Test Ride ZERO S: Απλά και ηλεκτρικά

Νίκος Γιαννούλας
Test Ride ZERO S: Απλά και ηλεκτρικά
Η αμερικανική ZERO μας συστήνει έναν νέο τρόπο να κινούμαστε στην πόλη αλλά και μακριά από αυτή.

Η αμερικανική ZERO, η οποία αντιπροσωπεύεται στη χώρα μας από την Electromove, έχει δημιουργήσει μια πλήρη γκάμα μοτοσικλετών -από μικρές adventure πόλης έως supersport- με χαρακτηριστικά που εντυπωσιάζουν.

Πρώτη φορά με τη ZERO S

Η S αποτελεί το βασικό street μοντέλο στη γκάμα της ZERO, μολαταύτα η κατασκευή της είναι ιδιαιτέρως προσεγμένη. Αισθητικά είναι minimal και πολύ απλή, στοιχείο που μάλλον αποτελεί πλεονέκτημα αναφορικά με την «αντοχή» του σχεδιασμού της στο χρόνο. Με περιφερειακά υψηλής ποιότητας, όπως αναρτήσεις της Showa, φρένα της J.Juan, ABS της Bosch (Gen 9) και ελαστικά της Pirelli, δημιουργεί προσδοκίες πολύ καλής απόδοσης.

ZERO S

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει οτιδήποτε χρειάζεται ο οδηγός και ταυτόχρονα είναι εξαιρετικά εύκολος στην ανάγνωση ακόμα και στο σκληρό φως του ελληνικού καλοκαιριού -όπως φαίνεται και στη σχετική εικόνα. Το ύψος της σέλας στα 807 χιλιοστά επιτρέπει ακόμα και σε μικρόσωμους αναβάτες να έχουν εύκολο πάτημα στην άσφαλτο, ενώ το σχετικά στενό τιμόνι ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στο σωστό μοχλό και πλάτος που δεν εμποδίζει τη διήθηση ανάμεσα στις λωρίδες.

ZERO S

Τα μαρσπιέ είναι τοποθετημένα σε σωστό ύψος και οι γωνίες των ποδιών, για αναβάτη ύψους 1,78 μέτρων, είναι ιδανικές. Προστασία από τον αέρα δεν υπάρχει, αλλά με τη μέγιστη ταχύτητα της μοτοσικλέτας να περιορίζεται στα 140 χλμ./ώρα λόγω προδιαγραφών οδήγησης με άδεια A1, αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα.

Η συγκέντρωση του βάρους των 185 κιλών χαμηλά και κοντά στο κέντρο της μοτοσικλέτας, την καθιστά πανεύκολα ελεγχόμενη τόσο εν στάσει όσο και σε ελιγμούς χαμηλής ταχύτητας. Συνολικά, η πρώτη επαφή είναι εντυπωσιακά οικεία. «Κουμπώνεις» εύκολα επάνω της και τίποτα δεν ενοχλεί ή απαιτεί συνήθεια. Διακόπτες τυπικοί, κλειδί για την ενεργοποίηση όπως έχεις συνηθίσει και η πρώτη βόλτα είναι πολύ κοντά στο να γίνει πραγματικότητα.

Πανεύκολη και προσαρμοστική

Μοτοσικλέτες χωρίς συμπλέκτη υπάρχουν και άλλες, ωστόσο δεν είναι κάτι που οι αναβάτες έχουν συνηθίσει. Να λοιπόν ένα σημείο προσαρμογής για το αριστερό χέρι. Το οποίο αντίθετα με τα scooter που επίσης είναι αυτόματα αλλά έχουν το πίσω φρένο στη θέση της μανέτας του συμπλέκτη, εδώ δεν έχει καμία εργασία να εκτελέσει, πέραν της χρήσης των φλας.

ZERO S

Σε αντίθεση με τις μικρές μοτοσικλέτες του ανταγωνισμού, η ZERO έχει τρία προγράμματα οδήγησης, τα εξής δύο, Eco και Sport. Το τρίτο το δημιουργεί ο οδηγός κατά βούληση, μέσω εφαρμογής στο κινητό του τηλέφωνο. Η παραπάνω δυνατότητα, αποτελεί το ένα μόνο μέρος της προσαρμοστικότητας της ZERO S. Πολύ σημαντικό, αλλά όχι το μόνο. Το άλλο αφορά στις αναρτήσεις της Showa, με το ανεστραμμένο πιρούνι και καλάμια των 41 χιλιοστών εμπρός και με μονό αμορτισέρ piggy-back πίσω. Πλήρως ρυθμιζόμενες σε προφόρτιση ελατηρίου, απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς, έρχονται στα μέτρα κάθε αναβάτη και κάθε χρήσης.

Προσωπικά δεν μπήκα στον κόπο να ασχοληθώ μαζί τους καθώς δούλευαν εξαιρετικά κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Αν λοιπόν υποθέσουμε ότι έχουμε βρει το ιδανικό set up, η βόλτα μπορεί να ξεκινήσει. Όχι όμως μέσω κάποιου πρατηρίου υγρών καυσίμων, αλλά βγάζοντας το S από την... πρίζα. Στην οποία, αν είναι οικιακή, θα χρειαστεί περίπου 9 και κάτι ώρες φόρτισης.

