WEC: H Peugeot θέλει να κάνει την έκπληξη στο Φούτζι

Στάθης Κοκκορόγιαννης
WEC: H Peugeot θέλει να κάνει την έκπληξη στο Φούτζι
Μία νέα πρόκληση περιμένει την Peugeot Sport στο νέο της ταξίδι στο WEC, με τη γαλλική ομάδα να ετοιμάζεται για το απαιτητικό και ιστορικό Φούτζι.

Ο πέμπτος αγώνας του WEC για το 2022 είναι γεγονός, με τις ομάδες και τους οδηγούς να ταξιδεύουν στην Ιαπωνία για τις 6 Ώρες του Φούτζι. Εκεί θα δούμε ακόμη μία συναρπαστική μάχη, με τη Peugeot να είναι μόλις στο δεύτερό της αγώνα στην επιστροφή της στα μεγάλα σαλόνια των αγώνων αντοχής. Το 9X8 Hybrid Hypercar θα έχει μία πολύ διαφορετική πρόκληση μπροστά του, έπειτα από ένα πολύ επιτυχημένο ντεμπούτο στην πίστα της Μόντσα τον περασμένο Ιούλιο.

Ο απρόβλεπτος καιρός του circuit και της περιοχής - με πιθανές ισχυρές και παρατεταμένες βροχοπτώσεις - είναι περαιτέρω άγνωστα στοιχεία για την Team Peugeot, αν και όχι για ολόκληρη την ομάδα. Μερικοί από τους οδηγούς της έχουν αγωνιστεί στο Fuji στο παρελθόν, συμπεριλαμβανομένων των Ζαν-Ερίκ Βερνί και Γκουστάβο Μενέζες, ενώ ο Λοίκ Ντιβάλ και ο Τζέιμς Ρόσιτερ πέρασαν ένα μέρος της καριέρας τους με βάση την Ιαπωνία. Τα οφέλη αυτής της εμπειρίας θα συμπληρώσουν τα δεδομένα που έχουν ήδη αποκτήσει τα πληρώματα και οι μηχανικοί από τις ώρες δουλειάς στον προσομοιωτή καθώς προσπαθούν να προετοιμαστούν όσο το δυνατόν καλύτερα για τις μοναδικές απαιτήσεις αυτής της εμβληματικής ιαπωνικής πίστας.

Peugeot 9X8 Hypercar

Έχοντας ενθαρρυνθεί από τις δυνατότητες ενός αυτοκινήτου του οποίου η πιστοποίηση (homologation) έχει πλέον καθοριστεί (που σημαίνει ότι τυχόν περαιτέρω τροποποιήσεις θα είναι αυστηρά περιορισμένες και ρυθμισμένες), τα δύο πληρώματα μπόρεσαν πρέπει πλέον να εγκλιματιστούν στους αγώνες έναντι άλλων αγωνιστικών και να συγκρίνουν το 9X8 με τα άλλα hypercars του πρωταθλήματος.

Ο τεχνικός διευθυντής της Peugeot, Ολιβιέ Ζανσονί, δήλωσε: «Χρειαζόμασταν αυτόν τον πρώτο αγώνα. Είχαμε πετύχει όσα περισσότερα μπορούσαμε στις δοκιμές, οπότε, για να ενισχύσουμε τις προετοιμασίες και την ανάπτυξή μας, είχε έρθει η ώρα να ανταγωνιστούμε άμεσα με τους αντιπάλους μας σε ένα πραγματικό περιβάλλον ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου. Συλλέξαμε πολλές πληροφορίες για το μονοθέσιο και την ομάδα. Αντιμετωπίσαμε επίσης μερικά προβλήματα που δεν είχαμε αντιμετωπίσει προηγουμένως στις δοκιμές, μερικά από τα οποία μπορέσαμε να διορθώσουμε επί τόπου, άλλα για τα οποία συνεχίζουμε να εργαζόμαστε μετά από τη Monza. Αυτή είναι μια δοκιμασμένη διαδικασία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Σε αυτό το πρώιμο στάδιο, πρέπει να σημειωθεί ότι επικεντρωνόμαστε περισσότερο στην αξιοπιστία και τις επιδόσεις παρά στη βελτίωση στρατηγικών για τους αγώνες. Αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό για ένα τέτοιο νέο project, απέναντι σε αντιπάλους που σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν περισσότερα από δέκα χρόνια εμπειρίας στον χώρο. Είμαστε όλοι άκρως ανταγωνιστικοί εδώ στην Team Peugeot Total Energies και αναγνωρίζουμε ότι τόσο το αγωνιστικό όσο και η ομάδα έχουν περιθώρια σημαντικής βελτίωσης. Ωστόσο δεν έχουμε ακόμη αντιμετωπίσει προβλήματα που δεν έχουμε μπορέσει να επιλύσουμε, οπότε αυτό είναι πολύ θετικό».

