Test drive KIA EV6 Long Range AWD GT Line: To the future

Νίκος Γιαννούλας
Test drive KIA EV6 Long Range AWD GT Line: To the future
Το πρώτο μοντέλο της KIA που κατασκευάζεται ως αμιγώς ηλεκτρικό μπαταρίας και επίσης το πρώτο που κατακτά το βαρύτιμο τίτλο του ευρωπαϊκού Car Of The Year

Το KIA EV6 είναι ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, σχεδιασμένο και κατασκευασμένο όπως κανένα άλλο της κορεατικής μάρκας. Αυτό από μόνο του θα μπορούσε να αποτελεί το μόνο λόγο μεγάλων προσδοκιών. Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Οι σχεδιαστές και οι τεχνικοί της KIA δημιούργησαν ένα αυτοκίνητο το οποίο ενσωματώνει τις αισθητικές και τεχνολογικές καινοτομίες του μέλλοντος της μάρκας και όχι μόνο. Διότι η αυτοκινητοβιομηχανία συνολικά κινείται ακριβώς στον ίδιο δρόμο, τουλάχιστον μηχανολογικά.

kia ev6

Για να αντιληφθούμε τη σημαντικότητα του KIA EV6 πρέπει να ξεκινήσουμε από μέσα, δηλαδή από όλα αυτά τα σημαντικά στοιχεία τεχνολογίας που δεν φαίνονται. Το EV6 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, βασισμένο στο ολοκαίνουριο πλαίσιο Electric-Global Modular Platform (EGMP) και αποτελεί την πρώτη φάση της μετάβασης της Kia στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης με το motto «Movement that inspires».

Εργαστήριο εφαρμοσμένης τεχνολογίας

Με την τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα του αυτοκινήτου, για το χαμηλότερο δυνατό κέντρο βάρους και τη βελτιστοποίηση των δυναμικών χαρακτηριστικών
οδήγησης, επιτεύχθηκε ταυτόχρονα και μια σχεδόν ιδανική κατανομή των μαζών, με αναλογία αναλογία 53:47 εμπρός και πίσω. Επίσης, το πάτωμα στο χώρο επιβατών είναι εντελώς επίπεδο, τόσο εμπρός όσο και πίσω. Το EV6 διαθέτει τον πρώτο παγκοσμίως μαζικής παραγωγής Integrated Drive Axle (IDA) που ενσωματώνει το ρουλεμάν και τον άξονα μετάδοσης σε ένα σύνολο, με στόχο την εξάλειψη των τριβών του άξονα μετάδοσης κίνησης, των συνδέσεων των ρουλεμάν τροχού και την αυξημένη ακαμψία.

kia ev6

Το EV6 είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία του με σύστημα φόρτισης 400 και 800V, που καθιστά δυνατή την επαναφόρτιση της μπαταρίας από το 10% έως το 80% σε μόλις 18 λεπτά της ώρας, με μέγιστη ισχύ φόρτισης τα 250 kW. Επίσης διαθέτει ενσωματωμένη μονάδα ελέγχου φόρτισης (ICCU), που επιτρέπει τη λειτουργία V2L (Vehicle to Load) ισχύος έως και 3,6 kW. Έτσι, μέσω ενός απλού αντάπτορα που μετατρέπει το εξωτερικό βύσμα φόρτισης σε πρίζα, το EV6 μπορεί να φορτίζει από οικιακές και ηλεκτρονικές συσκευές, έως άλλα ηλεκτρικά οχήματα.

kia ev6

Εν ολίγοις το KIA EV6 είναι ένα εργαστήριο εφαρμοσμένης τεχνολογικής καινοτομίας και προφανώς οι σχεδιαστές της μάρκας θέλησαν να αποδώσουν αυτή τη διάσταση και στην αισθητική του μοντέλου. Έτσι, το EV6 είναι επίσης το πρώτο μοντέλο της μάρκας στο οποίο βρίσκει εφαρμογή η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «Opposites United», η οποία εμπνέεται από τις αντιθέσεις που υπάρχουν στη φύση και την ανθρωπότητα, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις. Με μήκος 4,695 μέτρα, πλάτος 1,89 και μεταξόνιο 2,9 μέτρα, το EV6 κατατάσσεται σαφώς στην κατηγορία D και έχει crossover χαρακτήρα χάρη στο πεντάθυρο αμάξωμα και στην απόσταση στων 16 εκατοστών από το έδαφος. Αισθητικά παρουσιάζει δύο όψεις, μια πιο επιθετική αλλά και συμβατική στο εμπρός μέρος και μια πιο κομψή και αντικομφορμιστική στο πίσω.

