WRC: Πώς ο Λεμπ έβαλε τον Σερδερίδη στον κόσμο των ράλλυ

Στάθης Κοκκορόγιαννης
WRC: Πώς ο Λεμπ έβαλε τον Σερδερίδη στον κόσμο των ράλλυ
Ο Έλληνας οδηγός Ιορδάνης Σερδερίδης εξιστορεί τον παράξενο τρόπο με τον οποίο οι αγώνες ράλλυ έγιναν το μεγάλο του πάθος.

Οι οδηγοί αγώνων ξεκινούν από μικρή ηλικία να βρίσκονται πίσω από το τιμόνι αγωνιστικών καρτ πριν μεταβούν σε μεγαλύτερες κατηγορίες σε όλο το φάσμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αυτό όμως δεν ισχύει για τον Ιορδάνη Σερδερίδη, o οποίος θα λάβει μέρος στο προσεχές ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

Ο Έλληνας οδηγός, γεννημένος και μεγαλωμένος στο Βέλγιο, πραγματοποίησε το ντεμπούτο του σε αγώνες ράλλυ το 2012, όταν ήταν ήδη 48 ετών! Τι μπορεί να οδήγησε όμως τον Σερδερίδη στο να ασχοληθεί με ένα από τα πιο δύσκολα αθλήματα στον κόσμο σε τέτοια ηλικία; Η απάντηση ακούει στο όνομα Σεμπαστιέν Λεμπ.

Τζούρνταν Σερδερίδης

Λίγες ημέρες πριν από ον εθνικό μας αγώνα, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ο Σερδερίδης μίλησε στο WRC.com και αποκάλυψε πώς γεννήθηκε ο έρωτάς του για τους αγώνες: «Πριν από το 2012 δεν γνώριζα τίποτα για τους αγώνες ράλλυ. Ήταν Ιανουάριος, με την εταιρεία μου και το τμήμα μάνατζμεντ είχαμε οργανώσει ένα ταξίδι για drift σε μία παγωμένη λίμνη στη Σουηδία. Το απόγευμα επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο και υπήρχε ένα φορτηγό της Citroen και κάποιος ανέφερε πως ήταν για τον αγώνα του WRC. Ήμουν αργότερα μέσα στη σάουνα όταν ξαφνικά εμφανίστηκαν οι Σεμπαστιέν Λεμπ και Ντανιέλ Ελενά και κάθισαν δίπλα μας. Μετά από λίγο, η κοπέλα μου έφυγε από τη σάουνα. Ο Λεμπ μας κοίταξε και ρώτησε γιατί δεν φύγαμε κι εμείς μαζί της. Συζητούσαμε και γελάγαμε για αρκετή ώρα και την επόμενη ημέρα του είπα πως θέλω να κάνω αγώνες ράλλυ. Βρήκα έναν προπονητή, έκανα αρκετή προπόνηση στην παγωμένη λίμνη και τον ρώτησα αν είναι δυνατό να αγωνιστώ σε κανονικό αγώνα ράλι. Μου είπε πως ναι, μπορώ να το κάνω».

Ο Έλληνας οδηγός συνέχισε λέγοντας: «Ξεκίνησα από ένα πολύ χαμηλό επίπεδο στο Βέλγιο με ένα Honda Civic αλλά ήμουν πολύ αργός. Δεν γνώριζα τίποτα ούτε από τις σημειώσεις συνοδηγού, αλλά βήμα-βήμα βελτιώθηκα και σήμερα είμαι εδώ».

Τζούρνταν Σερδερίδης

Ο Σερδερίδης έχει αγωνιστεί σε 27 αγώνες του WRC, με τους 11 εξ’ αυτών να είναι στην κορυφαία κατηγορία του θεσμού. Στην καριέρα του, έχει αγωνιστεί με Citroen C3 WRC και με Ford Fiesta, ενώ εφέτος στο Ράλλυ Σαφάρι Κένυα έγινε ο πρώτος ιδιώτης που σκόραρε βαθμούς στην υβριδική εποχή του σπορ, παίρνοντας την 7η θέση στη γενική κατάταξη.

Μπορεί να περνά τον περισσότερο χρόνο του στο Λουξεμβούργο, όμως ο Σερδερίδης τονίζει πως το Ράλλυ Ακρόπολις είναι ένας αγώνας στα μέτρα του: «Έχω κάνει το Ράλλυ Βελγίου δύο ή τρεις φορές, όμως δεν είναι το στιλ μου. Το Ακρόπολις είναι περισσότερο στα μέτρα μου, γίνεται στα βουνά και συνήθως υπό στεγνές συνθήκες. Οκ, πέρυσι δεν ήταν στεγνός ο αγώνας. Όμως αν δεν βρέχει τότε είμαι πολύ πιο άνετος και ας πούμε πως μπορώ να είμαι πιο κοντά στους κορυφαίους οδηγούς».

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις

Δέκα χρόνια μετά τη συζήτηση για τους αγώνες ράλλυ στη σάουνα στο ξενοδοχείο της Σουηδίας δίπλα στην παγωμένη λίμνη, ο Σερδερίδης θα είναι teammate του Λεμπ στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Η M-Sport θα παρατάξει στο σύνολο 5 Puma Rally1 αγωνιστικά στον εθνικό μας αγώνα. Εκτός από τους αυτούς τους δύο, θα αγωνιστούν για τη βρετανική ομάδα οι Κρεγκ Μπριν, Γκας Γκρίνσμιθ και Πιέρ-Λουί Λουμπέ. Στον αγώνα ήταν προγραμματισμένο να συμμετάσχει και ο Αντριέν Φουρμό, όμως το ατύχημα που είχε στο Ράλλυ Βελγίου τον έθεσε εκτός μάχης για το Ακρόπολις.

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις

Φωτογραφίες: redbullcontentpool.com

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!