Peugeot 9X8 Hypercar

Ο Ζαν-Ερίκ Βερνιέ, που μοιράζεται το #93 9Χ8 με τους Πολ Ντι Ρέστα και Μίκελ Γένσεν, δήλωσε για τον επερχόμενο αγώνα στο Φούτζι: «Η Monza θα μπορούσε να είχε πάει καλύτερα για εμάς, αλλά αυτό ήταν απολύτως αναμενόμενο σε ένα τόσο πρώιμο στάδιο ενός φιλόδοξου project όπως αυτό. Το αυτοκίνητό μας [#93] αντιμετώπισε προβλήματα στον αγώνα που οδήγησαν στην εγκατάληψή μας. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής που ολοκλήρωσα στα ελεύθερα δοκιμαστικά, όμως, ήμασταν κοντά στην Toyota όσον αφορά τον ρυθμό, γεγονός που αποδεικνύει ότι είμαστε στο σωστό δρόμο με αυτό το μη συμβατικό αυτοκίνητο. Είμαι απόλυτα πεπεισμένος για αυτό. Ο πρώτος μας αγώνας ήταν άλλο ένα σημαντικό ορόσημο σε αυτό το συναρπαστικό ταξίδι και τώρα, για το Fuji, ο στόχος αλλάζει ξανά. Αλλά αυτό είναι που κάνει την αδρεναλίνη να τρέχει».

Ο Γκουστάβο Μενέζες, που μοιράζεται το #94 με τους Λοΐκ Ντιβάλ και Τζέιμς Ρόσιτερ, ανέφερε: «Πήραμε μεγάλη αυτοπεποίθηση από τον πρώτο μας αγώνα στην Ιταλία, γιατί έδειξε ξεκάθαρα ότι αυτό το αυτοκίνητο έχει δυνατότητες. Φυσικά υπάρχουν πολλά ακόμα που πρέπει να βελτιώσουμε, αλλά όλοι έχουμε κίνητρο για την πρόκληση που έχουμε μπροστά μας. Στη Monza, έμαθα πολλά προσωπικά και ως οδηγός. Κατάλαβα πώς συμπεριφέρεται το Peugeot 9X8 στην κίνηση και απέναντι σε άλλα Hypercars. Καθ' όλη τη διάρκεια των δοκιμών, κάναμε ένα νέο βήμα στην αξιολόγηση του τρόπου με τον οποίο τα καταφέραμε να μάθουμε πράγματα για το αυτοκίνητο . Στο Fuji, η στρατηγική παραμένει η ίδια: θα επικεντρωθούμε στο δικό μας αυτοκίνητο, στη δική μας ομάδα και στη δική μας δουλειά – και μετά θα δούμε τι καταφέραμε».

Πρόγραμμα WEC 6 Ώρες Φούτζι

Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου

05:00 - Πρώτη Περίοδος Ελεύθερων Δοκιμών

09:30 - Δεύτερη Περίοδος Ελεύθερων Δοκιμών

Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου

04:30 - Τρίτη Περίοδος Ελεύθερων Δοκιμών

08:40 - Κατατακτήριες Δοκιμές

Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου

05:00 - Αγώνας

Φωτογραφίες: Peugeot

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!