Εμφάνιση που ξεχωρίζει

Το σίγουρο είναι ότι δεν περνά απαρατήρητο, ενώ ήταν το πρώτο αυτοκίνητο εδώ και πολλά χρόνια για το οποίο σχεδόν κανείς από τους ενδιαφερόμενους δεν μάντεψε τη μάρκα. Σε συνδυασμό με το νέο logo της KIA, οι περιστασιακοί θαυμαστές του το ονομάτιζαν συχνότερα ως Tesla και σπανιότερα ως κάτι γερμανικό ή ιαπωνικό. Εμείς, γνωρίζοντας την ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη του κορεατικού group τα τελευταία χρόνια, δεν εκπλαγήκαμε ούτε από το κορυφαίο επίπεδο συναρμογής και ποιότητας υλικών του εσωτερικού, τη φουτουριστική σχεδίαση και φυσικά τις δύο τεράστιες οθόνες των 12,3 ιντσών, που παίζουν το ρόλο του πίνακα οργάνων και του κέντρου χειρισμού του συστήματος πολυμέσων. Οι οποίες έχουν τοποθετηθεί σε οριζόντια διάταξη και με κλίση προς τον οδηγό.

kia ev6

Αμφότερες έχουν πολύ καλή ανάλυση, φωτεινότητα και αντίθεση, ενώ συμπληρώνονται και από ένα σύστημα head up display επαυξημένες πραγματικότητας, το οποίο προβάλλει στο παρμπρίζ και επομένως μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού πολλές χρήσιμες ενδείξεις και κυρίως αυτές του GPS. Εννοείται βέβαια ότι η οθόνη πολυμέσων είναι αφής, ενώ υποστηρίζεται και από διακόπτες για την ταχύτερη πρόσβαση στα διάφορα υπό μενού. Πολύ ωραία προσθήκη αποτελούν οι διακόπτες αφής στο πάνελ κάτω από το σύστημα πολυμέσων, που εναλλάσσονται σε shortcuts για τον κλιματισμό ή για τα διάφορα βασικά μενού του συστήματος. Συμπληρώνεται δε από δύο περιστροφικούς διακόπτες εκατέρωθεν, για την ένταση του ηχοσυστήματος και την εναλλαγή των σταθμών του ραδιοφώνου ή των μουσικών κομματικών από άλλες πηγές.

Υπερπλήρης εξοπλισμός

Στην έκδοση GT-Line της δοκιμής μας, ο εξοπλισμός είναι πληρέστατος, με μια εκτεταμένη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, 7 αερόσακους, αυτόματο σύστημα στάθμευσης και 360 view, cruise control με αυτόματη διατήρηση σταθερής ταχύτητας από τα προπορευόμενα οχήματα και stop & go, σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού και αυτόματης μεγάλης σκάλας, κλιματισμό δύο ζωνών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, ηλεκτρικό άνοιγμα θύρας χώρου αποσκευών, περσίδες αερισμού πίσω επιβατών και δεκάδες ακόμα στοιχεία. Επίσης, στον τομέα της συνδεσιμότητας υπάρχουν όλες οι κλασικές δυνατότητες ενσωμάτωσης smartphones, αλλά και μέσω της εφαρμογής Kia Connect.

kia ev6

Συνολικά το εσωτερικό είναι αφαιρετικό, ενώ τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί περιλαμβάνουν οικολογικές vegan δερμάτινες επενδύσεις και αρκετά πλαστικά μέρη από ανακύκλωση. Λόγω του επίπεδου πατώματος και του μεγάλου πλάτους πέντε επιβάτες θα ταξιδέψουν με άνεση, ενώ πολλοί και μεγάλοι είναι οι χώροι για τοποθέτηση καθημερινών αντικειμένων. Το μόνο αρνητικό στοιχείο της εργονομίας αφορά στο χώρο κάτω από την αιωρούμενη κεντρική κονσόλα, όπου υπάρχει το περιστροφικό χειριστήριο της μετάδοσης. Αυτός, παρότι είναι μεγάλος, απαιτεί πολύ σκύψιμο και μια περίεργη γωνία στα χέρια για να είναι προσβάσιμος.

