Ψηφιακή μεταβίβαση οχημάτων και myAuto: Οι νέες υπηρεσίες για τους οδηγούς

Ψηφιακή μεταβίβαση οχημάτων και myAuto: Οι νέες υπηρεσίες για τους οδηγούς
Τα Υπουργεία Υποδομών & Μεταφορών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης παρουσίασαν δύο νέες υπηρεσίες που διευκολύνουν την καθημερινότητα των πολιτών.

Την απλούστευση των διαδικασιών για την μεταβίβαση αυτοκινήτων και μοτοσικλετών παρέχει η νέα ψηφιακή υπηρεσία που είναι ήδη διαθέσιμη μέσω του gov.gr. Παράλληλα, η νέα υπηρεσία myAuto προσφέρει στους ιδιοκτήτες πλήρη εικόνα για τα οχήματα που έχουν στην κατοχή τους, αλλά και πληροφόρηση, όπως την ημερομηνία του επόμενου τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ).

Την παρουσίαση των νέων υπηρεσιών έκαναν οι Υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης και ο Υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, στο «Μουσείο Αυτοκινήτου», στο κέντρο της Αθήνας. «Στόχος μας είναι να θέσουμε τη χώρα σε κίνηση»», δήλωσε ο κ. Πιερρακάκης. Έκανε μάλιστα γνωστό ότι την Πέμπτη 14/7 που τέθηκε σε ισχύς η υπηρεσία, έγιναν δύο μεταβιβάσεις οχημάτων.

Ψηφιακή μεταβίβαση οχημάτων

Η διαδικασία ψηφιακής μεταβίβασης αφορά όσους θέλουν να πουλήσουν το ιδιωτικής χρήσης (ΙΧ) όχημά τους, δηλαδή αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες. Πλέον όλη η διαδικασία γίνεται μέσω υπολογιστή στο gov.gr, χωρίς να απαιτείται φυσική παρουσία σε καμία υπηρεσία του δημοσίου.

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις:

  • Να είναι φυσικά πρόσωπα τόσο ο πωλητής όσο και ο αγοραστής (όχι εταιρείες).
  • Να μεταβιβαστεί το 100% της κυριότητας του ΙΧ οχήματος (επιβατικό ή και δίκυκλο), το όχημα να είναι σε κίνηση (να μην έχουν κατατεθεί οι πινακίδες) και να μην υπάρχουν οφειλές τελών κυκλοφορίας.
  • Να υπάρχει Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) σε ισχύ ή το όχημα να μην έχει ακόμα υποχρέωση για έκδοση Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (για οχήματα κάτω των 4 ετών).
  • Να μην υπάρχει παρακράτηση κυριότητας του οχήματος ή σε περίπτωση που υπάρχει να είναι μεγαλύτερη των 7 ετών από την ημερομηνία χορήγησης της άδειας κυκλοφορίας.
  • Να μην υπάρχει καταχωρημένος στην άδεια κυκλοφορίας κάποιος από τους κωδικούς παρατηρήσεων (003, 004, 005, 008, 023, 024, 030, 037, 039, 048, 064, 080, 084, 090, 092, 093, 097, 128, 133, 134, 135, 176, 178, 179, 182).
  • Να μην υπάρχει άλλη αίτηση σε εξέλιξη για το συγκεκριμένο όχημα.

Τα βήματα της διαδικασίας

Ο πωλητής επιλέγει το όχημα αποκλειστικής κατοχής του, που θέλει να μεταβιβάσει και αυτόματα από την εφαρμογή ελέγχονται οι απαιτούμενες προϋποθέσεις για να συνεχιστεί η διαδικασία.

Επιλέγει τη Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφέρειας που θα σταλεί η αίτηση και καταχωρεί τον ΑΦΜ του αγοραστή.

Ο αγοραστής λαμβάνει ενημέρωση με γραπτό μήνυμα (sms) και μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) για να εισέλθει στην εφαρμογή, να αποδεχτεί τη συναλλαγή και να δηλώσει αν θα παραλάβει ο ίδιος ή εκπρόσωπος του την νέα άδεια κυκλοφορίας.

