MotoGP: Η επιλογή ελαστικού «χαντάκωσε» τον Κουαρταραρό

Κώστας Παστρίμας
MotoGP: Η επιλογή ελαστικού «χαντάκωσε» τον Κουαρταραρό
Η λανθασμένη στρατηγική με το πίσω ελαστικό όλο το 3ήμερο οδήγησε στο μέτριο αποτέλεσμα.

Ο Φάμπιο Κουαρταραρό πήγε στο Σίλβερστον για το 12ο αγώνα της σεζόν ως ένα από τα φαβορί αλλά τερμάτισε το GP Μ. Βρετανίας μόλις στην 8η θέση. Ο Γάλλος αναβάτης της Yamaha και πρωτοπόρος της βαθμολογίας του πρωταθλήματος είχε κερδίσει στην ίδια πίστα πέρυσι, ωστόσο φέτος δεν κατάφερε να διεκδικήσει τη νίκη.

Ο Κουαρταραρό είχε να εκτίσει μια ποινή long lap στους πρώτους γύρους του αγώνα αλλά δεν ήταν αυτός ο λόγος, τουλάχιστον άμεσα, που έμεινε τόσο πίσω, αφού η απώλεια χρόνου δεν ήταν πολύ μεγάλη. Όταν όμως επέστρεψε στην πίστα μετά την ποινή και βρέθηκε στην 6η θέση, η θερμοκρασία του πίσω ελαστικού του ανέβηκε πολύ, η απόδοσή του έπεσε και ο Γάλλος όχι απλώς δεν μπορούσε να προσπεράσει αλλά έχανε τη μία θέση μετά την άλλη.

Το λάθος που έκανε ο Κουαρταραρό και η Yamaha εντοπίζεται στην επιλογή της μεσαιας γόμας για το πίσω ελαστικό της M1, ενώ η σκληρή γόμα θα ταίριαζε καλύτερα στις συνθήκες. Όμως το λάθος δεν έγινε την Κυριακή αλλά και τις 3 ημέρες, καθώς ο Κουαρταραρό όλο το 3ήμερο στις ελεύθερες δοκιμές δεν έκανε ούτε ένα γύρο με το σκληρό ελαστικό, και φυσιολογικά δεν ήταν μέσα στις επιλογές του για τον αγώνα. Από τους 75 γύρους που συμπλήρωσε πριν από τον αγώνα, στους 58 είχε το μεσαίο πίσω ελαστικό και στους άλλους 17 το μαλακό. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι και οι 7 αναβάτες που τεράτισαν μπροστά από τον αναβάτης της Yamaha είχα το σκληρό πίσω ελαστικό στις μοτοσικλέτες τους.

Ο ίδιος ο Κουαρταραρό αναγνώρισε το λάθος μετά τον αγώνα: «Δεν δοκιμάσαμε καθόλου το σκληρό πίσω ελαστικό. Κάναμε λάθος. Σε αυτές τις συνθήκες ήταν πολύ σημαντικό να έχουμε αυτό το ελαστικό. Πίστευα ότι στο long lap θα έχανα πιο πολύ χρόνο αλλά τελικά δεν ήταν τόσο άσχημα. Αλλά τελικά το πίσω ελαστικό ήταν πολύ κακό και πίσω από άλλους αναβάτες δεν μπορείς να οδηγήσεις τη μοτοσικλέτα μας. Ήταν ένας εφιάλτης. Όταν υπάρχει μόνο μια μοτοσικλέτα μπροστά δεν είναι μεγάλο το πρόβλημα αλλά όταν είναι περισσότεροι το πίσω ελαστικό υπερθερμαίνεται και χάνει σε απόδοση. Με το σκληρό ελαστικό τα πράγματα θα ήταν καλύτερα αλλά είναι εύκολο να το λες μετά τον αγώνα».

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!