kia ev6

Για τις αποσκευές το EV6 προσφέρει έως και 520 λίτρα όγκου σε πενταθέσια διάταξη, ωστόσο η κλίση του πίσω παρμπρίζ και ο σχετικά ρηχός χώρος, επηρεάζει αρνητικά την εκμετάλλευση έως το ύψος της οροφής. Αντίθετα, ο εμπρός χώρος αποσκευών των 20 λίτρων (52 στις εκδόσεις 2WD), δίνει λύση για την τοποθέτηση των καλωδίων φόρτισης και την άμεση πρόσβαση σε αυτά, όταν ο χώρος αποσκευών είναι πλήρως κατειλημμένος.

Άνεση και ποιότητα κύλισης

Η άνεση που εξασφαλίζει η ανάρτηση είναι εξαιρετική, χάρη στη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω αλλά και στα προηγμένα αμορτισέρ, που διαθέτουν ένα δεύτερο έμβολο ρύθμισης της απόσβεσης επαναφοράς. Ταυτόχρονα, χαρακτηριστική είναι η ησυχία στο εσωτερικό, κάτι που ισχύει για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και για το EV6 περισσότερο. Ο οδηγός, στην έκδοση Long Range AWD, έχει στη διάθεσή του 325 ίππους ισχύος και 605 Nm ροπή. Θηριώδη νούμερα, που μπορούν να μετατρέψουν -και το κάνουν- το αυτοκίνητο σε βολίδα. Για την κλασική επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα αρκούν μόλις 5,2 δλ., ενώ και οι εν κινήσει επιταχύνσεις είναι καταιγιστικές, Για παράδειγμα, αρκούν μόλις 2,7 δλ. για να επιταχύνει το αυτοκίνητο από τα 60 έως τα 100 χλμ./ώρα. Η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 188 χλμ./ώρα. Τα οποία μπορεί να φαντάζουν λίγα για αυτοκίνητο 325 ίππων, είναι όμως υπέρ αρκετά για να σας εξασφαλίσουν ένα μαγευτικό βράδυ στο αυτόφωρο.

kia ev6

Η μεγάλη ισχύς αλλά κυριότερα η τεράστια ροπή, μεταφέρεται στους τροχούς χωρίς άγχος χάρη στην προηγμένη τετρακίνηση πρωτίστως, αλλά και στο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και της δυναμικής συμπεριφοράς. Ιδιαίτερα για τη μετάδοση της κίνησης, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο πίσω κινητήρας λειτουργεί ως ο βασικός με τον μπροστινό να εμπλέκεται όταν απαιτείται επιπρόσθετη ισχύς ή καλύτερη πρόσφυση. Πιο συγκεκριμένα, το EV6 AWD διαθέτει ένα ένα σύστημα ενεργοποίησης αποσύνδεσης (Disconnector Actuator System ή DAS) με στόχο να εξασφαλίζει πάντα την ομαλή μετάβαση από την πίσω κίνηση (RWD) στην τετρακίνηση (AWD) χωρίς αυτό να γίνεται αντιληπτό. Το σύστημα ενεργοποιεί της κίνηση στους μπροστινούς τροχούς μέσα σε 0,4 δευτερόλεπτα και προσαρμόζεται αυτόματα και ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Ταυτόχρονα διατηρώντας κατά βάση σε χρήση μόνο τον πίσω κινητήρα, βελτιώνει την αυτονομία έως και 8%.

kia ev6

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή σου τέσσερα προγράμματα λειτουργίας, τα Eco, Normal, Sport και Snow, έξι επίπεδα ανάκτησης ενέργειας που ρυθμίζει μέσω των paddles στο τιμόνι, την επιλογή auto αλλά και το i-Pedal, όπου μέσω του γκαζιού και μόνο το αυτοκίνητο επιτυγχάνει τη μέγιστη δυνατή ανάκτηση -με αντίστοιχα έντονη πέδηση, έως και την πλήρη στάση. Εμείς προτιμήσαμε το τελευταίο και το πρόγραμμα οδήγησης Normal, εκτός λίγων περιπτώσεων όπου ήταν απαραίτητες ακαριαίες προσπεράσεις και επιλέξαμε το sport. Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειώσουμε ότι ο σχετικός διακόπτης επιλογής είναι στο τιμόνι, επιτρέποντας την άμεση εναλλαγή ακόμα και εν κινήσει.

