Formula 1: Από τα ενδιάμεσα στα σλικ κι από εκεί στη νίκη

Πάνος Σεϊτανίδης
Formula 1: Από τα ενδιάμεσα στα σλικ κι από εκεί στη νίκη
To Grand Prix της Σιγκαπούρης περιελάμβανε μερικές κρίσιμες αποφάσεις σχετικά με τις επιλογές ελαστικών.

O Σέρχιο Πέρεζ πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στην αγωνιστική διαδρομή της Μαρίνα Μπέι, ολοκληρώνοντας μία αλάνθαστη παράσταση στο πλαίσιο του Grand Prix της Σιγκαπούρης.

Όμως η επιτυχία στον δέκατο-έβδομο γύρο του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος δεν βασίστηκε μόνο στην οδήγηση του Μεξικανού αλλά και στις στρατηγικές επιλογές της ομάδας του – της Red Bull Racing.

Ο παράγοντας καιρός

Η εκκίνηση του αγώνα στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής καθυστέρησε 65 λεπτά, λόγω της έντονης νεροποντής που είχε προηγηθεί. Όμως η αγωνιστική διαδρομή παρέμεινε βρεγμένη και γι’ αυτό, στην εκκίνηση όλα τα μονοθέσια χρησιμοποιούσαν τα ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato με το πράσινο χαρακτηριστικό διακριτικό. Η αλλαγή σε σλικ ελαστικά ήρθε μετά τα μισά του αγώνα.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας

Η παράδοση που θέλει κάθε Grand Prix στη Σιγκαπούρη να έχει τουλάχιστον μία εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, συνεχίστηκε. Συνολικά είχαμε δύο κανονικά αυτοκίνητα ασφαλείας κι άλλα τρία εικονικά!

Pirelli

Όμως καμία από αυτές τις διακοπές στην κανονική ροή του αγώνα, δεν έφερε τα πάνω-κάτω όπως είχε συμβεί σε άλλες περιπτώσεις. Η πρώτη εμφάνισή του ήρθε στον έβδομο γύρο αλλά κανείς δεν άλλαξε ελαστικά. Μετά είχαμε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας στον 21ο γύρο. Τότε ο οδηγός της Mercedes, Τζορτζ Ράσελ, ήταν ο πρώτος που έβαλε σλικ ελαστικά και συγκεκριμένα την P Zero κίτρινη μέση γόμα. Οι άλλες ομάδες ακολούθησαν πανομοιότυπη στρατηγική από ενδιάμεσα ελαστικά σε σλικ με μέση γόμα.

Οι διαφορετικές στρατηγικές

Μοναδικές εξαιρέσεις ήταν ο Ντάνιελ Ρικιάρντο της McLaren και ο Βάλτερι Μπότας της Alfa Romeo, που επέλεξαν την P Zero κόκκινη μαλακή γόμα. Επίσης η McLaren επέλεξε διαφορετικές στρατηγικές για τους δυο οδηγούς της, που επισκέφτηκαν το pit lane από μια φορά: Ο Λάντο Νόρις έβαλε τη μέση γόμα ενώ ο Ρικιάρντο τη μαλακή. Το αποτέλεσμα ήταν να τερματίσουν στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα δίνοντας σημαντικούς βαθμούς στην Βρετανική ομάδα που πέρασε τέταρτη στους κατασκευαστές.

Πάντως και πριν τα σλικ, το δίδυμο της McLaren ήταν αυτό που αξιοποίησε με τον καλύτερο τρόπο τα ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato με τα πράσινα διακριτικά, συμπληρώνοντας μ’ αυτά τη μεγαλύτερη απόσταση: 36 γύρους.

Pirelli

Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Μαξ Φερστάπεν, εκκίνησε όγδοος, έπεσε δωδέκατος στον πρώτο γύρο αλλά τελικά σκαρφάλωσε στην έβδομη θέση. Ο οδηγός της Red Bull Racing έκανε δυο αλλαγές τη μια μετά την άλλη! Έβαλε τη μέση γόμα στον 35ο γύρο και την μαλακή γόμα πέντε γύρους αργότερα.

Όσο για τους οδηγούς της Haas, Κέβιν Μάγκνουσεν και Μικ Σουμάχερ, έκαναν από δυο αλλαγές και είχαν διαφορετικές στρατηγικές: Τερμάτισαν στην 12η και 13η θέση χρησιμοποιώντας αντίστοιχα μέση και μαλακή γόμα στα τελευταία τους stint, με τον Γερμανό να κατηγορεί τον Ράσελ που έμεινε εκτός βαθμών.

Τι λέει η Pirelli

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Μάριο Ίζολα, είπε σχετικά: «Τα Cinturato ενδιάμεσα ελαστικά έδειξαν πόσο αξιόπιστα είναι στον αγώνα. Παρότι ο ρυθμός φθοράς ήταν υψηλός, η απόδοσή τους ήταν εξαιρετική για μεγάλο αριθμό γύρων, όπως ακριβώς το περιμέναμε. Αυτό οφείλεται στα δεδομένα που συγκεντρώσαμε στις κατατακτήριες δοκιμές. Όπως είδαμε και το Σάββατο χρειάστηκε αρκετή ώρα για να στεγνώσει η διαδρομή καθώς λίμναζε νερό στην επιφάνεια του οδοστρώματος. Από τη στιγμή που άρχισε να στεγνώνει, η πίστα άλλαξε μορφή με τους οδηγούς να επιλέγουν τα σλικ ελαστικά. Η πλειοψηφία των ομάδων επέλεξε την P Zero κίτρινη/μέση γόμα η οποία προσέφερε βέλτιστη ισορροπία ανάμεσα στην απόδοση, στην εύκολη προσέγγιση σε θερμοκρασία λειτουργίας και στην διάρκεια. Οι οδηγοί έπρεπε να δείχνουν ιδιαίτερη προσοχή για να μην πατήσουν εκτός γραμμής και να αποφύγουν την απώλεια θερμότητας από τα νερά που έψυχαν τα ελαστικά και τα έβγαζαν από το παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας. Η επιστροφή στη Σιγκαπούρη μπροστά σε τόσους χιλιάδες θεατές έδειξε τι πραγματικά είναι η Formula 1, ήταν ένα θεαματικό Σαββατοκύριακο».

Grand Prix Σιγκαπούρης 2022

Φωτογραφίες: Mercedes-AMG F1, Red Bull Content Pool, Pirelli

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!