε το προβάδισμα και άρχισε να ανοίγει τη διαφορά με εντυπωσιακό ρυθμό, τερματίζοντας με προβάδισμα 27 δευτερολέπτων μετά από μόλις 28 γύρους. Ιδανική παράσταση σε έναν αγώνα που τον έχρισε ξανά Παγκόσμιο Πρωταθλητή.

Grand Prix Ιαπωνίας 2022

Με έναν τόσο μικρό αγώνα, που εκκίνησε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας υπό βρόχινες συνθήκες η στρατηγική ήταν μονόδρομος. Δεν υπήρχαν πολλά περιθώρια διαφοροποίησης. Ωστόσο, κάποιοι οδηγοί διατήρησαν τα βρόχινα ελαστικά περισσότερο από άλλους. Η πλειοψηφία άλλαξε σε ενδιάμεσα ελαστικά μετά από λίγους γύρους, ελπίζοντας να κερδίσει θέσεις αλλά και να εκμεταλλευτεί πιθανή εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Αυτό δεν έγινε τελικά πράξη. Πέντε οδηγοί σταμάτησαν περισσότερες από μια φορές.

Σεμπάστιαν Φέτελ και Φερνάντο Αλόνσο

Απ’ όσους έκαναν δυο αλλαγές, πιο ψηλά τερμάτισε ο Φερνάντο Αλόνσο που ήταν έβδομος για λογαριασμό της Alpine, δίνοντας μάλιστα μία σπουδαία μάχη με τον Σεμπάστιαν Φέτελ στο φινάλε.

Τι λέει η Pirelli

Για όσα έγιναν στον δέκατο-όγδοο αγώνα του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, μίλησε ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίζολα: «Το ιαπωνικό Grand Prix ήταν τελικά ένας αγώνας σπριντ 40 λεπτών γιατί το νερό της βροχής επηρέασε τόσο την ορατότητα, που δεν μπορούσε να διεξαχθεί ο αγώνας. Οι συνθήκες καθόρισαν και τη στρατηγική που ακολούθησαν οι οδηγοί. Η εκκίνηση πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας υποχρέωσε όλους τους οδηγούς να βάλουν βρόχινα ελαστικά. Όμως φάνηκε ξεκάθαρα, πως τα ενδιάμεσα ελαστικά ήταν αυτά που ταίριαζαν καλύτερα στις συνθήκες. Αποδίδουν εξαιρετικά, σε ασταθείς συνθήκες διατηρώντας εντυπωσιακό ρυθμό. Αποδείχτηκε καθοριστική η προσεκτική διαχείριση των εμπρός ελαστικών. Οι οδηγοί έδειξαν προς το τέλος του αγώνα τις ικανότητές τους, με τα φθαρμένα ενδιάμεσα ελαστικά. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους εκπληκτικούς Ιάπωνες φιλάθλους, επιτέλους είδαν έναν αγώνα σπριντ γεμάτο δράση, έχοντας δείξει μεγάλη υπομονή. Ακόμη μια φορά έδειξαν το πάθος και την αφοσίωσή τους στη Formula 1 παραμένοντας στη θέση τους παρά την κακοκαιρία. Τους αξίζει ο θαυμασμός και η στήριξή μας».

Grand Prix Ιαπωνίας 2022

Τα επόμενα Grand Prix

Οι ομάδες ταξιδεύουν τώρα στη Δύση, για τρεις αγώνες στην Αμερικάνικη Ήπειρο. Ξεκινώντας από το Circuit of the Americas στο Τέξας των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, με απόσταση μόλις μίας εβδομάδας μάχονται στο Οτοντρόμο Ερμάνος Ροντρίγκεζ στο Μεξικό (μέσα σε επτά μέρες) και δυο βδομάδες μετά πάνε στη Βραζιλία. Καθώς η (προγραμματισμένη για το FP2 της Ιαπωνίας) δοκιμή ελαστικών του 2023 ακυρώθηκε λόγω βροχής, προγραμματίστηκε εκ νέου για το Μεξικό. Ένα παρόμοιο τεστ είναι επίσης προγραμματισμένο για το FP2 στο Όστιν.

Circuit of the Americas

Φωτογραφίες: Pirelli, Red Bull Content Pool, 900esu2/Twitter

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!