Μεγάλη εμβέλεια

Σε στροφές σε γλιστερό οδόστρωμα, ο οδηγός μπορεί να αντιληφθεί την κατά κύριο λόγο μετάδοση της κίνησης πίσω, με ένα ελαφρύ άνοιγμα της τροχιάς (υπερστροφή), η οποία όμως διορθώνεται αυτόματα και βοηθά στην ευελιξία του EV6 σε ορεινούς και στενούς δρόμους. Η εκμετάλλευση ωστόσο της μεγάλη ισχύος δεν είναι το πρωτίστως ζητούμενο στην περίπτωση του EV6. Τόσο το σύστημα διεύθυνσης που δίνει έμφαση στην άνεση παρά στην ακριβή πληροφόρηση, όσο επίσης το μέγεθος αλλά και το βάρος του αυτοκινήτου, δεν συνηγορούν στις σπορ απολαύσεις, αλλά στα ταχύτατα ταξίδια.

kia ev6

Αυτά μας οδηγούν στο πιο καυτό ίσως ζήτημα που αφορά στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δεν είναι άλλο από την αυτονομία -ή την εμβέλεια κίνησης- με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας. Η KIA υπόσχεται για το EV6 της δοκιμής μια μέση εμβέλεια 484 χιλιομέτρων με μέση κατανάλωση 18 kWh. Η πραγματικότητα μας δίνει μια μέση κατανάλωση σε ταξίδι της τάξης των 22 - 23 kWh με ταχύτητες στα νόμιμα πλαίσια, που σημαίνουν ότι με την μπαταρία των 77,4 kWh το αυτοκίνητο μπορεί να καλύψει άνετα πλέον των 300 χιλιομέτρων, έχοντας και ένα ασφαλές υπόλοιπο ενέργειας της τάξης του 20% περίπου.

kia ev6

Στην πόλη ή σε επαρχιακό δίκτυο η κατανάλωση μειώνεται στις περίπου 18,5 kWh, που σημαίνει ότι πλέον η αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση ξεπερνά οριακά τα 400 χιλιόμετρα. Τα παραπάνω κατατάσσουν αυταπόδεικτα το νέο KIA EV6 στην κατηγορία των λειτουργικών οικογενειακών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία μπορούν πολύ άνετα να πραγματοποιήσουν και μεγάλα ταξίδια, με μια μόνο ολιγόλεπτη ενδιάμεση φόρτιση -τουλάχιστον όταν οι ταχυφορτιστές με ισχύ πλέον των 100 kW γίνουν πραγματικότητα.

kia ev6

Με το νέο EV6 η KIA μπαίνει στα χωράφια των premium οικογενειακών ηλεκτρικών. Σίγουρα το όνομα δεν είναι εδραιωμένο σε αυτά, ωστόσο η τεχνολογία αιχμής, η αισθητική, η ποιότητα αλλά και η απόδοση του μοντέλου δεν αφήνουν αμφιβολία ότι ο στόχος επετεύχθη. Εξαιρετικό σε πολλά σημεία και με ελάχιστα έως ανούσια αρνητικά στοιχεία, το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι ένα πολύ αξιόλογο οικογενειακό GT. Υπό αυτό το πρίσμα, οι 50.190 ευρώ του κόστους με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» να περιλαμβάνεται -όπως επίσης και ένα επιπλέον κίνητρο από την αντιπροσωπεία ύψους 2.000 ευρώ- μόνο ως συμφέρουσες μπορούν να κριθούν. Μάλιστα αν ο υποψήφιος ιδιοκτήτης δεν επιθυμεί την κορυφαία έκδοση εξοπλισμού της δοκιμής, μπορεί να αποκτήσει το ΚΙΑ EV6 LONG RANGE AWD από 46.990 ευρώ, ή χωρίς την τετρακίνηση και με 229 ίππους, από 41.990 ευρώ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!