ZERO S

Πρωτόγνωρα όλα τα παραπάνω για τον κόσμο της μοτοσικλέτας, η έκπληξη όμως δεν έχει έρθει ακόμα. Και δεν είναι άλλη από την απόδοση της S. Παρότι στην ονομασία της αναφέρεται το 11 kW, από τη δυνατότητά της να οδηγείται με άδεια κατηγορίας Α1, η μοτοσικλέτα αποδίδει 59 ίππους ισχύος και -το κυριότερο- 109 Nm ροπή, νούμερο ασύλληπτο για οποιαδήποτε άλλη μοτοσικλέτα αντίστοιχης ισχύος με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Τι σημαίνουν τα νούμερα της απόδοσης; Πολύ απλά, ότι ανοίγεις το γκάζι και αν το οδόστρωμα έχει καλή ποιότητα ασφάλτου, εκτοξεύεσαι εμπρός με εντυπωσιακό τρόπο. Ακόμα περισσότερο πρωτόγνωρες όμως είναι οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις εν κινήσει, από τα 40 ας πούμε έως τα 100 χλμ./ώρα.

ZERO S

Χωρίς θόρυβο, χωρίς κραδασμούς, χωρίς δράματα γενικά, μπορεί να πιαστείς εύκολα εξαπίνης, κινούμενος με 2 ή 3 φορές την πρέπουσα για τις συνθήκες ταχύτητα. Να λοιπόν ένα σημείο που ενθουσιάζει μεν, χρήζει της απαραίτητης προσοχής και συνήθειας δε.

Σε γλιστερή άσφαλτο ή σε βρεγμένο δρόμο, καλό θα είναι κανείς να επιλέγει το πρόγραμμα λειτουργίας Eco, καθώς η έλλειψη traction control μπορεί να οδηγήσει τον αμύητο στην τεράστια ροπή του ηλεκτρικού κινητήρα σε υπερβολές.

Αν γνωρίζεις πως να χειριστείς αυτά τα εκπληκτικά χαρακτηριστικά απόδοσης, απολαμβάνεις ένα υπέροχο αίσθημα ασφάλειας στο δρόμο, το οποίο ενισχύεται από την εξαιρετική πρόσφυση των ελαστικών Pirelli Diablo Rosso II με πλάτος 110 χιλ. εμπρός και 140 πίσω, σε ζάντες διαμέτρου 17 ιντσών. Ταυτόχρονα, η λειτουργία της ανάρτησης είναι ενδοτική, ωστόσο σε σβέλτη οδήγηση στις στροφές η αίσθηση είναι εξαιρετική, χωρίς ταλαντώσεις ή περίεργες αντιδράσεις.

Πόσο μακριά πάει η ZERO S;

Το σύνηθες ερώτημα που αφορά κάθε ηλεκτρικό όχημα και έχει να κάνει με την αυτονομία ή την εμβέλεια κίνησης με μια φόρτιση της μπαταρίας αν προτιμάτε, είναι και στην περίπτωση της ZERO S κυρίαρχο. Εντός της πόλης, τα περισσότερα από 250 χιλιόμετρα, χάρη στο εξαιρετικό και πολύ πρακτικό σύστημα ανάκτησης ενέργειας, αρκούν για να γυρνά κανείς όλη μέρα και νύχτα στους δρόμους. Σε μικτή χρήση, η εμβέλεια είναι στη σφαίρα των 150 – 200 χιλιομέτρων, ενώ σε χρήση αυτοκινητοδρόμου ή επαρχιακού, υπολογίστε αυτονομία μεταξύ 100 και 150 χιλιομέτρων.

ZERO S

Από τα παραπάνω λοιπόν είναι προφανές ότι με συγκρατημένη χρήση στο γκάζι, το ZERO S δεν θα πει όχι σε μικρά ταξίδια. Σε αστική και περιαστική χρήση ωστόσο είναι εκπληκτικά απολαυστικό, εύχρηστο και αγχολυτικό, τόσο που πραγματικά δεν θες ποτέ να γυρίσεις πίσω σε δίκυκλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Aξίζει όσο κοστίζει ;

Η τιμή της ZERO S στα 17.770 είναι πασιφανώς τσουχτερή, ακόμα και με την επιδότηση των 1.300 ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», ωστόσο δεν είναι αυτή που φαίνεται. Φράση κλισέ, αλλά στην περίπτωσή της είναι πέρα για πέρα αντικειμενική. Με σχεδόν μηδενικές ανάγκες συντήρησης και ελάχιστη κατανάλωση ενέργειας, η ZERO S απαιτεί κλάσμα του κόστους χρήσης μιας συμβατικής μοτοσικλέτας. Έτσι μετά από χρόνια χρήσης, ο αναβάτης της S κερδίζει, όταν αυτός οποιασδήποτε άλλης μοτοσικλέτας δίνει -και μάλιστα όλο και περισσότερα κάθε χρόνο.

ZERO S

Αν λοιπόν θέλετε μια μοτοσικλέτα συνώνυμο της πρακτικότητας, της απόλαυσης, του δυναμισμού και της αποστασιοποίησης από μηχανικούς, ενώ ταυτόχρονα το κόστος αγοράς δεν είναι το νούμερο ένα κριτήριο επιλογής, τότε η ZERO S πρέπει να φιγουράρει πολύ ψηλά στη λίστα των πιθανών αγορών σας.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!