Nissan Ariya: Οδηγήσαμε στη Στοκχόλμη το νέο ιαπωνικό ηλεκτρικό crossover

Nissan Ariya: Οδηγήσαμε στη Στοκχόλμη το νέο ιαπωνικό ηλεκτρικό crossover

Κώστας Παστρίμας
Nissan Ariya: Οδηγήσαμε στη Στοκχόλμη το νέο ιαπωνικό ηλεκτρικό crossover
Αποστολή στη Σουηδία: Με το Ariya η Nissan συνεχίζει την παράδοση που έχει χτίσει στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

H Nissan είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Παρότι στο κοινό υποσυνείδητο εξακολουθεί -λανθασμένα- να φέρει την ταμπέλα της «συντηρητικής» μάρκας, εντούτοις έχει προσφέρει μερικές από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες καινοτομίες ευρείας παραγωγής, με μεγάλο αντίκτυπο διεθνώς.

Μια τέτοια ήταν το Nissan Leaf της πρώτης γενιάς, με τους Ιάπωνες να τολμούν να βάλουν στην παραγωγή ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο την ώρα που για τους υπόλοιπους κάτι τέτοιο έμοιαζε αδιανόητο. Με βάση αυτήν την παράδοση στην ηλεκτροκίνηση, η Nissan παρουσιάζει τώρα το πιο ώριμο από τα ηλεκτρικά της μοντέλα, το Ariya.

nissan ariya

Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του Nissan Ariya έγινε στη Σουηδία, μαζί με εκείνη του Qashqai e-POWER, για το οποίο έχετε ήδη διαβάσει εδώ, και το gMotion by Gazzetta ήταν εκεί για να γνωρίσει από κοντά για πρώτη φορά το πολυαναμενόμενο ηλεκτρικό crossover των Ιαπώνων.

Συνταγή που κερδίζει

Κάτι άλλο που ξέρουν καλά στη Nissan είναι ο σχεδιασμός επιτυχημένων crossover αμαξωμάτων, σε μια κατηγορία που ουσιαστικά δημιούργησαν με την εμφάνισης της πρώτης γενιάς του Qashqai. Το Ariya πατά πάνω σε αυτές τις στέρεες βάσεις με επιτυχία. Ενσωματώνει αυτό που οι άνθρωποι της Nissan αποκαλούν «Διαχρονικός ιαπωνικός φουτουρισμός» τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Κοιτάζοντας το Ariya καταλαβαίνεις αμέσως ότι βλέπεις ένα Nissan, καθώς ακολουθεί τη σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας, αλλά ταυτόχρονα αντιλαμβάνεσαι ότι είναι ένα σχήμα εντελώς φρέσκο. Καθώς βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα, τη CMF-EV, που έχει εξελιχθεί από τη Nissan για να φιλοξενήσει τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της συμμαχίας, ακολουθεί σχεδιαστικά το δικό του δρόμο. Επιβάλλεται με τη σχετικά ψηλή φιγούρα του και τις έντονες και ισορροπημένες γραμμές του αμαξώματος.

nissan ariya

Στους δρόμους της Στοκχόλμης, όπου κυκλοφορούν πολλά ηλεκτρικά οχήματα από όλες τις μάρκες, αρκετές φορές το Ariya βρέθηκε δίπλα σε κάποιο από τα γνωστά και προβεβλημένα μοντέλα της διεθνούς αγοράς και στις περισσότερες περιπτώσεις το νέο ιαπωνικό crossover ήταν εκείνο που γινόταν επίκεντρο της προσοχής. Άλλωστε, με διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4,595/1,850/1,660 μέτρα και μεταξόνιο 2,775 ξεχωρίζει και ως φυσική παρουσία στο δρόμο.

