Test drive Volkswagen ID.4 First Edition VS Kia EV6 RWD Long Range: Νέοι δρόμοι

Νίκος Γιαννούλας
Test drive Volkswagen ID.4 First Edition VS Kia EV6 RWD Long Range: Νέοι δρόμοι
Με την εμφάνιση των Volkswagen ID.4 και Kia EV6, η κατηγορία των ηλεκτρικών SUV επεκτείνεται τόσο τεχνολογικά όσο και εμπορικά.

Δεν χρειάζεται να αναφερθούμε στην τεράστια εμπορική επιτυχία των SUV και Crossover αμαξωμάτων, ούτε στο γεγονός ότι κάθε κατασκευαστής βασίζει την επιβίωσή του σε αυτά. Το φαινόμενο δεν είναι σημερινό, εξελίσσεται για περισσότερο από μια δεκαετία, αλλά πλέον στη μεγάλη παρέα μπαίνουν με πολλές αξιώσεις και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Οι πολλές αξιώσεις, έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι πλέον το κόστος τους, σε σύγκριση με αντίστοιχα εξοπλισμένα και αντίστοιχης ισχύος αμαξώματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι πλέον ταυτόσημο αλλά και με τις δυνατότητές του, κυρίως σε επίπεδο ταχύτητας φόρτισης και εμβέλειας. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν την αντιπαράθεση των VOLKSWAGEN ID.4 FIRST EDITION και KIA EV6 RWD LONG RANGE από αυτά τα δεδομένα.

ev6-id.5

Βασισμένο στη νέο πλαίσιο MEB του VW Group, το ID.4 διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου 77,0 kWh κάτω από το δάπεδο και ηλεκτρικό κινητήρα 204 ίππων στον πίσω άξονα. Αντίστοιχα, το επίσης πισωκίνητο KIA EV6 RWD LONG RANGE διαθέτει μπαταρία των 77,4 kWh, και έναν κινητήρα 229 ίππων.

Παράλληλοι δρόμοι

Βλέπουμε λοιπόν εδώ ότι τόσο το πλαίσιο MEB του ID.4, όσο και το E-GMP του EV6 ακολουθούν την ίδια λογική μηχανολογικής συγκρότησης. Επίσης και τα δύο διαθέτουν τις συστοιχίες των ταυτόσημης περίπου χωρητικότητας μπαταριών στο πάτωμα.

Το E-GMP του ομίλου Hyundai έχει κάποια πιο προηγμένα χαρακτηριστικά, όπως το ηλεκτρικό κύκλωμα μέγιστης τάσης 800V, με δυνατότητα φόρτισης έως 350 kW. Σε αυτή την περίπτωση η φόρτιση από το 10-80% της χωρητικότητας της μπαταρίας ολοκληρώνεται σε μόλις 18 λεπτά. Επίσης, το EV6 προσφέρει τη δυνατότητα V2L (Vehicle to Load), η οποία με απλά λόγια σημαίνει ότι μπορεί να παρέχει ρεύμα σε εξωτερικές ηλεκτρικές συσκευές από τη θύρα φόρτισής του με τον κατάλληλο αντάπτορα, με ισχύ έως 3,6 kW. To ID.4 έχει τη δυνατότητα να φορτίζει με μέγιστο τα 125 kW. Αν βρεθεί τέτοιος φορτιστής, τότε μπορεί να ανακτήσει έως το 80% του ρεύματος της μπαταρίας από 10%, σε περίπου μισή ώρα.

ev6-id.5

Σήμερα, όπου το σύνολο σχεδόν των διαθέσιμων δημόσιων φορτιστών δεν ξεπερνούν σε ισχύ τα 50 kW, ίσως δεν έχουν νόημα τα παραπάνω. Ωστόσο, σε μερικά χρόνια όπου θα υπάρχουν υπέρ ταχείας φόρτισης σημεία, το EV6 θα έχει σαφές πλεονέκτημα.

Αμφότερα τα μοντέλα, σε αστική χρήση έχουν εμβέλεια που μπορεί να φτάσει -και να ξεπεράσει στην περίπτωση του EV6- τα 500 χιλιόμετρα, ενώ στον αυτοκινητόδρομο μια εμβέλεια της τάξης των 300 χιλιομέτρων με σταθερή ταχύτητα 120-130 χλμ./ώρα ή πιο συνήθης, με λειτουργία κλιματισμού.

Σε επίπεδο διαστάσεων βλέπουμε μικρές αλλά καθοριστικές διαφορές στα δύο μοντέλα, καθώς το ID.4 έχει μήκος 4,58 και πλάτος 1,85 μέτρα, ενώ το EV6 4,68 και 1,88 αντίστοιχα. Αυτό που τα διαφοροποιεί αρκετά είναι το ύψος, καθώς στο EV6 είναι 1,55 μέτρα, ενώ στο ID.4 1,64. Έτσι, μαζί με το μεγαλύτερο πλάτος, το EV6 τονίζει τον crossover, ενώ το ID.4 τον SUV χαρακτήρα του.

ev6-id.5

Αμφότερα είναι εντυπωσιακά, μια μια πολύ πιο αφαιρετική προσέγγιση το γερμανικό μοντέλο και με πια πιο high tech το κορεατικό. Το τι αρέσει στον καθένα είναι φυσικά υποκειμενικό, ωστόσο αμφότερα τραβούν τα βλέμματα. Πάντως με το EV6 ακούσαμε επιφωνήματα για «καινούριο Tesla» έως και «ηλεκτρική Porsche».