Αγοραστής και πωλητής, με την ολοκλήρωση της αίτησης, λαμβάνουν αυτόματα στη Θυρίδα πολίτη βεβαίωση υποβολής αιτήματος και πλήρωσης των προϋποθέσεων μεταβίβασης της κυριότητας του οχήματος η οποία φέρει τα χαρακτηριστικά ασφαλείας του gov.gr.

Με τη βεβαίωση αυτή ο αγοραστής μπορεί να ασφαλίζει και να κυκλοφορεί εντός της Ελληνικής επικράτειας το υπό μεταβίβαση όχημα για χρονικό διάστημα 30 ημερών.

Ο αγοραστής προσέρχεται στη Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφέρειας που δηλώθηκε στην αίτηση για την παραλαβή της νέας άδειας κυκλοφορίας προσκομίζοντας:

Την τρέχουσα άδεια κυκλοφορίας του οχήματος (συμπληρωμένη και υπογεγραμμένη και από τους δύο)

Το αποδεικτικό εξόφλησης των τελών αδείας και μεταβίβασης του οχήματος.

Χρειάζονται:

οι προσωπικοί κωδικοί πρόσβασης στο Taxisnet (αφού πρώτα γίνει εγγραφή στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ), ώστε να επιβεβαιωθεί ο αριθμός κινητού τηλεφώνου)

ο ΑΦΜ του αγοραστή (αφορά τον πωλητή)

Υπηρεσία myAuto

Η είσοδος στη συγκεκριμένη υπηρεσία, η οποία είναι επίσης διαθέσιμη μέσω του gov.gr, γίνεται μέσω κωδικών TAXISnet. Εκεί συγκεντρώνονται όλες οι πληροφορίες που διαθέτει η δημόσια διοίκηση για κάθε όχημα.

Οι πληροφορίες που παρουσιάζονται είναι:

  • τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας
  • αν το όχημα είναι σε κίνηση / ακινησία ή έχει κλαπεί
  • στοιχεία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας
  • το αποτέλεσμα του Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) και η ημερομηνία του επόμενου ελέγχου
  • στοιχεία ασφάλισης

Οι πληροφορίες του οχήματος παρουσιάζονται ανά πηγή πληροφοριών (μητρώα του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, της Ελληνικής Αστυνομίας και του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων).

Η υπηρεσία αποτελεί τον ηλεκτρονικό φάκελο αυτοκινήτου στον οποίο σταδιακά θα προστίθενται και νέες πληροφορίες.

Τα επόμενα βήματα στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών

Ένα θέμα που η πολιτεία καλείται να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά είναι ο μεγάλος αριθμός ανασφάλιστων οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι πρόκειται για ένα τεράστιο ζήτημα. «Πολύ σύντομα θα το αντιμετωπίσουμε και αυτό», είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Παράλληλα προχωρά το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης (Μ.Υ.Φ.Α.Η.), όπου συγκεντρώνονται όλα τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Καθώς ο σχετικός χάρτης ανανεώνεται συνεχώς, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούν να βλέπουν πληροφορίες για τους σταθμούς, όπως το κόστος χρέωσης αλλά και αν υπάρχει κίνηση στο σημείο.

Ο κ. Καραμανλής είπε ότι στόχος στους αυτοκινητοδρόμους είναι να υπάρχει ένας σταθμός φόρτισης ανά 60 χλμ, όμως δεν υπάρχει ακόμα η ενεργειακή δυνατότητα του δικτύου για ισχυρούς ταχυφορτιστές. «Είναι κάτι που εξετάζουμε με το ΔΕΔΔΗΕ».

Από την πλευρά του, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, ανέφερε ότι ακολουθεί η αυτοματοποίηση του συστήματος ελέγχου συμπεριφοράς οδηγών, του λεγόμενου «point system». Έτσι τόσο οι αρχές όσο και οι οδηγοί θα γνωρίζουν σε πραγματικό χρόνο τους βαθμούς ποινής.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!