Ευρυχωρία, ποιότητα και τεχνολογία

Τα οφέλη της νέας πλατφόρμας γίνονται ακόμα πιο φανερά στο εσωτερικό του Ariya. Η σχεδιαστική φιλοσοφία φέρνει στο επίκεντρο την ευρυχωρία, την ποιότητα και την άνεση και η αίσθηση αυτή ενισχύεται με λύσεις όπως η κεντρική κονσόλα, που μπορεί να μετακινηθεί ηλεκτρικά κατά 15 εκατοστά για να αυξήσει το χώρο είτε για τους εμπρός είτε για τους πίσω επιβάτες. Όπως στην πλειονότητα των ηλεκτρικών, τα καθίσματα είναι τοποθετημένα σχετικά ψηλά, αφού στο πάτωμα βρίσκονται οι μπαταρίες. Αυτό προσφέρει άπλετη θέα προς τα έξω και μόνο ο χώρος για τα κεφάλια των πολύ ψηλών επιβατών δεν μοιάζει απεριόριστος, στις εκδόσεις με την πανοραμική γυάλινη οροφή. Όσο για τις αποσκευές, υπάρχουν διαθέσιμα 468 λίτρα, που πέφτουν στα 415 στην τετρακίνητη έκδοση.

nissan ariya

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλής ποιότητας και δίνουν μια σχεδόν preimium αίσθηση, ενώ ξεχωρίζουν οι απτικοί (haptic) διακόπτες, που συνδυάζουν την αίσθηση των πλήκτρων αφής με εκείνη των μηχανικών κουμπιών – ένας συνδυασμός που στην πράξη δουλεύει άψογα και γίνεται αμέσως πανεύκολο να τα χειριστείς.

Στο ταμπλό δεσπόζουν οι δύο μεγάλες οθόνες των 12 ιντσών, που είναι τοποθετημένες η μία δίπλα στην άλλη. Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, ευκρινής και με πλήθος χρήσιμων πληροφοριών. Δίπλα βρίσκεται η οθόνη αφής μέσα από την οποία γίνεται η χρήση του συστήματος infotainment. Μπροστά στα μάτια τους οδηγού, επίσης, υπάρχει ένα μεγάλο και έγχρωμο head up display. Υπάρχουν φυσικά όλα άπειρα συστήματα ασφάλειας και άνεσης για να κάνουν τη ζωή των επιβατών ευκολότερη.

nissan ariya

Για παράδειγμα, το Intelligent Route Planner υπολογίζει την καλύτερη διαδρομή με βάση διάφορους παράγοντες σε πραγματικό χρόνο, όπως η κυκλοφορία, οι συνθήκες του δρόμου, η διαθεσιμότητα του σταθμού φόρτισης και το ποσοστό ενέργειας που έχει απομείνει στην μπαταρία. Παράλληλα, η εφαρμογή NissanConnect Services έχει τη δυνατότητα να κλειδώνει / ξεκλειδώνει τις πόρτες από απόσταση. Διατίθενται επίσης ασύρματο Apple CarPlay και ενσύρματο Android Auto.

Κινητήρες και μπαταρίες

Το Nissan Ariya θα είναι διαθέσιμο σε τρεις βασικές διαμορφώσεις, είτε δικίνητο είτε τετρακίνητο. Η «βασική» έκδοση εφοδιάζεται με έναν κινητήρα απόδοσης 160 kW (218 ίπποι) και 300 Nm ροπής και μια μπαταρία ιόντων-λιθίου ωφέλιμης χωρητικότητας 63 kWh. Ο συνδυασμός αυτός δίνει αυτονομία που ξεπερνά οριακά τα 400 (403) χιλιόμετρα και επιτάχυνση 7,5 δευτ. για το 0-100 χλμ/ώρα, με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει στα 160 χλμ./ώρα.

Το επόμενο «σκαλοπάτι» είναι μια μεγαλύτερη μπαταρία, χωρητικότητας 87 kWh, που για να αντιμετωπιστεί το αυξημένο βάρος συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 178 kW (242 ίππων) και επίσης 300 Nm ροπής, με τις επιδόσεις να είναι σχεδόν πανομοιότυπες με την προηγούμενη έκδοση, όχι όμως και η αυτονομία, που ανεβαίνει στα 530 χιλιόμετρα.

nissan ariya

Τα πράγματα σοβαρεύουν όταν περνάμε στην κορυφαία τετρακίνητη έκδοση, που ονομάζεται e-4ORCE, πάλι με την μπαταρία των 87 kWh. Εδώ προστίθεται ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα και η συνολική απόδοση ανεβαίνει στα 225 kW (306 ίπποι) και η ροπή στα 600 Nm. Ο αντίκτυπος στις επιδόσεις είναι μεγάλος, καθώς το 0-100 χλμ/ώρα γίνεται πλέον σε 5,7 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 200 χλμ/ώρα. Η αυτονομία αντίστοιχα, όπως είναι φυσιολογικό και αναμενόμενο, πέφτει λίγο, στα 500 χιλιόμετρα.