Η ηλεκτρική φύση και των δύο μοντέλων που αφήνει αρκετές χωροταξικές ελευθερίες στους σχεδιαστές, έχει αποδώσει και στις δύο περιπτώσεις εξαιρετικά άνετες, φωτεινές και πρακτικές καμπίνες, σε συνδυασμό με την πεντάθυρη διαμόρφωση. Δεν λείπουν όμως και αρκετές διαφορές.

Διαφορετικές προσεγγίσεις

Παραδόξως -σε σχέση με τα όσα είχαμε συνηθίσει επί δεκαετίες στον παρελθόν- η αίσθηση στο εσωτερικό του EV6 είναι πιο πολυτελής από αυτή του ID.4. Τόσο τα υλικά, όσο επίσης η σχεδίαση αλλά και η επιλογή μιας μεγάλης κυρτής οθόνης 12,3'' στον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, είναι τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά. Βλέπετε ως πίνακα οργάνων η Volkswagen επέλεξε μια μινιόν οθόνη 5,3 ιντσών, με πολύ βασικές πληροφορίες και χωρίς τη δυνατότητα διαμόρφωσης.

ev6-id.5

Από την άλλη πλευρά, η αίσθηση που αναδίδει το ταμπλό του ID.4 είναι πιο μίνιμαλ και χαλαρωτική. Σε επίπεδο πρακτικότητας και εργονομίας τα δύο αυτοκίνητα ικανοποιούν απόλυτα. Μόνο πρόβλημα στο ID.4 η λειτουργία των πίσω παραθύρων από κοινούς διακόπτες με τα εμπρός και στο EV6 το ύψος της αιωρούμενης κονσόλας ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα, που δεν αφήνει το χέρι να εισχωρήσει εύκολα στο μεγάλο χώρο που κρύβει από κάτω.

Τα συστήματα multimedia υλοποιούνται και στα δύο αυτοκίνητα μέσω μεγάλων ψηφιακών οθονών αφής, 12,3 ιντσών στο EV6 -και μάλιστα κυρτής- και προαιρετικά 12 ιντσών στο ID.4. Αμφότερα έχουν τη δυνατότητα σύνδεσης με κινητά, συστήματα πλοήγησης και εύκολα κατανοητά interface. Το EV6 έχει ένα επιπλέον πάνελ κάτω από τον οθόνη, το οποίο παίζει διττό ρόλο ρυθμίσεων για το σύστημα κλιματισμού ή το ησοχύστημα, μέσω διακόπτη αφής. Στο ID.4 τα πάντα γίνονται μέσω της οθόνης.

Για την επιλογή της κίνησης -και όχι των σχέσεων μετάδοσης καθώς αμφότερα έχουν μια εμπρός-, υπάρχει περιστροφικός διακόπτης και στα δύο αυτοκίνητα. Στο ID.4 ωστόσο είναι τοποθετημένος σε εξαιρετικά προσιτή και πρακτική θέση περιμετρικά του τιμονιού, ενώ στο EV6 στο κέντρο της κονσόλας. Ένα ακόμα πλεονέκτημα του ID.4 είναι ο αισθητήρας βάρους στο κάθισμα του οδηγού, που δίνει τη δυνατότητα άμεσης εκκίνησης με την επιλογή του D, χωρίς να χρειάζεται να πατηθεί σχετικό κουμπί έναρξης λειτουργίας, όπως στο EV6.

Σε επίπεδο χώρων, πέντε ενήλικες θα βρουν μια άνετη θέση εντός και των δύο αυτοκινήτων. Για τις αποσκευές ωστόσο, το ID.4 προσφέρει 543 λίτρα όγκο, έναντι των 520 του EV6.

ev6-id.5

Εξοπλιστικά, τόσο η Kia όσο και η VW, διαθέτουν διάφορα επίπεδα, ενώ αρκετά πακέτα και στοιχεία προαιρετικού εξοπλισμού φροντίζουν για την εξατομίκευση του κάθε μοντέλου. Σε επίπεδο ασφάλειας και τα δύο αυτοκίνητα έχουν κατακτήσει την ανώτατη διάκριση του EuroNCAP, ενώ στο βασικό τους εξοπλισμό είναι γεμάτα με συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, συστήματα στάθμευσης, αισθητήρες και κάμερες.

