Formula 1: «Επίθεση» Φέτελ στον Πρόεδρο της Ιταλίας

Πάνος Σεϊτανίδης
Formula 1: «Επίθεση» Φέτελ στον Πρόεδρο της Ιταλίας
Οι περιβαλλοντικές ευαισθησίες του Γερμανού οδήγησαν σε σχόλια κατά του Προέδρου της γειτονικής χώρας, Σέρτζιο Ματαρέλα.

Μπορεί το Grand Prix της περασμένης Κυριακής να αποτέλεσε μία πραγματική γιορτή για την Ιταλία, ωστόσο έδωσε αφορμές για διαμάχες περιβαλλοντικού χαρακτήρα. Κι αφού μιλάμε για περιβάλλον, είναι προφανές πως κάπου εδώ μπαίνει στην εξίσωση το όνομα του Σεμπάστιαν Φέτελ.

Ο Γερμανός άσκησε έντονη κριτική και μίλησε με σκληρά λόγια απευθυνόμενος στον Πρόεδρο της Ιταλίας, Σέρτζιο Ματαρέλα. Πράγμα που παρασκηνιακά έχει γεννήσει πολλές εντάσεις.

Η γιορτή των Ιταλών

Αφορμή αποτέλεσαν οι παραδοσιακές πτήσεις αεροσκαφών πάνω από το grid μερικά λεπτά πριν από την εκκίνηση του αγώνα που σηματοδότησε τη συμπλήρωση 100 χρόνων λειτουργίας της θρυλικής Μόντσα.

Οι Ιταλοί ήθελαν αν το γιορτάσουν και αφού δεν τους σταμάτησε ούτε ο θάνατος της Βασίλισσας Ελισσάβετ, δεν περίμεναν πως θα υπήρχε στην πορεία κάποιο άλλο εμπόδιο.

Grand Prix Ιταλίας 2022

Έτσι λοιπόν, προγραμμάτισαν και πραγματοποίησαν κανονικά τις πτήσεις που ναι μεν χάρισαν μοναδικές εικόνες αλλά πήγαιναν κόντρα στο ρεύμα της εποχής.

Τι προκάλεσε την έκρηξη του Φέτελ

Ως γνωστόν, με τη Formula 1 να στοχεύει σε μηδενικούς ρύπους το 2020 και βάσει της σταδιακής προσπάθειας μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του σπορ μέσω μίας συγκεκριμένης στρατηγικής, οι πτήσεις πάνω από τις πίστες έχουν πλέον απαγορευτεί.

Εξαίρεση αποτελούν το εμβληματικό ακροβατικό σμήνος των Red Arrows στο πλαίσιο του Grand Prix Μεγάλης Βρετανίας και εκείνο των Frecce Tricolori, στο πλαίσιο του Grand Prix Ιταλίας.

Grand Prix Ιταλίας

Για τον Φέτελ το (μεγάλο) πρόβλημα δεν ήταν τα εννέα B-339 που πέταξαν πάνω από την πίστα του Ιταλικού Βορρά. Το πρόβλημα ήταν πως στο δεύτερο πέρασμα, συνόδευαν ένα μεγάλο επιβατικό αεροσκάφος – πράγμα που δεν εναρμονίζεται με την εξαίρεση.

Κι όσες φορές έχουμε δει τέτοια αεροσκάφη, όπως για παράδειγμα στο Μπαχρέιν με τη Gulf Air, πετούσαν με βιώσιμα καύσιμα περνώντας το μήνυμα της αλλαγής.

Όσα είπε ο Φέτελ για τον Πρόεδρο της Ιταλίας

Όταν λοιπόν μετά το τέλος του Grand Prix της Κυριακής ο Φέτελ ρωτήθηκε για το μέλλον του αγώνα κι αν πρέπει αν παραμείνει στο καλεντάρι, δεν έχασε την ευκαιρία να στρέψει τη συζήτηση στο θέμα που ήθελε εκείνος.

Σέρτζιο Ματαρέλα

«Ελπίζω η Μόντσα να παραμείνει στο καλεντάρι αλλά ελπίζω να σταματήσουν και τα περάσματα με τα αεροπλάνα. Άκουσα πως ο Πρόεδρος της Ιταλίας επέμενε σε αυτό! Είναι 100 χρονών άρα ίσως του είναι δύσκολο να αφήσει στην άκρη τέτοιους εγωισμούς. Ο αγώνας πιστεύω πως πρέπει να μείνει στο καλεντάρι. Είναι μία σπουδαία πίστα, με σπουδαία ατμόσφαιρα αλλά τα περάσματα με τα αεροπλάνα… Μας είχαν υποσχεθεί πως αυτό δεν θα συμβεί ξανά. Όμως φαίνεται πως ο πρόεδρος είχε άλλη γνώμη και η Formula 1 ενέδωσε. Κι αυτό παρά τις πινακίδες που βρίσκονται περιμετρικά της πίστας και αναφέρονται σε συγκεκριμένους στόχους τους οποίους έχει θέσει το σπορ για να κάνει τον κόσμο ένα καλύτερο μέρος. Η Formula 1 δεν θα έπρεπε να επηρεάζεται. Όταν θέτεις ένα στόχο, δεν γίνεται να πηγαίνεις σε χώρες και να κάνεις πράγματα που θα σε εμποδίσουν να πετύχεις το στόχο αυτό. Πρέπει το σπορ να μένει σταθερό στις θέσεις του», είπε ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής.

Έντονες αντιδράσεις

Παρότι το πνεύμα των λεγόμενων του 35χρονου είναι εναρμονισμένο με τη γενικότερη στάση του γύρω από θέματα που αφορούν στο περιβάλλον, τα λόγια που χρησιμοποίησε αναφερόμενος στον Πρόεδρο της Ιταλίας, προκάλεσαν αντιδράσεις στη γειτονική χώρα. Δεν αποκλείεται λοιπόν να υπάρξει συνέχεια στο θέμα.

Grand Prix Ιταλίας 2008

Κι αυτό παρότι η Ιταλία είναι ένα ξεχωριστό μέρος για τον Γερμανού. Εκεί, στη Μόντσα, κατέκτησε το 2008 με τη Scuderia Toro Rosso την πρώτη του νίκη στον μαγικό κόσμο της Formula 1 (σαν σήμερα, 14 Σεπτεμβρίου) ενώ από το 2015 έως και το 2020, οδηγούσε για λογαριασμό της Scuderia Ferrari.

Απογοητευτικός αγώνας

Όσο για το αγωνιστικό μέρος, η τελευταία επίσκεψη του Φέτελ στη Μόντσα ήταν απογοητευτική. Ο οδηγός της Aston Martin σημείωσε μόλις τον 17ο καλύτερο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές αλλά λόγω των ποινών άλλων οδηγών, εκκίνησε ενδέκατος.

Ωστόσο ο αγώνας του κράτησε μόλις 12 γύρους, όταν και εγκατέλειψε με πρόβλημα στο ERS της AMR22.

Σεμπάστιαν Φέτελ

Φωτογραφίες: Aston Martin F1, Scuderia Ferrari

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!