Όλες οι εκδόσεις θα έχουν τη δυνατότητα φόρτισης στα 22 kW με εναλλασσόμενο ρεύμα και ταχυφόρτισης με μέγιστη ισχύ 130 kW, που σημαίνει ότι ο χρόνος που απαιτείται για να φτάσει η μπαταρία από το 20% στο 80% είναι περίπου 30 λεπτά.

Μια ολοκληρωμένη λύση

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την δικίνητη (προσθικίνητη) έκδοση με την μπαταρία των 63 kWh. Οι διαδρομές περιλάμβαναν διαφορετικά κομμάτια δρόμου, που μας έφεραν μέσα στο κέντρο της πόλης, στο ημιαστικό περιβάλλον γύρω από αυτήν, σε στενούς επαρχιακούς δρόμους αλλά και στον αυτοκινητόδρομο.

Από την πρώτη στιγμή έγινε ξεκάθαρο ότι το Ariya είναι ένα πολύ καλά μελετημένο αυτοκίνητο. Η Nissan χρησιμοποίησε τον τεράστιο όγκο πληροφοριών που έχει από τις εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες της που κινούνται με ηλεκτρικά αυτοκίνητα εδώ και πάνω από 10 χρόνια, για να δώσει στο νέο της μοντέλο τα χαρακτηριστικά που θα καλύψουν όλες τις ανάγκες της καθημερινής μετακίνησης με τρόπο εύκολο και πρακτικό.

nissan ariya

Κατ’ αρχάς, η «μικρή» έκδοση του Ariya δεν είναι καθόλου μικρή στην πράξη. Η ισχύς είναι υπεραρκετή για να κινηθεί κάποιος με άνεση και ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες. Η απόκριση του ηλεκτροκινητήρα είναι άμεση και η απόδοσή του γραμμική και δεν νιώθεις πουθενά ότι «μένεις» από δύναμη. Ταυτόχρονα, η κατανάλωση ενέργειας είναι ακόμα καλύτερη από αυτήν που ανακοινώνει η Nissan. Στη μεικτή διαδρομή στο σουηδικό οδικό δίκτυο, όπου τα όρια ταχύτητας είναι σχετικά χαμηλά και τηρούνται απαρέγκλιτα, δεν ξεπεράσαμε τις 14 kWh/100 χιλιόμετρα, που σημαίνει ότι η αυτονομία μπορεί να ανέβει αρκετά πάνω από τα 400 χιλιόμετρα.

nissan ariya

Πέρα από τους αριθμούς, όμως, υπάρχει και η αίσθηση της οδήγησης. Το Ariya σου δίνει την αίσθηση ενός ολοκληρωμένου αυτοκινήτου, στο οποίο κάθε λεπτομέρεια έχει μελετηθεί προσεκτικά. Η ευρύχωρη και ευχάριστη καμπίνα είναι σύγχρονη και άνετη. Ο κινητήρας όσο δυνατός χρειάζεται, χωρίς ανώφελα ξεσπάσματα προς χάριν εντυπωσιασμού. Η ποιότητα κύλισης πολύ υψηλή και ο τρόπος που περνάει πάνω από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος -όσες καταφέραμε να βρούμε στη Σουηδία- είναι σχεδόν υποδειγματικός, για ένα αυτοκίνητο με βάρος άνω των 1.800 κιλών (οι τετρακίνητες εκδόσεις θα ξεπερνούν τους 2 τόνους).

Το Ariya θα φτάσει στις εκθέσεις της Nissan μέσα στο προσεχές Φθινόπωρο ενώ οι τιμές του στην Ελλάδα δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!