Τόσο για τους επιβάτες όσο και για τον οδηγό, η ησυχία και η χαλάρωση που εξασφαλίζουν αμφότερα τα μοντέλα είναι μοναδικές και φυσικά ασύγκριτα ανώτερες συγκριτικά με οποιοδήποτε άλλο SUV της κατηγορίας τιμής τους με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Εμείς κινηθήκαμε μαζί τους για μεγάλες αποστάσεις σε ταξίδια και η εμπειρία είναι πραγματικά πρωτόγνωρη.

Energy efficiency

Σε επίπεδο επιδόσεων, το κατά 24 κιλά ελαφρύτερο EV6 (1.985 έναντι 2.109) με τους 25 περισσότερους ίππους σε σχέση με το ID.4, έχει λογικά την πρωτοκαθεδρία. Οι κατασκευαστές ανακοινώνουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα για το ID.4 και 7,3 δλ. και 185 χλμ./ώρα αντίστοιχα για το EV6. Σε καθημερινές μετακινήσεις δεν αντιλαμβάνεται κανείς τη διαφορά. Εκεί που το EV6 είναι σαφώς πιο αποτελεσματικό είναι στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, καθώς προσπερνά καταιγιστικά. Πολύ ταχύ είναι και το ID.4, ενώ και στα δύο εντυπωσιάζει η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, ειδικά συγκριτικά με το συμβατικό ανταγωνισμό.

ev6-id.5

Στην κατανάλωση, το EV6 έχει ένα μικρό προβάδισμα, ίσως και λόγω των έξι διαθέσιμων προγραμμάτων ανάκτησης ενέργειας κατά την κίνηση, έναντι δύο του ID.4. Τόσο με σταθερά υψηλή ταχύτητα όσο και μέσα στην πόλη. στο ταξίδι δύσκολα ξεπερνά τις 20 kWh/100 χλμ., ενώ μέσα στην πόλη μπορεί να πέσει και λίγο πάνω από τις 10. Κοντά βρίσκεται και το ID.4, με κατά τι όμως μεγαλύτερες τιμές. Ο οδηγός, τόσο στην περίπτωση του ID.4 όσο και σε αυτή του EV6, έχει στη διάθεσή του τέσσερα προγράμματα οδήγησης, με ιδιαίτερα διακριτή διαφορά στη λειτουργία του κινητήρα και στην απόκριση.

Διαφορές υπάρχουν και στην οδική συμπεριφορά. Το EV6 έχει σαφώς πιο σφιχτό και σπορτίφ setup, με τους πίσω τροχούς να έχουν μια μεγαλύτερη ελευθερία από το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και να συμμετέχουν ενεργά στην τοποθέτηση του αμαξώματος στις στροφές. Αντίθετα, το ID.4 είναι πιο άνετο, αλλά και λιγότερο συμμετοχικό στην οδήγηση -εξαιρουμένου του συστήματος διεύθυνσης, που έχει καλύτερη αίσθηση στο ID.4.

ev6-id.5

Σε επίπεδο φρένων και παρά την ύπαρξη ταμπούρων στους πίσω τροχούς του ID.4 οι διαφορές δεν είναι διακριτές, ενώ οι τροχοί των 20 ιντσών, με διάσταση ελαστικών 255/45 R20 και στα δύο αυτοκίνητα εξασφαλίζουν πολύ υψηλή πρόσφυση, η οποία θα «σπάσει» μόνο σε βρεγμένο οδόστρωμα ή εκτός ασφάλτου. Εντός πόλης, η εξαιρετικά ενδοτική ανάρτηση του ID.4 είναι πιο αποτελεσματική, στον ανοιχτό δρόμο όμως και σε στροφές, το EV6 οδηγείται πιο ευχάριστα.

Συνολικά, στο διάστημα που είχαμε τα δύο αυτοκίνητα στη διάθεσή μας, απολαύσαμε αγχολυτικές, ταχύτατες και άνετες διαδρομές, με τη ζυγαριά να κλίνει μια προς την πλευρά του ID.4 και μια προς την πλευρά του EV6. Τελικά, τα πράγματα έχουν ως εξής: Αν το 80% των μετακινήσεών σας γίνεται εντός αστικού ιστού και περιαστικών διαδρομών, το ID.4 θα σας προσφέρει μεγαλύτερη άνεση. Αν τα ταξίδια και οι μεγάλες καθημερινά διαδρομές είναι περισσότερα στο πρόγραμμά σας, τότε η δυνατότητα ταχύτερης φόρτισης, η συνολικά μικρότερη μέση κατανάλωση και η μεγαλύτερη ικμάδα του EV6 στις επιδόσεις και στην οδική συμπεριφορά, το προκρίνουν.

ev6-id.5

Τιμολογιακά το ID.4 των 204 ίππων στην έκδοση Pro Performance με την μπαταρία ιόντων λιθίου των 77 kWh που είναι πιο κοντά σε αυτή της δοκιμής, κοστίζει από 48.400 ευρώ, ενώ το EV6 στην έκδοση Platinum από 52.990 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, χωρίς να υπολογίζουμε το όφελος έως 8.000 ευρώ από την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!